5 assige trekker met 175 ton/m auto laadkraan

Zit net te denken ...
Heb tijdje geleden een vrachtwagen gezien met een dieplader. En op dat stuk boven de schotel (weet effe niet hoe dat heet) stond zo'n kraan. Had ik nog nooit gezien, vond het wel apart.
Hoeveel tons weet ik niet, maar zag er niet zo overdreven groot uit.
Misschien een idee om dat te maken ? Dan zou je misschien die hydraliek enzo in zo'n kist kunnen maken die je wel eens op diepladers ziet staan.

je bedoelt een semi dieplader?

spaansen en winder limmen rijden daarmee.

op de zwanehals staat een zware kraan die heen en weer kan rijden op de zwane hals.

weet niet hoe zwaar die kranen zijn.

je bedoelt een semi dieplader?

spaansen en winder limmen rijden daarmee.

op de zwanehals staat een zware kraan die heen en weer kan rijden op de zwane hals.

weet niet hoe zwaar die kranen zijn.

Bij Brouwer in Nieuwegein hebben ze een 58 t/m roller op een 4 of 5 assige semi, met een 4 asser Scania ervoor. Echt een schitterende combinatie!

Groeten, Sander

Heren mede modelbouwers ik heb er vannacht de hele nacht wakker gelegen of het wel zin heeft om de 150ton/meter autolaadkraan te bouwen.
Het bouwen moet geen probleem zijn, maar het werkend krijgen dat zal alleen gaan lukken als ik een container achter op heb staan met de hydrauliek systeem er in en dat zou dan betekenen dat ik met mijn vrachtwagen niets ander kan vervoeren als de container.
Dus heb ik na een nacht je wakker gelegen, besloten om van de 150 tons autolaadkraan af te stappen, maar wil nu een kleinere kraan gaan bouwen en dat zou dan ongeveer een 100 tons kraan worden op een 4 assige vrachtwagen gebouwd.

gr benzie

Hallo Benzie,

Je moet er niet van wakker liggen hoor, wij hebben alleen maar geprobeerd om jou advies te geven om een teleurstelling te voorkomen !
Want zou jammer zijn als je een autolaadkraan gaat bouwen die niet werkt.

Wat je nog wel zou kunnen doen, om een zware kraan te bouwen die maar 2 of hooguit 3 keer uitschuift !!
Dan heb je meer kans van slagen dat het ook gaat werken !!

Succes met je beslissing wat voor kraan je gaat bouwen !! Als er vragen zijn stel ze gerust, waar wij kunnen helpen zullen wij jou zeker helpen met adviezen !

Je kan misschien een kraanwagen maken zoals ze bij de firma Van Egdom er 2 hebben rondrijden, daar staat de kraan op de plaats van de koppelschotel en het zijn er beide van 280t/m uitvoering. Daar deze zo groot uitgevoerd zijn kan de vrachtwagen alleen via een dolly een trailer trekken. Transport Van Egdom daar kan je foto's vinden van de trekkers.

Jimmy

de stempelbasis van de kraan is op 1.1 is 9.8 meter en op schaal 1.14.5 is ongeveer 36 cm breedt . ik maak eerst een mast met 8 telescoperende mast delen en twee vast .de mast an 2.80 meteter wordt als laaste gebouwt maar erop de komt op dat deel van de mast een paar beveligingen zodat hij niet te ver kan aftoppen zodat de kraan niet om kan vallen .
en op het stuk van 8 telescopeerende kan ook nog een jip op de kraan en die schuift nog 4keer uit
gr benzie

Heel raar, maar mijn rekenmachine zegt dat de stempelbasis van deze kraan 68 cm zou worden...

Een voordeel heb je, hij staat wel een stuk stabieler...

Ben je al verder gekomen met de planning? Ik ben benieuwd waar je tegenaan loopt, want ik heb een soortgelijk projekt.
Zelf heb ik al tekeningen geregeld van de kraan die ik wil bouwen, eventueel kan ik daar een kopie van laten maken als jij daar wat aan hebt. Laat het me maar even weten via PB.

Sander

Laatst bewerkt:
ik momenteel gestopt met het bouwen van de truck met kraan omdat ik voorlopig mijn andere projecten eerst af maken en ik wil drie projecten tegelijk gaan maaken omdat ze ale drie de zelfde funties hebben .
ik hadt wel wat problempjes de hydroliek gedeelt ik hadt ongeveer 16 funties nodig voor de kraan en daar kwam ik met de ruimte die ik er voor hadt vrij gemaak niet echt uit ik ben nog altijd op zoek naar een andere oplossing ik wil hem wel gaan bouwen in de toekomst en mechine wel eerder

Back