Ok dan Andre, gelukkig zit er een andere kant op. Denk dat ik maar een keer hier bij de glasboer 2 plaatjes laat maken al zijn ze bij Ali ook zo goedkoop dat ik niet eens weet of dat loont. Heb ooit een keer 2 glazen schapjes laten maken voor in een kast...... Poeh, die waren bijna zo duur als de hele kast.
Nu weer een dingetje maar hier plaatsen. Gaat om mijn zender. Ik had de 4D sticks dus weer verwijderd. Maar ik was wel gewend geraakt aan die dikkere knuppels. Mijn handen doen niet meer alles wat ik wil mee. Dunne en kleine dingetjes vasthouden is steeds pijnlijker. Dan is zo'n 3D printer wel weer een uitkomst.
2,5 cm in doorsnede. Voor het eerste bevalt dit goed. Natuurlijk nu eerst alleen even thuis geprobeerd. Ik had eerst 2 cm knuppels gemaakt. Deze wilde ik van een schroefdraad voorzien. Ik had ooit een setje van deze gekocht. Ook al eens hier getoond, nu een foto van het net....
Inserts die je met een soldeerboutpunt in je werk kunt "smelten". Dat ging in de eerste poging niet goed. Ik had gaten van 2,5 mm in de print opgenomen. Maar bij het indrukken van de hete inserts ging het allemaal iets te happig. Met de soldeerbout op 180 graden "vlogen" ze erin maar liep ook het schroefdraad vol met plastic. Eenmaal afgekoeld kreeg je er niets meer ingedraaid. Opensmelten resulteerde in een zootje. Bovendien zat het schroefdraad niet recht.
2e poging. Nieuwe pook geprint met een iets groter gat op 3,5mm. De insert is 4,2 mm. Deze toen verwarmd op een hex schroevendraaier met een aansteker. Eerst nog iets te koud....beetje stoken en......nah, scheef en na correctie was het gat al weer zo uitgelopen.....
Das geen optie dus......
Beetje rommelen in de bakje leverde mij precies 2 van deze op in M3 en 12 mm lang. Das precies goed. Weer een foto van het web want ze zitten er al in.
Afstandbussen of buismoer of..... Ze hebben verschillende namen. Nu dus een moervormig gat getekend en de knuppel op een doorsnede van 2,5 cm gebracht. Had met die 2cm versie al wel gemerkt dat ie net iets te dun was. Ook kwam ik op het idee eens in de koffer te passen..... De eerste waren 7cm lang en dan kan de koffer niet meer dicht....... Dus de nieuwe zijn 5cm lang en 2,5 cm in doorsnede......
Bijna 2 uurtjes printen en de eerste stond klaar. Ik dacht ik zal de lijm er ook maar bij pakken maar dat was niet nodig. Een snug fit zoals ze zeggen. Erg strak erin. Die gaan geen kant op vooralsnog.
Tja, en moet dat nu rood zijn? Ja, toevallig wel..... Het zat nog op de printer en heb wel overwogen om grijs of zwart filamant erop te zetten maar toen dacht ik.....Het zijn de duistere dagen voor..... (en de persconferentie moest nog komen) laten we wat vrolijkheid brengen.....
Zijn ze mooi? Niet perse maar ik hoop wel praktisch en functioneel!
Na eerste gebruik zal ik verslag doen!