Enfin, gisteren de hitec hs-81mg's gemonteerd. Helaas waren de bijgeleverde M2.5 inbusboutjes te kort, 8mm ipv 10mm, zucht .... gelukkig had ik zelf nog wat liggen.
Voor de staart wil ik voorlopig ook nog een hs-81mg gaan gebruiken, die heb ik nog liggen. Aangezien deze een stuk kleiner is dan de gaten die voorzien zijn in het frame, heb ik hiervoor een stukje epoxy plaat genomen als montageplaat voor de kleinere servo dus past nu prima.
Wat me verder opviel is dat de staartvin wel heeeel erg flexibel is. Te flexibel naar mijn mening, ik denk dat bij een landing die net iets harder is dan gepland, hij gewoon ombuigt en de staartbladen tegen de grond aan komen. Dit moet ik verbeteren, iemand suggesties voor een betere vervanger ? Moet niet te zwaar zijn !
De staartaansturing gebeurd met zo'n zo'n dun staaldraadje wat door 3 oogjes loopt, die ga ik vervangen door een koolstof buisje (zonder oogjes op het frame), net als op mijn logo.
Verder heeft de heli wel een erg laag landingsgestel. Ik begreep dat het gestel van een hurricane 550 ook past maar wel wat hoger is .
Ook zou ik graag de optionele carbon staartboom monteren, die is namelijk de helft lichter .....mmm ..... het is verleidelijk .....
Er zaten twee hoofdtandwielen bijgeleverd, een die al gemonteerd is en nog een extra. De ene is van een andere materiaal gemaakt dan de andere.
wordt vervolgd