Laatste update van de Twin Gasser Trex:
Na de vakantie even tijd gevonden voor weer een paar vluchten. Het begon heel voorspoedig.
Starten ging goed, na bijna een maand stilstand, vloog meteen fijn.
Daarna getankt voor een vervolgvlucht, maar bij het starten ging het wéér mis: GVD.
De startas bleek weer speling te hebben en de cooling fan schraapte ergens….
Alles ingepakt en thuis weer gaan demonteren. Dat viel niet mee want alles zat nu vast met loctite. Inderdaad de startas zat weer los en ook de fan kon wat verdraaien tov de hub, dus de vernieuwde fan was ook weer aan gort.
Niet dat ie doormidden gebroken is maar wel weer teveel uitgerekt dat ie niet meer doet wat ie moet doen.
Ook heeft de aluminium hub inmiddels teveel speling op de krukas spiebaan dat ie niet meer strak zit en verder gaat lubberen.
Inmiddels kost een vluchtje van 5 minuten ongeveer eerst 2 uur schroeven. Daar heb ik geen zin meer in, de handdoek gaat officieel in de ring!
De motor mag verkocht worden, bij geen interesse gaat ie een keer in een vliegtuig, misschien moet ik daar maar eens aan beginnen

Ik wil graag een betrouwbare helicopter die je gewoon van de zolder kunt halen, accus laden eventueel en vliegen.
Dus de rest van de heli krijgt óf weer een electro uitrusting (waar ik eigenlijk vanaf was gestapt vanwege het altijd maar accus laden voor enkele minuten vliegtijd), óf een bewezen systeem als een Zenoah motor, met trekstarter én generator voor de ontvanger accu.
Tanken, starten en vliegen. Dus deze komende herfst en winter flink tekenen in Fusion (ik ben nog steeds van mening dat de conversion kits op de markt overdreven duur zijn, en ik heb zo goed als alles al een keer getekend) en een main frame laten frezen, Zenoah motortje op de kop tikken en hopelijk vanaf volgend seizoen zorgenvrij (of in ieder geval minder zorgen) vliegen, zou fijn zijn!