en zag ik het goed...werd er bier geschonken...dat vind ik dus echt belachelijk en niet kunnen bij dergelijke evenementen met dergelijke grote bakken en dergelijke risico's...
Niet te vroeg oordelen, maar in de basis heb je gelijk.
En wat het bier betreft, hier ga je echt wel belachelijk doen, we zijn allemaal volwassen mensen en iedereen moet uit eigen initiatief toch wel weten hoe ermee om te gaan.
Ja en dat kan je elke dag lezen in de krant. Er is elke dag wel de een of andere gek die met alcohol op achter het stuur zit en zo een ernstig ongeval veroorzaakt.......... Denk eraan als modelvlieger ben je volgens de wet ook een bestuurder.
En die opmerking over dat bier get alive!!! Dit is België en ik denk dat de piloten al oud genoeg zijn om zelf te beslissen wat ze drinken, mag de club geen bier verkopen volgens jou op zo een dag? Man toch, wie zegt trouwens dat piloten bier dronken... tsss
En even om rech te zetten het bier dat geschonken werd ging naar de kijkers/ helpers en vrijwillige helpers van die club en niet naar de piloten.
Dat zegt hij ook niet. Hij maakt wel de opmerking waar ik ook achter sta, probeer die alcohol van je modelvliegveld af te houden en als het alleen voor het publiek is dan maak daar duidelijke afspraken over zodat er geen alcohol voor het veilighiedsscherm te zien is. Mocht er iets gebeuren dan worden die wijzende vingers al snel naar het acohol gebruik gewezen, ook al heeft de betrokken piloot niets gehad en liep zijn helper wel met de fles rond. Dus ook de vrijgewillige helpers en vaste helpers geen alcohol...........
En dan over het bier: Juist het feit dat het een flyin is zou ik als organisatie een tweede keer nadenken of de inkomsten van bier (die vet zijn natuurlijk) wel opwegen tegen de risicos dat het met zich mee brengt. Op een filmpje is bv te zien hoe een helper in de ene hand een flesje bier heeft en de andere hand een vliegtuig met pak hem beet 30inch aan dodelijk carbon heeft rondslingeren. Stel dat die kist eventjes uit zn handje glipt...dan floeptie zo bij meneer de nuchtere piloot zn armpjes binnen.
Nu overdrijf ik misschien een beetje (en ja ik vind een biertje ook lekker), maar een meeting als dit is niet geheel risicoloos...en daar hoort geen bier bij of iig niet voorbij de hekken. En dat is mijn mening. Hoef je het gelukkig niet mee eens te zijn.
SLuit ik mij helemaal bij aan, bij ons tijdens evenementen dan ook geen alcohol op het veld, ook niet voor het publiek. Zien we dat er een deelnemer toch alcohol gebruikt dan wordt hij vriendelijk doch dringend verzocht om naar huis te gaan en nmag niet meer vliegen bij ons.
Wat ik nog het strafste vind, is dat je a.h.v foto's zulke veronderstellingen kunt maken. Drink jij nooit een pint op de vliegplein?
Als dat al de eerste ingeving is van een mede modelvlieger, wat moet de gemiddelde burger er dan wel niet van vinden, en dat merk je pas als er daadwerkelijk eens iets mis gaat.
En nee, ik drink geen alcohol op het vliegveld tijdens het vliegen of tussen het vliegen door.
Op de clubavonden moeten we stoppen met vliegen om 21:00 uur en als ik met de fiets of te voet ben dan neem ik wel eens een pilsje na die tijd. ik kan via een veldpad dan naar huis omdat het vliegveld op 600 meter van mijn huis is.
wat je zegt. wat mij betreft gaan vliegen en alcohol niet samen. Wellicht zijn er binken die er heul goed mee om kunnen gaan, maar ik weet van mezelf dat ik een biertje heel lekker vind, twee ook en dat ze vrij snel opstijgen. autorijden, vliegen of andere riscovolle bezigheden krijg ik gehijd een keer spijt van...
klopt, dan pas zullen ze merken dat er iets niet klopt en ze grote problemen krijgen.
Je bent totaal NIET in de positie om hierover te ordelen, als je niet eens ter plaatse was PUNT
Dat is niet echt correct, een foto kan die indruk wekken en dan mag je daar gerust eens iets over zeggen.
Als je er genoeg tijd tussen laat is dat geen probleem. (no offense, is ook maar mijn mening) Daarin moet je je verantwoordelijkheid nemen...
Heoveel tijd moet er dan tussen zitten. Bij een gezond persoon die in optimale conditie is wordt de alcohol uit een glas bier (5% alcohol)afgebroken in ongeveer 1 uur tijd. Je maakt dan 1 vlucht, drinkt een glas bier (5% alcohol) en dan wacht je 1 uur om te vliegen????????
(Sommige speciaal bieren hebben een hoger alcohol percentage en dan duurt het natuurlijk een stuk langer voordat de alcohol is afgebroken)
Zo, en nu genoeg geluld over die alcohol, en weer terug naar die meeting.
Als ik de meeste vliegfoto's bekijk krijg ik ook de indruk dat 3d vliegen alleen maar prophangen betrefd, maar achter de schermen zal er wel meer achter zitten.....In die houding is het natuurlijk makkelijk om de nodige foto's te schieten.
Verder vooral doorgaan met het organiseren van dit soort evenementen, daar leren we allemaal weer van.