3dhs 89 slick

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Wes56, 10 sep 2016.

  1. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ok mannen die is duidelijk. Alvast bedankt voor de uitleg.
    Mvg Wesley.
     
  2. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Intussen terug een probleem na de 7de vlucht.
    Mijn header is afgebroken net tegen de flens motor.
    IMG_20170627_073800.jpg
    Dit was het enige ks deel van de bochten en flens die ik kocht die nog hard gesoldeerd was.
    De andere bochten had ik tig gelast.
    Intussen een nieuwe flens gelast.
    IMG_20170627_124858.jpg
    Nu kreeg ik de raad van de shop waar ik alles koop dat het altijd beter is om de uitlaat maar met 1 schot of met 1 ks comfort mount vast de zetten. Dit ongeveer op het zwaartepunt van de demper.
    Zo kan de demper beter meegeven indien nodig. Nu zat hij de vast en waarschijnlijk is de breuk zo ontstaan.
    Daarmee ik alles ongeveer zo aan het inbouwen ben. Voorlopig met 1 houten tussenschot om de demper op te houden.
    Later vervang ik deze misschien door een ks comfort mount.
    DSCN1305.JPG
    Hopelijk deze keer geen breuk meer en zit de demper iets comfortabeler.
    Mvg Wes.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    jij hebt echt een hoop ruimte om die uitlaat vast te zetten ;-)
    bij die van mij moet ik priegelen door een zelf gefabriceerd luik
     
  4. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Idd er is echt superveel ruimte. Normaal is er nog meer lengte voorzien voor een tunedpipe.
    Maar de lengte van de tunnel heb ik ingekort door een schuin schotje in te lijmen.
     
  5. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Weet niet of iemand die hier zal lezen maar vandaag had ik een probleem met mijn motor.
    De motor draaide niet goed en sputterde. Ook hoorde je een paar keer een raar geluid uit de uitlaat komen gelijkend op lucht die ontsnapt. Ik weet niet hoe ik het moet formuleren.
    Enfin mijn vermoeden is dat het van de ontsteking kwam.
    Want ik heb mijn ontsteking batterij nog eens opnieuw aangekoppeld en dan wat het voorbij.
    Zou dit kunnen dat de stekker geen goed contact had en zo door de trilling van de motor niet altijd netjes doorgaf?
    Hopelijk is er verder geen probleem met de ontsteking zelf.
    Daarna heb ik 2 succesvolle vluchten gemaakt.
    Mvg Wes.
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.350
    Locatie:
    Woerden
    Een slechte stekkerverbindig of soldeerverbindig kan de gekste effecten hebben. Eerst alles eens heel goed nakijken lijkt me een goed idee.
     
  7. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Idd misschien dit toch een goed nakijken.
    Mijn ontstekingsbatterij pakket is life en heeft een gewone servo stekker (jr).
    Deze is dan verbonden met mijn powerbox sparkswitch maar ik vermoed dat deze eerder van van futaba type is.
    Deze 2 stekker zitten ook niet super vast. Ik kijk morgen eens of ik daar een andere stekker voor kan gebruiken.
     
  8. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Intussen heb ik de stekker van de onstekingsbatterij vervangen door goede stekkers (xt30).
    Dus deze zullen alleszins een betere verbinding moeten hebben dan die gewone servostekker bij veelvuldig loskoppelen.
    Ik zie het verder als ik nog problemen ondervind. Dan zal het een ander probleem zijn.
     
  9. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Toch even een filmpje posten van mijn laatste vlucht. Ik weet het ik moet nog veel oefenen maar wat ben ik tevreden over deze kist.
    Dit is toch veruit het beste vliegtuig die ik al heb gehad. Wat een vliegeigenschappen.
    Nu nog de skills bijschaven van de piloot en ik ben helemaal tevreden.
    <iframe width="560" height="315" src="" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
    dries_neyrinck vindt dit leuk.
  10. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik weet niet of dit hier veel reactie zal oplevering daar ik het hier plaats.
    Maar vandaag weet ik hoe belangrijk het is om handschoen aan te doen om te starten.
    Ik wilde vandaag mijn dle61 starten en kreeg een serieuze terugslag (eigen schuld) met als gevolg pijnlijke vingers maar dankzij mijn handschoen valt het wel mee.
    Wel is een klein stukje uit mijn houten prop. Niet erg want deze is mijn rodeer prop en nu ziet mijn grotere prop erop.
    Maar weet iemand of dit gelijmd kan worden? Ik weet props mag je niet lijmen maar deze heeft nu niks met de sterkte te maken want het is echt miniem en niet op een deel dat echt met sterkte te maken heeft.
    Zie mijn foto. DSCN1648.JPG
    Zou het jammer vinden als deze voor de vuilbak is. Misschien gebruik ik hem nog als mijn grotere propeller mij niet bevalt.
    Zou dit te lijmen zijn?
    Alvast bedankt.
    Mvg Wes.
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.914
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gaat niet om de sterkte.... wat denk je dat er gebeurt als dat stukje (die toch wel forse splinter) loskomt?

