5e. Dutch Warbird & Scale Meeting Delta Oss 2010

Kan dus nog een paar dagen duren mede omdat ik nogal last heb van een beschadigde zenuw in mijn rechter elleboog (en ik bedien mijn muis en trackbal met rechts :() en ik daardoor niet al te lang achter elkaar aan de computer kan werken.
Grtz, Hans

Hans, als IT'er ken ik dat fenomeen. Een echte muispols met uitspreidingen naar elleboog, nek, ... Alleszins veel beterschap man !!

Groetjes,

Davy

Al met al dus wel een inschatingsfout van mij
Ik had er rekening mee moeten houden dat ik boven de sloot wel is wat kon verwachten
Ik reageerde nog wel met gas en up
Maar de motor pakt nogal traag op
Het up heeft de kist gered anders was i vol met de neus in de kant geslagen
De schade aan de vleugol is alweer hersteld
Ben nu met de wielpoten bezich Dat schiet ook alweer op
Met een beetje mazol kan ik komend weekend alweer proefdraaien

hoi jongens,

bedankt voor alle complimenten, ik zal ze aan het team overbrengen.

Jullie ook allemaal bedankt voor de grote opkomst;

Zaterdag waren 29 van de 32 aangemelden aanwezig, samen met zo'n 45 modellen. Met alsnog 1 afmelding (Wouter i.v.m. z'n ontvangakku), Jan Brilman had zich onder voorbehoud aangemeld en kon dus uiteindelijk toch niet komen en Alex was er niet (twijfelde tussen Biggs/België en Oss en van z'n uiteindelike keuze waren we niet op de hoogte).

Zondag waren 23 van de 24 aangemelden aanwezig met zo'n 40 modellen, één helipiloot uit België had zich afgemeld.

We waren heel tevreden met de opkomst en met het uitermate gedisciplineerd optreden van alle deelnemers, mijn complimenten :):):).

Jammer alleen was, dat er uiteindelijk maar weinig meededen aan de overheerlijke BBQ. (Harry, onze penningmeester, nog bedankt voor alle moeite).

Nogmaals allemaal hartelijk dank en laat de fotos en videos hier maar komen, kunnen we nog nagenieten. ;););)

Uiteindelijke Startlijst;

www.janhermkens.nl/oss2010Exellijst.xls

groetjes,
Jan

Laatst bewerkt:
Mhhh, dan moet ik volgende week maar eens even kijken op de spaanse camping computer :zon:

Ik heb de eerste foto's ge-uploaded. Later komen er nog meer bij.

Foto's Oss 2010

Gr. Teus

Oss-2010_012.jpg

Dat zijn weer mooie foto's.

De reparaties hier zijn weer bijna klaar.
Dus zondag weer vliegen als het allemaal verder meezit.

Groeten Han.

Inderdaat mooie foto,s
Alle schade aan de hurygane is alweer hersteld
ga vandaag de boel afwerken en glassen
Ook maar meteen nieuwe wieldeuren maken
Staat wel zo netjes

Ook voor schaalhelikopterpiloten die van Warbirds houden was Oss meer dan de moeite om naar toe te komen. Guy en ik hebben ervan genoten.

In Oss heb ik mijn Alouette, waarvan de tweebladsrotorkop recentelijk omgebouwd is naar een drieblads, een remaiden gegeven.

Enkele prentjes...

frame452deltaossmaiden6.jpg

frame4533bladslook640x4.jpg

frame454lastinstruction.jpg

frame455liftoff640x480j.jpg

frame456eersterondvluch.jpg

frame457rondvlucht640x4.jpg

frame459rondvliegen640x.jpg

Reeds jaren volg ik hier in alle stilte de bouw van heel wat meesterwerken.
't Was dan ook bijzonder tof om enkele van deze machienes en hun bouwmeesters/piloten live te kunnen ontmoeten.

Organisator "Jan Hermkens" schrijft dat hij het jammer vind dat er zo weinig deelnemers waren aan de BBQ... Zonder enige vorm van kritiek te willen geven denk ik dat dit voor een stuk ligt aan de prijs. 15 euro is veel voor een BBQ vinden we in België + bij ons is op de meeste meetings/shows de BBQ graties voor de deelnemende piloten. Nogmaals, ik vermeld dit gewoon en geef alles behalve kritiek. In Nederland hebben jullie jullie gewoonten, wij in België de onze en ik heb daar alle respect voor.

Thx voor de prettige dag,

Nick

Via deze weg wil ik de organisatie weer bedanken voor de heerlijke dag.
Ik wil de mensen van de keuken ook bedanken voor hun goeie kookkunsten.
We hebben weer lekker kunnen vliegen.
Alleen jammer dat die piper van mij het warm had en is gaan watervliegen.
Maar de schade valt gelukkig mee.
Tot volgend jaar misschien met motorkap op de cub.

Groeten Onno

Knip dat kabel maar eens door zodat Berto hem niet meer kapot kan maken . :rolling:

En ik verwacht de kap in september er al op.

Mvg Johan

Johan waarom dat kabeltje stukmaken dit werkt toch ook zo.
En september al das wel snel hoor :)

Groeten Onno

Ook ik dank hierbij Delta Oss voor de organisatie van alweer een geslaagde schaalmeting. Hebben trouwens we volgend jaar een 5-jarig jubileum :music: of zit ik er langs ?

Bij deze ook dank voor alle fotograven die al die mooie platen schieten. Dat maakt het allemaal zeker de moeite waard.

Gr.

Back