3dhs 89 slick

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Wes56, 10 sep 2016.

  1. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Nu heb ik ongeveer alles eens los in de romp gestoken waar ik alles ga steken.
    Zo komt hij perfect in balans. iemand een idee of een rcexl opto kill switch v2 een goede keuze is?
    Ik ga toch een batterij extra kunnen gebruiken om vooraan in de neus te steken wat het zwaartepunt ten goede komt.
    Deze kost niet veel. Of is een powerbox sparkswitch een betere keuze?
    Ik ben ook van plan om een simpele 4of 5 cell nimh pakket hiervoor te gebruiken als voeding.
    Deze kan ik ook lekker laten zitten om te laden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. frankmim

    frankmim

    Lid geworden:
    14 sep 2009
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Almere
    Ga je echt dat blokje met die 4 penlites erin gebruiken in die kist?
     
  3. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Nee zeker niet hoor. Dit heb ik liggen om eens een ontvangertje los te testen op werking.
    Deze had ik erin gelegd om zwaartepunt te simuleren zogezegd dat alles erin zit die erin moet zitten.
    En dit blokje had net het gewicht als een 2s lipo voor de ontsteking die ik waarschijnlijk op die plaats ga steken.
     
  4. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Intussen begint alles z'n plaatsje te krijgen en alle kabels netjes vastzetten.
    Heb 2 blokjes in soort foam gefreesd waar mijn batterijen netjes in schuiven.
    Deze zullen normaal gezien naast de brandstoftank vastgelijmd worden.
    Zo kan ik de batterijen zeer makkelijk verwijderen voor het laden buiten het vliegtuig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    De blokjes en zo moeten ze ongeveer in het vliegtuig komen.
    Er moet nog iets aan de bovenkant gemaakt worden zodat de batterijen er niet uit kunnen bij rugvlucht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik blijf nog met de twijfel met wat ik de powerbox sparkswitch nu ga voeden.
    Een 2s lipo of een gewoon enoloop 4,8v 2000mah pakketje.
    Het is gewoon omdat deze batterij waarschijnlijk in het vliegtuig gaat blijven zitten voor het laden.
    Wat word nu meest gebruikt bij de meesten???
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    De meesten gebruiken wat ze zelf het leukst vinden.

    Persoonlijk heb ik helemaal niets met nimh of nicd accu's.
    Ik vind ze een beetje vaag. Zeker als ze een beetje rot worden.
    persoonlijk heb ik meer gevoel met lipo of life.

    daarnaast heb ik meer kisten die dezelfde accu's gebruiken.
    Ik zou ze persoonlijk dus altijd uitneembaar maken. nimh of niet.
    De mijne rouleren ook nog wel eens over de toestellen.

    En ik zou zowieso niet in het toestel laden.
    vanwege de (erg) lange laadkabels, die weer met de lader kunnen gaan vechten (spanningsval over de kabel, lader denkt dat ie vol is terwijl dat niet zo is..)
    ik en zie de accu liefst af en toe een keer.

    Maar dat ben ik ;-)
    nimh of life of lipo, verkeerd kun je in principe niet doen, alles heeft zich al bewezen over vele jaren.
    je moet alleen ff kijken wat voor voltage die sparkswitch wil hebben.
    als die alleen 5 volt mag hebben, moet je weer iets van een bec toepassen tussen accu en switch.
    kan de sparkswitch rechtstreeks een 2 cel lipo hebben, maakt het natuurlijk niet uit.
     
  8. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Bovenkant: velcro strap?
     
  9. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Velcro zou kunnen. Ik zoek het nog uit. Verder als ik een lipo zou nemen voor de ontsteking hoeveel mah is hiervoor geschikt?
    Wat is meest gebruik voor een dle onststeking? Ik ga maar max 4-5 vluchten doen per dag.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    pak gewoon een maat die je ook elders kan gebruiken.
    Doorgaans op nimh zie je de 2000 pakketjes. Alleen pakt een ontsteking maar heel weinig..
    op lipo kun je bv een ontvangeraccu pakken die je ook in andere toestellen gebruikt.

    4 a 5 vluchten.. zou me verbazen als je de accu op de helft krijgt..
    op de heli heb ik 2 cel 2200 mah, waar ontsteking EN ontvanger zijn stroom af haalt..
    Ik heb ook een tijdje zonder ontsteking gevlogen (is een gloeimotor officieel), ik merk geen verschil in vliegtijd. en ik redt 7 vluchten op 1 accu.
     
  11. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Intussen alles zo goed als afgewerkt.
    Choke gemaakt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Na lang wachten eindelijk mijn MTW 75 td binnen.
    Netjes inbouwen en uitlaatbochten lassen.
    Ik heb gekozen om deze te gaan tiggen omdat dit toch beter is dan solderen met die staven.
    Maar blijkbaar zijn die KS bochten toch niet van het traditionele rvs gemaakt want het was niet makkelijk om dit te tiggen. Maar het is toch gelukt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Daarna nog alles netjes dichtmaken. Maar zo zit hij al netjes op z'n plaats.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Voor de vleugel servo's heb ik gekozen voor de powerbox one4one.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    En zo heeft alles z'n plaatsje gevonden en kom ik perfect uit met het zwaartepunt.
    Heb toch gekozen voor een powerbox sparkswitch deze met een life 1600 2s batterij.
    De lipo's voor de powerbox evolution die netjes in mn foam blokjes schuiven zet ik bovenaan vast met velcro.
    Trek ik gewoon los om de batterijen te laden en schuif zo de batterijen eruit. Makkelijk.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    En vandaag heeft de motor een testrun gedaan.
    Moet zeggen dat deze gewoon perfect loopt met de naalden zoals handleiding schrijft voor de eerste start.
    Ik laat deze voorlopig staan.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Hier heb ik een extra luik gefreesd en deze daarna netjes in de folie gezet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Rc nick

    Rc nick

    Lid geworden:
    27 jul 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Ootmarsum
    Gave bak hoor! hoe heb je die fairings vastgezet op je landingsgestel? Die van mijn extra raken elke keer los.
     
  19. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Deze heb ik origineel vastgezet zoals de handleiding die voorschrijft.
    Gewoon door 2 schroefjes die door het landingsgestel gaan. Of deze het houden weet ik zelf nog niet.
     
  20. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Iemand een idee of je ergens Belgie of Nederland dergelijke stickers kan vinden voor op de motorkap?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 00045.jpg
      00045.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,1 KB
      Weergaven:
      258

Deel Deze Pagina