    Ik denk namelijk dat er redelijk wat centrifugaalkracht op die lijmverbinding komt te staan als de motor volle bak draait.

    Buiten de narigheid van een rondvliegende splinter, heb je dan ook opeens een behoorlijke onbalans, wat wellicht zware vibratieschade aan je toestel of mogelijk de motorlagers kan toebrengen.

    Gewoon maar een paar van de mogelijke horror-scenario's.

    NOOIT risico's nemen met een prop. ALS je dan toch wat wilt doen, kun je nog beter de breuk glad afwerken, en het tegenoverliggende blad eenzelfde stuk verwijderen, en de prop opnieuw balanceren.
    Dat is nl in ieder geval WEL veilig.
     
  12. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ok bedankt. Idd misschien niet zo veilig dan. Dan gooi ik hem dam maar weg.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.914
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je kunt hem altijd nog decoratief aan de muur van je hobbykamer hangen, of je vervangt de wijzers van een klok voor die propellerbladen.... Vooraanzicht van een stermotor als wijzerplaat, heb je in ieder geval een unieke en leuke klok :D :D
     
    Wes56 vindt dit leuk.
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    zoals Bert al zegt..
    op zulke jongens moet je niet spotten met props..
    het ding heeft toch een oplawaai gehad, je weet niet wat er verder onderhuids nog gescheurt is.

    en de trilling ALS het ding tussendoor toch loskomt moet je ook niet onderschatten.
    gewicht EN het profiel is veranderd..
     
  15. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Intussen heb ik een piloot bijgekocht. Ik vond de grote cockpit zo leeg eruit zien.
    Ik heb een pilootpopje gekocht van extreme flight. Hadden geen oranje versie dus heb ik hem zelf voorzien van het juiste kleur.
    Ook heb ik een klein stickertje geplot van 3dhs. Veel mooier nu.
    IMG_20171024_081509.jpg

    DSCN1660.JPG

    DSCN1661.JPG
     
  16. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Nu mijn motorproblemen van de hand zijn zie: http://www.modelbouwforum.nl/threads/dle61-motorprobleem.259291/

    En hopelijk zo blijft.

    Begin ik nu wel serieus plezier hebben in dit vliegtuig! Beste kist dit ik tot nu toe ooit heb gehad (Alhoewel er zonder twijfel nog andere beter zijn).

    Even een filmpje gemaakt van afgelopen vliegnamiddag. Kan nog niet tippen aan de toppers :) maar ik ben toch al tevreden wat ik er al mee kan.

    Mvg Wes.
    <iframe width="560" height="315" src="" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2018
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Als je maar lol hebt toch?
    Die toppers moeten gewoon lekker hun ding doen :D

    Je bent wel lekker bezig:D
    Dat doe ik zelf nog niet.. moet ik wel eens gaan doen..

    Ikzelf heb nu een 35cc toestel, en ben nu begonnen met flat spins en knife edge spins...
    Echt leuk.. iets wat een ander toestel niet zo vlot kan en zo.
    Vooral de knife edge is nog lastig om in te komen.
    Maar dat komt vanzelf naarmate er een beetje tijd op de motor komt te staan :D
     
  18. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Is waar als je maar lol hebt.
    En veel oefenen zeker? Maar soms moeilijk om veel tijd te vinden.
    Mvg Wes.
     
  19. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Beste,
    Na tal van vluchten zie ik plots een krak in het carbon landingsgestel.
    Is niet volledig door maar het lijken me enkele lagen.
    DSCN2747.JPG

    Je ziet het wel dat deze kant van het landingsgestel meer veert als ik op de grond (grasplein) ermee ga taxiën.
    Iemand een idee of dit te verlijmen is?
    Epoxy ertussen en goed dichtklemmen?

    mvg Wes.
     
  20. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.350
    Locatie:
    Woerden
    Dat zou je kunnen proberen maar of je de lijm echt tot binnenin tussen de losgelaten lagen kan krijgen is de vraag.
    Daarbij is in ieder geval de bovenste laag ook gebroken, de sterkte van die laag is definitief verdwenen, aan elkaar lijmen brengt de sterkte niet terug. Als hieronder nog meer lagen zijn gebroken is reparatie echt af te raden.
    Ik ben bang dat je aan een nieuw landingsgestel toe bent.
     

Deel Deze Pagina