5e FPV Meeting topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
haha, sorry, maar hoe is het toch mogelijk..Precies een halve seconde voor de klap stuur je hem in de sloot. Prachtig!

Ontzettend rot dat het gebeurde, maar dit soort dingen..haha, hilarish:mrgreen:

Is de zephyr verder nog heel? Ik hoop het!

Daarom zijn range checks belangrijk.

Die had ik van te voren echt ook uitgebreid gedaan hoor!!! Ik had het idee dat mijn ESC de range onzettend verminderde. Daarmee aan de slag gedaan, meerdere uitgebreide rangechecks gedaan, zowel thuis als op locatie en toch gebeurde dit....en nee, ook niet in range check mode laten staan:D

Maar goed, geef nu stroom aan ontvanger met losse gefilterde BEC en eens kijkenof dat beter gaat. Kom nu in low power mode tot 100 meter zonder failsafe dus dat ziet er veelbelovend uit.

haha, sorry, maar hoe is het toch mogelijk..Precies een halve seconde voor de klap stuur je hem in de sloot. Prachtig!

Ontzettend rot dat het gebeurde, maar dit soort dingen..haha, hilarish:mrgreen:

Is de zephyr verder nog heel? Ik hoop het!

Het is nog mooiere als je weet dat mijn 2 zoontjes op weg naar de vlieglocatie met zijn tweeen in de auto zaten te zingen "in de sloot crashen pappa"!

Dus toen ik met de auto naar de crashsite reed ik zag de zeph tot bijna halverwege in het water steken was ik even not amused.....jinxed zou i, haast zeggen.

Nu kan ik er ook om lachen hoor. Krijg ik net even weer verbinding, trek im zo abrupt op dat ik hem nog net in een spiral dive de sloot in weet je jassen.....ouch.

De zephyr zelf lacht om dit soort akkefietjes....daar is helemaal niets mee aan de hand.

Ik snap het alleen nog niet helemaal.... heb op google earth nagekeken en was nog geen 200 meter van vertrek. Enfin, hij is inmiddels weer bijna klaar voor de re-maiden.

Zie jullie zondag!

Maarten.

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe alles in het vliegtuig is geplaatst (of was geplaatst)?

Welke band gebruikt je video zender, en welke frequentie?

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe alles in het vliegtuig is geplaatst (of was geplaatst)?

Welke band gebruikt je video zender, en welke frequentie?

Video zender is 1.2 Ghz en zit op kanaal 1 (1080 mhz).

Deze hele setup zat ook op mijn oude vliegtuig en daar kon ik zondere enig probleem 850 meter mee halen.

De video zender zit op de vleugel op 50cm afstand van de Rx. Ik had zelf het idee dat het het door de ESC kwam. als ik die ontkoppelde en de Rx sroomgaf met een losse batterij en de Vtx en camera gewoon aan) was de rangetest opeens het dubbele van daarvoor. Daarna heb ik de ESC kabel naar de Rx toe veel vaker en strakker door de bijgeleverde ferriet kern gehaald en daarmee kon ik rangestesten tot 50 meter afstand ( in low power mode) wat volgens de gebruiksaanwijzing voldoende moet zijn. Dit op het veld herhaald met 50-60 meter. Wilde ook niet heel ver gaan vliegen ofzo, maar had niet na 200 meter al problemen verwacht.

Nu heb ik stroom naar de RX via een gefilterde BEC en daarmee heb ik aan het eind van de straat nog steeds geen failsafe. Hopelijk is het probleem nu dus opgelost. Vanmiddzg decamera solderen en dan met het hele systeem weer gaan range testen en hopelijk morgen een korte testvlucht.

Foto's heb ik nu even niet bij de hand, zal ik vanavond proberen te plaatsen.

Maarten

Hoop dat de weersvoorspelling het goed heeft voor morgen !!
Ziet er perfect uit, 100% anders dan vandaag........

Kijk voor de zekerheid, voordat je vertrekt morgenochtend, nog even hier voor een laatste status update.

Ik hoop er morgen bij te zijn (als toeschouwer) maar dit is een beetje afhankelijk van het schilderwerk waar ik vandaag mee bezig ben. Als ik kom zal ik zeker een paar mooie foto's schieten.
In iedergeval veel plezier morgen.

Hoop dat de weersvoorspelling het goed heeft voor morgen !!
Ziet er perfect uit, 100% anders dan vandaag........

Kijk voor de zekerheid, voordat je vertrekt morgenochtend, nog even hier voor een laatste status update.

het moet natuurlijk nu niet te nat gaan worden daar he... :P

Ik ben er helaas niet bij, aankomende week heb ik toetsweek. En voel me ook niet echt top.
Helaas, volgende meeting beter.

alvast veel plezier iedereen morgen !
met mooi weer en velen vluchten, en foto's en video's zodat de thuis blijvers mee kunnen genieten :)
@Hugo succes met je toetsweek, heb er volgende week ook nog een :(

mvg.
Andreas

Weet nog niet 100% zeker of ik morgen kom.

Van hoe vroeg tot hoe laat is het ongeveer?
Komen er ook mensen met fpv copters?

Weet nog niet 100% zeker of ik morgen kom.

Van hoe vroeg tot hoe laat is het ongeveer?
Komen er ook mensen met fpv copters?

We beginnen om 11:00 ik gok tot een 15:00 maar wie weet, als het echt zo mooi weer gaat worden en mensen enthousiast zijn/blijven :-)

Geen idee of er ook heli's komen. Heb ik eigenlijk niet bij nagedacht..

Baggus/Tjerk,

Ik ben aanwezig met een Oktokopter, maar had deze meegenomen om samen met Hugy even te finetunen. Hij is nog wat wiebelig, en heb er vandaag pas wat FPV op gebouwd. Omdat ik dit keer zuinig wil zijn op de okto zal het dus blijven bij wat hangen, en zachtjes rondjes vliegen.

verder neem ik de Diu mee om lekker wat rondjes mee te knallen:).

Jammer Hugo dat je niet komt, ik dacht dat je tot de middag bleef?

Frank, hoeveel mensen komen er nu nog? jammer, altijd die afvallers...

Die okto wil ik wel eens zien!

Hoe laat denk je er ongeveer te zijn?

Ik neem mijn tricopter in aanbouw (vliegt nog niet optimaal), hk swift en AXN mee.
De twinstar v3 is helaas nog (steeds) niet af.

Heren Het Zonnentje schijnt hier!!!!! Ben aan het inpakken en ga straks op weg.

Zie jullie op het veld.

@Remy Het gaat aan en uit maar bij elkaar ( als iedereen komt) een 12 man waarvan 8 vliegers
zoals het er nu naar uit ziet.

Leuke dag iedereen !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back