450size helikeuze, het is de Mini Titan E325 geworden!

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
F14 Zender gaat niet. Je moet toch wel een computer zender hebben. 120 graden swash aansturing en 5 punts throttle curve zijn toch wel een minimum wat je zender moet hebben.

KriZ zei:
F14 Zender gaat niet. Je moet toch wel een computer zender hebben. 120 graden swash aansturing en 5 punts throttle curve zijn toch wel een minimum wat je zender moet hebben.

OK, dan hoef ik iig geen spijt te hebben dat ik deze destijds heb verkocht :D

Met dat budget is het bijna onmogelijk om een goed vliegende heli te kopen + zender

Ik denk dat ik eruit ben, ik kan een 2de hands set kopen met een Raptor Mini Titan E325 en een Futaba FF-9 zender.

De Titan E325 beschikt over de volgende delen:
- Standaard motor (TT Ripper OBL43/11-30H)
- Standaard regelaar (Ace BLC-40)
-2 x Flightpower EVO 25 3S 2170Mah lipo accu's
-Flightpower lipo balancer
-3 x HITEC HS-56 carbon gear servo's
-Futaba 401 (net nieuw)
-Futaba S9650 tailservo
-Futaba 146 IP ontvanger
-MAH carbon bladen

Dat lijkt me wel een aardige setup naar wat ik onderhand zo gelezen heb en zeker niet onbelangrijk, het past ook in het budget.

In de regelaar heb ik niet veel vertrouwen als ik dat draadje doorlees, dat kan je uiteindelijk je dure lipo's kosten, als je de timer per ongeluk niet aanzet of niet hoort. Het kan dus geen kwaad om een betrouwbare regelaar te kopen !!

Dit werd er geschreven :

Ook had ik last van de battery-protection functie op de regelaar. Deze greep iedere keer te vroeg in waardoor de motor uitviel. Ik heb toen op de regelaar de battery protection op +5volt cut-off for Ni-MH/Ni-CD gezet. Het gevolg is wel dat je de eerste vluchten goed in de gaten moet houden hoe lang je kunt vliegen en dit op je timer van de zender in te stellen

666yeti666 zei:
In de regelaar heb ik niet veel vertrouwen als ik dat draadje doorlees, dat kan je uiteindelijk je dure lipo's kosten, als je de timer per ongeluk niet aanzet of niet hoort. Het kan dus geen kwaad om een betrouwbare regelaar te kopen !!

Dit werd er geschreven :

Ook had ik last van de battery-protection functie op de regelaar. Deze greep iedere keer te vroeg in waardoor de motor uitviel. Ik heb toen op de regelaar de battery protection op +5volt cut-off for Ni-MH/Ni-CD gezet. Het gevolg is wel dat je de eerste vluchten goed in de gaten moet houden hoe lang je kunt vliegen en dit op je timer van de zender in te stellen

Wat kost zoiets? > de standaard motor is verder wel OK?

De originele regelaar van TT doet zijn werk zoals het moet, ik zou niet weten waarom je er een andere dient in te gooien !

Gewoon mee vliegen !

grtz,
Dirk

Ja natuurlijk kun je ermee vliegen maar het is een risico, en je moet zelf afschatten of je dat risico waard vind om de flightpower lipo's (+/- 75euro) ervoor op het spel te zetten ......
En dat is voor eenieder anders, voor Dirk is het een gemakkelijke keuze, het kost HEM tenslotte geen geld als de lipo stuk gaat ....

ps. ik gebruik zelf een hacker master 40 B heli in mijn robbe spirit pro (in 'normale' regelaar mode) Die werkt prima bij mij en regelt netjes het motortoerental terug. Prijs ca. 100euro
De Jazz 40-6-18 kost iets van 119euro en is misschien nog wel beter (http://www.e-hubis.de/?Zubeh%F6rteile:brushless_Power)

Oh, en wat betreft de motor, die ken ik persoonlijk niet. Als het een 'goedkope chinese motor' is dan hoeft het niet per definitie slecht te zijn. Maar regelmatig zie je dan dat de motoren niet mooi uitgebalanceerd zijn (waardoor hij trilt en de gyro in de war kan sturen) en wat minder efficient zijn (en dus wat warmer worden) en daardoor een iets kortere vliegtijd hebben. Als de motor echter niet hevig trilt of bloedheet wordt zou ik mooi daar eerst mee gaan vliegen.
PERSOONLIJK zou IK eerst gaan voor een betrouwbare regelaar met een juist in te stellen lipo afslag.

Het blijft een keuze die je zelf moet maken ....

Van de ene op de andere dag was m'n ACE BLC-40 ESC/BEC zo dood als een pier :o

De ACE BLC-40 ESC/BEC heb ik (meteen) vervangen voor een echte (KONTRONIK Jazz 40-6-18) ESC/BEC.

666yeti666 zei:
Ja natuurlijk kun je ermee vliegen maar het is een risico, en je moet zelf afschatten of je dat risico waard vind om de flightpower lipo's (+/- 75euro) ervoor op het spel te zetten ......
En dat is voor eenieder anders, voor Dirk is het een gemakkelijke keuze, het kost HEM tenslotte geen geld als de lipo stuk gaat ....

Hoe kom je erbij dat de lipo's voor mij geen geld kosten ?

Grtz,
Dirk

666yeti666 zei:

Sorry hoor, wat een onzin. Het idee van TT was om een heli op de markt te zetten die uit de doos goed vliegt en dat doet hij!

Als jij een kontronik en er een NEU in gaat zetten, super, is zeker beter en je zult wellicht ook meer vermogen hebben. Maar dan kost je setje geen € 219,- meer maar al snel € 400,-!!!

Back