3dhs 89 slick

Nu heb ik ongeveer alles eens los in de romp gestoken waar ik alles ga steken.
Zo komt hij perfect in balans. iemand een idee of een rcexl opto kill switch v2 een goede keuze is?
Ik ga toch een batterij extra kunnen gebruiken om vooraan in de neus te steken wat het zwaartepunt ten goede komt.
Deze kost niet veel. Of is een powerbox sparkswitch een betere keuze?
Ik ben ook van plan om een simpele 4of 5 cell nimh pakket hiervoor te gebruiken als voeding.
Deze kan ik ook lekker laten zitten om te laden.
 

Bijlagen

  • DSCN1025.JPG
    DSCN1025.JPG
    293,5 KB · Weergaven: 384
  • DSCN1026.JPG
    DSCN1026.JPG
    317,2 KB · Weergaven: 403
Nee zeker niet hoor. Dit heb ik liggen om eens een ontvangertje los te testen op werking.
Deze had ik erin gelegd om zwaartepunt te simuleren zogezegd dat alles erin zit die erin moet zitten.
En dit blokje had net het gewicht als een 2s lipo voor de ontsteking die ik waarschijnlijk op die plaats ga steken.
 
Intussen begint alles z'n plaatsje te krijgen en alle kabels netjes vastzetten.
Heb 2 blokjes in soort foam gefreesd waar mijn batterijen netjes in schuiven.
Deze zullen normaal gezien naast de brandstoftank vastgelijmd worden.
Zo kan ik de batterijen zeer makkelijk verwijderen voor het laden buiten het vliegtuig.
 

Bijlagen

  • DSCN1031.JPG
    DSCN1031.JPG
    326,9 KB · Weergaven: 338
De blokjes en zo moeten ze ongeveer in het vliegtuig komen.
Er moet nog iets aan de bovenkant gemaakt worden zodat de batterijen er niet uit kunnen bij rugvlucht.
 

Bijlagen

  • DSCN1032.JPG
    DSCN1032.JPG
    359,9 KB · Weergaven: 350
  • DSCN1033.JPG
    DSCN1033.JPG
    290,9 KB · Weergaven: 365
Ik blijf nog met de twijfel met wat ik de powerbox sparkswitch nu ga voeden.
Een 2s lipo of een gewoon enoloop 4,8v 2000mah pakketje.
Het is gewoon omdat deze batterij waarschijnlijk in het vliegtuig gaat blijven zitten voor het laden.
Wat word nu meest gebruikt bij de meesten???
 
De meesten gebruiken wat ze zelf het leukst vinden.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met nimh of nicd accu's.
Ik vind ze een beetje vaag. Zeker als ze een beetje rot worden.
persoonlijk heb ik meer gevoel met lipo of life.

daarnaast heb ik meer kisten die dezelfde accu's gebruiken.
Ik zou ze persoonlijk dus altijd uitneembaar maken. nimh of niet.
De mijne rouleren ook nog wel eens over de toestellen.

En ik zou zowieso niet in het toestel laden.
vanwege de (erg) lange laadkabels, die weer met de lader kunnen gaan vechten (spanningsval over de kabel, lader denkt dat ie vol is terwijl dat niet zo is..)
ik en zie de accu liefst af en toe een keer.

Maar dat ben ik ;-)
nimh of life of lipo, verkeerd kun je in principe niet doen, alles heeft zich al bewezen over vele jaren.
je moet alleen ff kijken wat voor voltage die sparkswitch wil hebben.
als die alleen 5 volt mag hebben, moet je weer iets van een bec toepassen tussen accu en switch.
kan de sparkswitch rechtstreeks een 2 cel lipo hebben, maakt het natuurlijk niet uit.
 
Velcro zou kunnen. Ik zoek het nog uit. Verder als ik een lipo zou nemen voor de ontsteking hoeveel mah is hiervoor geschikt?
Wat is meest gebruik voor een dle onststeking? Ik ga maar max 4-5 vluchten doen per dag.
 
pak gewoon een maat die je ook elders kan gebruiken.
Doorgaans op nimh zie je de 2000 pakketjes. Alleen pakt een ontsteking maar heel weinig..
op lipo kun je bv een ontvangeraccu pakken die je ook in andere toestellen gebruikt.

4 a 5 vluchten.. zou me verbazen als je de accu op de helft krijgt..
op de heli heb ik 2 cel 2200 mah, waar ontsteking EN ontvanger zijn stroom af haalt..
Ik heb ook een tijdje zonder ontsteking gevlogen (is een gloeimotor officieel), ik merk geen verschil in vliegtijd. en ik redt 7 vluchten op 1 accu.
 
Na lang wachten eindelijk mijn MTW 75 td binnen.
Netjes inbouwen en uitlaatbochten lassen.
Ik heb gekozen om deze te gaan tiggen omdat dit toch beter is dan solderen met die staven.
Maar blijkbaar zijn die KS bochten toch niet van het traditionele rvs gemaakt want het was niet makkelijk om dit te tiggen. Maar het is toch gelukt.
 

Bijlagen

  • DSCN1044.JPG
    DSCN1044.JPG
    228,5 KB · Weergaven: 362
  • DSCN1052.JPG
    DSCN1052.JPG
    274,4 KB · Weergaven: 378
  • DSCN1053.JPG
    DSCN1053.JPG
    235 KB · Weergaven: 374
Daarna nog alles netjes dichtmaken. Maar zo zit hij al netjes op z'n plaats.
 

Bijlagen

  • DSCN1056.JPG
    DSCN1056.JPG
    190,5 KB · Weergaven: 310
Voor de vleugel servo's heb ik gekozen voor de powerbox one4one.
 

Bijlagen

  • DSCN1059.JPG
    DSCN1059.JPG
    181,3 KB · Weergaven: 318
En zo heeft alles z'n plaatsje gevonden en kom ik perfect uit met het zwaartepunt.
Heb toch gekozen voor een powerbox sparkswitch deze met een life 1600 2s batterij.
De lipo's voor de powerbox evolution die netjes in mn foam blokjes schuiven zet ik bovenaan vast met velcro.
Trek ik gewoon los om de batterijen te laden en schuif zo de batterijen eruit. Makkelijk.
 

Bijlagen

  • DSCN1061.JPG
    DSCN1061.JPG
    331,8 KB · Weergaven: 332
En vandaag heeft de motor een testrun gedaan.
Moet zeggen dat deze gewoon perfect loopt met de naalden zoals handleiding schrijft voor de eerste start.
Ik laat deze voorlopig staan.
 

Bijlagen

  • DSCN1058.JPG
    DSCN1058.JPG
    545 KB · Weergaven: 340
Hier heb ik een extra luik gefreesd en deze daarna netjes in de folie gezet.
 

Bijlagen

  • DSCN1066.JPG
    DSCN1066.JPG
    207,8 KB · Weergaven: 332
  • DSCN1067.JPG
    DSCN1067.JPG
    190,6 KB · Weergaven: 321
Gave bak hoor! hoe heb je die fairings vastgezet op je landingsgestel? Die van mijn extra raken elke keer los.
 
Deze heb ik origineel vastgezet zoals de handleiding die voorschrijft.
Gewoon door 2 schroefjes die door het landingsgestel gaan. Of deze het houden weet ik zelf nog niet.
 
Iemand een idee of je ergens Belgie of Nederland dergelijke stickers kan vinden voor op de motorkap?
 

Bijlagen

  • 00045.jpg
    00045.jpg
    11,1 KB · Weergaven: 307
Back
Top