7 november indoorvliegen in Cuijk bij Nijmegen

• Topicstarter Topicstarter Wipeout
  • Startdatum Startdatum
Ik vermoed dat een aantal vliegers geen frequentiebord-routine heeft, want niet club-vliegers. Is het niet raadzaam om zender/frequentie-bewaking in te stellen (als er meerdere zenders op één frequentie zijn)?

misschien handig om hier al je favoriete frequentie te vermelden ? (ik kan ook niet de frequentie van mijn schaalkistje veranderen, kan er niet bij :) )

In mijn geval 35mhz kanaal 79

Frequenties tot zo ver:

35 Mhz

Bramibo 35,180 Esky Belt CP
Wipeout 35,180 Lama V4
Relaxteb 35,790 T-rex-450 T-Rex 450 scale
Koen 35,??? Honeybee CP
Bimbo 35,??? Carson airbeast

40 Mhz
Helibobter 40,920 T-rex 250

2,4 Ghz
Mr Nice Twin-Rexx HK-450
66yeti666 Mini Titan Walkera 4G6
Wipeout Blade 400
JF T-Rex 450 x2

Ik wens jullie allemaal erg veel plezier!
En wellicht de volgende keer dat ik er wel bij ben.
Dagje in Carré met vrouw en vrienden is natuurlijk ook leuk en ik benijd de indoor piloten ook enorm.

Nou,

Ik heb mijn blade 400 net op tijd binnen voor zaterdag.
Maar vliegen gaat nie gebeuren, bij het eerste aansluiten de ESC opgerookt.
De connector op de accu zit verkeerd om....
Bij het aansluiten heb ik alleen opgelet dat ik de stekker niet verkeerd om instak, juist om dit te voorkomen...
Ik hoop alleen dat de receiver niet mee opgerookt is. Is er iemand die weet hoe (on)waarschijnlijk het is dat de receiver mee opgerookt is??

Meestal alleen de regelaar, nog nooit iets anders mee zien gaan.

Altijd naar de kleuren kijken, niet de stekkers. ;)

@wipeout: Dat is echt balen. Gaat het niet lukken er voor zaterdag toch een nieuwe ESC in te krijgen?

Ik heb er echt zin in om komende zaterdag te vliegen.
Het probleem emt de Twinn-rexx is vanavond opgelost dus het ziet er naar uti dat hij kan vliegen.
De HK-450 is voorzien van nieuwe bladen en goed afgesteld.
Nu nog zorgen dat de lipo's en de zender accu vol zijn en dan zie ik jullie op de meeting.

Groeten, Wilbert.

Hallo ik ben vliegcollega van Helibobter.
Lid van Cumulus Winssen en in bezit van helibrevet.
En wou ook graag komen vliegen/kijken aanstaande zaterdag.

Alleen ik vlieg met een electro ikarus eco 7 jetranger rompheli.
Nu heeft deze een rotordiameter van 96 cm dus groter als de 450 size helis.

Ik vlieg met deze heli alleen rustig rond kan er verder niets 3d mee ofzo.
Maar is deze ook toegestaan bijvoorbeeld voor show en rustig hoveren.
Mijn frequentie is 35 mHz kanaal 63

Groet Marc

Is het misschien een idee dat iedereen zijn eigen freq. op een stukje
karton schrijft. Als je aan de beurt bent om te vliegen, leg je je kartonnetje op het freq. bord (tafel of wat dan ook ).
Er vliegen waarschijnlijk toch maar 2 mensen tegelijk dus dan houden we
heus wel overzicht. Of zit ik nou als beginner de wijsneus uit te hangen en denken jullie nu al van.....laat die vent maar beter thuisblijven.

groeten Cas

Hey Cas,

dank voor het meedenken! We hebben een frequentiebord, waar met wasknijpers per frequentie aangegeven wordt of ie bezet is.
Dus dat is al geregeld.... Volgens mij hebben we ok meer beginners dan gevorderden...

Marc,
Jouw heli is wat aan de grote kant, maar breng 'm maar mee, het is een scale heli, da's mooi en wellicht vinden we een gaatje. Ik neem aan dat je headspeed ook niet zo hoog is...
Ik durf alleen niks te beloven.

Michel

P.s. Van mijn blade is alleen de ESC kapot, die wordt vervangen door Horizonhobby, is alleen niet op tijd voor zaterdag :(
Bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou mannen , het was een succes wat mij betreft, iedereen die zich opgegeven had was gekomen en de meeste heli's zijn heel gebleven. 1.5uur blijkt wel erg snel voorbij te gaan dus de volgende keer mag het wat mij betreft wel langer.

Mijn walkera 4G6 bleek al snel erg klein te worden, dus aan zichtbaarheid moet ik nog even iets doen. De minit titan ging weer goed.
De t-rex 250 van danny (helibobter) is eigenlijk de mooiste maat voor in een zaal, niet te groot, niet te klein en goed zichtbaar.

tot de volgende keer ?!

Bas

Laatst bewerkt:
Hey Medestrijders,

Het was zeer leuk en een goede opkomst. De Trex 250 was in zijn element en heb er toch weer ff mee kunnen knallen. Ik ben zeker voorstander voor nog een volgende meeting..... dus laat maar horen! (Michel bedankt!!!) :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Untill next time..

Mzzl

Danny

iedereen bedankt!
geen ongelukken, gekke dingen alleen maar lekker gevlogen!
Ook iedereen die gezegd heeft te komen was er!

Er komt wat mij betreft zeker een volgende keer, ik probeer een uurtje langer, 2,5 uur maar ik moet even uitzoeken wat dat met de kosten doet...

grz

Michel

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ik ben vliegcollega van Helibobter.
Lid van Cumulus Winssen en in bezit van helibrevet.
En wou ook graag komen vliegen/kijken aanstaande zaterdag.

Alleen ik vlieg met een electro ikarus eco 7 jetranger rompheli.
Nu heeft deze een rotordiameter van 96 cm dus groter als de 450 size helis.

Ik vlieg met deze heli alleen rustig rond kan er verder niets 3d mee ofzo.
Maar is deze ook toegestaan bijvoorbeeld voor show en rustig hoveren.
Mijn frequentie is 35 mHz kanaal 63

Groet Marc

Ik heb je niet gesproken maar je kist vloog mooi !

Ook ik vond het een heel geslaagde meeting.
Jammer dat de Twinn-Rexx niet wilde maar dat heeft me wel weer extra kennis geleverd over de heli. Volgende keer vliegt hij zeker:)

Michel hartelijk bedankt:worship:

Groeten, Wilbert.

Back