Ook hier weer een paar ervaringen delen. Sinds de SD card wissel geen problemen meer gehad. Bij elke print houdt de printer een log bij die op de SD card wegeschreven word. Als die dan niet werkt stopt ie ermee. Lastig is dat hij geen foutmelding geeft daarvoor. Een klassieke Bug dus.
Een ander dingetje is de karige verlichting in de printer. Als je via de app kijkt of 's avonds dan is de standaard lamp best voldoende maar overdag vooral kun je bij de printer zelf het slecht zien. De printer staat naast een raam. De deur van de printer is van rookglas. Daar moest een lichtje op gaan schijnen.
Nu staan er op "Printables" enorm veel downloads van de meest ingenieuze constructies inclusief ventilatie openingen en bewegingsmelders en zelfs constructies met groen (print klaar) en rood (print mislukt) licht en paars voor de nacht.....
Ik ben goed.....Melk beetje suiker
Ik heb een simpele versie, zeg maar achterhoekse versie, genomen. De rubbervoetjes van de AMS (Dat is die spoelenbak die bovenop de printer staat) eraf gehaald.
Verhogers geprint.
Beetje dubbelzijdig tape.
Voetjes eronder en ledstrip die ik nog had liggen.
Schakelaar ook op zijn plek, kan ook nog dimmen.
voor....
na....
Op de foto's is het verschil niet zo groot maar toch.......
Nu de AMS toch leeg was meteen maar even de dehydratie korrels vervangen. Ook deze houders en trechter natuurlijk zelf geprint.
De AMS is mooi constant op 17 a 18 % luchtvochtigheid. Na rolwissel of als ie even open heeft gestaan ca 20%.
De korrels in de magnetron weer opgepept en die liggen weer klaar voor een volgende wissel.
Ook voor de op te bergen aangebroken rollen heb ik houders gemaakt. Deze rol komt uit de AMS. Bakje erbij in en vacuum zuigen.
De zuigert.
En als het goed is kan deze een tijdje liggen zonder dat ik meteen moet drogen als ik hem weer gebruik.
Ik hoop dat jullie dit weer interessant genoeg vonden.... Een kijkje in de keuken zeg maar.