5p1k3 gaat FPV :)

nee die GPS werd gek door een looping
Toen dacht die dat hij 211 km/h ging
Top speed is 127 KM/H
Op 6s 5000mah
900 watt motor

hij is cool ja:).

Roel, misschien een idee om je camera ook echt op de plek te zetten waar normaal de piloot zit?
Dan kijk je mooi over de rolroeren, de lange neus,. de staart etc etc.

Dus de cockpit er af:)

Tja, ik kan dr ook geen genoeg van krijgen van t filmpje..

Ben het ook wel met Remy eens, door de camera meer naar achter te zetten, heb je nog meer het "echt erin zitten" effect.

Ik hoop dat straks alles een beetje gaat werken in mijn Funcub, want een volgende kist wordt wel een 1.50mtr stuntkist.. haha..

Gaan we synchroon vliegen Roel :P

Een flinke breedhoek fish eye lens kan ook wonderen doen, maar daar zijn sommige niet zo van gecharmeerd geloof ik. :p Persoonlijk vind ik het wel mooi, zon enorm zichtveld.

Een flinke breedhoek fish eye lens kan ook wonderen doen, maar daar zijn sommige niet zo van gecharmeerd geloof ik. :p Persoonlijk vind ik het wel mooi, zon enorm zichtveld.
Nadeel is dat je horizon zich als een banaan gaat gedragen (hol/bol). :banana:

Dat dan weer wel. :p Maar breedbeeld kan ook zonder fish eye geloof ik?
Dan worden ze al snel een beetje duurder maar een graad of 100 moet toch wel lukken zonder :banana: ?

Menselijk FOV is gemiddeld 100' volgens wiki, en voor RAF piloten moet dat zelfs minimaal 134' zijn.
Ik vraag me af of er lensjes zijn van 100' die de boel niet krom trekken.

Ik vraag me af of er lensjes zijn van 100' die de boel niet krom trekken.
Nope, da's een eigenschap van een grote zichthoek/visooglens. Je kutn het enigzins compenseren met veel glas maar dan heb je al grotere lenzen nodig en neemt het gewicht schrikbarend toe.

Overigens zien we van die kijkhoek maar zo'n 10° tot 15° scherp in het midden. 8O uit een ooghoek kun je alleen nog maar vormen en kleuren waarnemen maar niet scherp zien.

In zon bril zijn je ogen ook niet gefixeerd op het midden hoor. ;)
Tenminste, ik kijk een beetje rond als ik aan et vliegen ben.

Ik speelde Quake vroeger altijd op FOV 150... (ook heel leuk om te spelen zo als je stoned bent, of dronken...)

dm4_0150.jpg

Back