5e. Dutch Warbird & Scale Meeting Delta Oss 2010

Ik heb zaterdag ook een hele mooie dag gehad. Organisatie Oss weer bedankt voor de mooie meeting.

Helaas niet gevlogen met de kleine SE-5a door de toch wel zeer wisselende wind uit alle richtingen. Durfde het niet aan daar deze kist gevoelig is op de wind tijdens start en landing.

Wel lekker gevlogen met de Spacewalker en leuk wat foto's kunnen schieten. Ik zal proberen ze binnenkort te uploaden, hier alvast 2 stuks.

Tot volgend jaar :D

Gr. Teus

Blackburn-Monoplane.jpg

Zero.jpg

tja, toch jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn.:(

Nu maar hopen dat er veel foto's en filmpjes geplaatst gaan worden hier:yes:

Gr. Danny

ja iedereeen van de schaalmeeting !!!! super bedankt voor de organisatie

Alle vliegers bedankt, vliegman en jetpropx bedankt dat jullie op de campeer avond toch kozen voor de gezelligheid (:-P)

iedereen die stukken heeft plakze en geef vooral niet op ik hoop dat iedereen er weer bij is volgend jaar.

Mn stearmannetje vliegt super ,dus dat is een blijvertje

was weer gezellig groetjes uit bemmel

tot volgend jaar en hopelijk snel tot ziens hier op een van de draadjes

rolatorzzzzzzzzzzzzzzzzzz

pascal

Er zijn genoeg foto`s gemaakt zondag doro Hans, maar jah, als je daarnaast ook nog gewoon werkt moet je wel even de tijd vinden om ze te uploaden.

Ook zijn er wel wat filmpjes gemaakt.

We zullen nog even geduld moeten hebben....................................

foto's

Aan de foto's wordt -tussen de normale bedrijven door- al druk gewerkt.
Ik heb op zaterdag en zondag tussen mijn eigen vluchten (met Gee Bee en Sabre) door, zo'n 900 keer op het knopje gedrukt waarvan er zo'n 200 gebruikt gaan worden. Dat betekend 200x nabewerken a gemiddeld 5 minuten....
Een beperkt aantal zal ik gratis beschikbaar stellen via een Picasa album. De overige foto's zullen zoals gebruikelijk op mijn commerciële website geplaatst worden waar ze voor een extra vriendelijk prijsje besteld kunnen worden.
Links volgen zodra de foto's geupload zijn.
Kan dus nog een paar dagen duren mede omdat ik nogal last heb van een beschadigde zenuw in mijn rechter elleboog (en ik bedien mijn muis en trackbal met rechts :() en ik daardoor niet al te lang achter elkaar aan de computer kan werken.
Grtz, Hans

Hoe zat dat ook alweer?

Hier lijkt 't als of iemand even vergeten was hoe het allemaal weer in elkaar moest...
Maar "with a little help from my friends" en de manual is het toch nog goed gekomen :rolling:
DSC_6432a.jpg

Leuke foto Hans! Ik hoop dat er nog veel foto's en filmpjes aankomen om de sfeer te proeven.

Ik was van plan om zaterdagmiddag langs te komen. 's morgens op de club non-stop mensen geholpen en slechts 1 vluchtje kunnen maken. 's middags hoofdpijn en daarom geen zin om 2uur te reizen zonder airco.

Ik vond het leuk dat ik er Zaterdag bij mocht zijn en zo dus mijn Ziroli Corsair in de pits neer mocht zetten terwijl deze nog niet klaar is.
Ik heb erg veel goede en positieve reacties gekregen en goede tips voor de afwerking.
Ik stonden prachtige toestellen op het veld en ik heb echt genoten van een heerlijke dag,wel een beetje warm maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik hoop volgend jaar er weer bij te zijn en dan met een vliegende Corsair...
De organisatie was erg goed!!!

Gr Patrick

Ik heb genoten van de meeting ik kon aleen niet eerder wat posten ik had problemen met de pc
De hurigane staat ondertussen in de stijgers
Gelukig valt de schade bij nadere inspectie erg mee
Het leek erger dan het is
Ik was dat i neer ging echt bang voor een total losje maar hij zal waarschijnelijk volgende week weer kunnen vliegen
Heeft iemand trouwens foto,s van de hurigane met de fw190 in de lucht
Ik kon zelf slecht foto,s maken toen ik aan het vliegen was

Hier lijkt 't als of iemand even vergeten was hoe het allemaal weer in elkaar moest...
Maar "with a little help from my friends" en de manual is het toch nog goed gekomen :rolling:
DSC_6432a.jpg

Ja Hans, Japio was er niet bij om advies te geven, daarom moesten we het nanual er bij halen om het ding in elkaar te krijgen:mrgreen::mrgreen:

Ja Hans, Japio was er niet bij om advies te geven, daarom moesten we het nanual er bij halen om het ding in elkaar te krijgen:mrgreen::mrgreen:

Gut, kan die dan toch nog wat anders dan OH-en? :mrgreen: :rolling:

@Jeroen; nog even geduld. Ook van jouw vlieger heb ik nog enkele leuke shots.
Leuker dan de onderstaande in ieder geval :roll: Dus nog voordat de piloot uitgestapt was ;)
DSC_7152a.jpg

Ik heb vernomen dat Japio ook al de nieuwe helm al heeft besteld

full

:rolling::rolling::rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
O O wat hing i er zielig bij met zen zwaber pootjes
gelukig komt het weer helemaal goed
kan ik meteen wat verbeteringen doorvoeren aan het landingsgestel

Mooie helm trouwens

Heb het zelf niet gezien, zaten net te eten, was trouwens wel vaker het geval, halen we een broodje klapt er 1 tegen de grond.

Jeroen zelf vertelde dat tijdens de landing de kist boven de sloot ineens wegzakte, zo erg dat ie dat niet meer op kon vangen en dus hard tegen de vlakte ging :-(

Het klopt wel, het was erg warm en boven het gras voelde je gewoon de warme opstijgende lucht, af en toe kwam er zelfs een fikse bel voorbij die los kwam van waarschijnlijk de boerderij rechts.

Maar boven de sloot is het koeler en de lucht door het riet wat turbulenter wat net even doorzakken kan veroorzaken.
En met zo`n jager heb je daar wat sneller de nadelen van.

Onno`s Piper Cuppie voelde je af en toe ook wel iets doorzakken maar die trok zich er wel weer doorheen.

De Hurricane blijkbaar net niet :-(

Succes met de herstel werkzaamheden Jeroen, maar zo te lezen zit dat wel snor.

Back