8x6 zwaar transport trekker en double-drop trailer (US)

Leon, als je die balkjes onder het dek nog niet vast hebt zitten, overweeg dan om het iets anders te doen: die korte stukjes dwarsbalken hebben namelijk geen functie.
Zet aan de voor- en achterkant een balkje over de hele breedte, en kort de midden balk in de lengte richting dus ietsje in.
Dat lijkt me zinvol
Cor

Nee, dat bedoel ik niet: die 6 korte dwars balkjes doen niets nu, in plaats van die korte balkjes , aan de voor en achterzijde een balkje over de hele breedte leggen< of net tussen de twee langsbalken aan de zijkant.
Als je er voor en achter balkjes uit 1 stuk legt, dan moet de midden-balk met 2 x de dikte van de balken ingekort worden.

Cor, als ik naar de 4de foto kijk ( de zwanenhals) en dus een extra balk in het midden over de lengte leg, kom ik toch uit op jouw idee? en dat toepassen op het laaddek

De dwarsbalkjes idd zoals op de zwanehals, dus uit 1 stuk (elk); die middenbalk vind ik eigenlijk niet nodig, maar kan nooit kwaad; wel handig om de bedrading er door te leggen.....
:koud:

Vandaag activiteit gaatjes boren, zagen en schroeven
Morgen de schoorplaten maken en monteren, en als het meezit de hoekprofielen rond om
IMG_20200522_133556.jpeg
IMG_20200522_174732.jpeg
IMG_20200522_133614.jpeg
IMG_20200522_174835.jpeg
IMG_20200522_174814.jpeg
IMG_20200522_174805.jpeg
IMG_20200522_174748.jpeg

Ziet er goed uit Leon, even een tip gebruik kortere schroeven dan steekt de schroef niet te ver uit de moer.
De schroeven laatste foto even omdraaien met de moer naar beneden staat mooier. Succes met de afbouw.

Ziet er goed uit Leon, even een tip gebruik kortere schroeven dan steekt de schroef niet te ver uit de moer.
De schroeven laatste foto even omdraaien met de moer naar beneden staat mooier. Succes met de afbouw.

Al de boutjes en moertjes zijn voorlopig alleen om het eea op zijn plaats te houden...met de definitieve bouw zullen ze allemaal op maat worden...let wel dat bij de dekken er nog een 1,5mm aluminium afdekplaat en 1,5mm dik hoekprofiel bijkomt..en on top een houten afwerking.
Naar verwachting zullen er amper boutjes zichtbaar zijn eenmaal alles op zijn plaats, alleen aan de zijkanten op de schoorplaten

Laatst bewerkt:
Mijn eerste volledige aluminium scratchbuild trailer begint aardig vorm te krijgen, nu verder de bumper en spatborden bedenken en uitvogelen.
Ik begin aluminium steeds beter te "begrijpen" en is qua bewerking met mijn beperkte middelen best een fijn materiaal.

Laatst bewerkt:
Dit gaat dragend zijn / moet de hoeken tussen de dekken fixeren. Ik ga deze vast schroeven aan de 15x15mm alluminium balken om maximale stevigheid te verkrijgen.
Deze boutjes zullen, als alles volgens plan verloopt, de enigste zijn die zichtbaar zullen zijn.
Naar verwachting zal ik een draagvermogen van een ong 10kg hebben

Dit gaat dragend zijn / moet de hoeken tussen de dekken fixeren. Ik ga deze vast schroeven aan de 15x15mm alluminium balken om maximale stevigheid te verkrijgen.

Deze boutjes zullen, als alles volgens plan verloopt, de enigste zijn die zichtbaar zullen zijn.

Hallo Leon,

TIP :

Je kan ook boutjes gebruiken met een verzonken kop en verzinken in de schetsplaten en later plamuren en glad schuren, zodat ze niet meer zichtbaar zijn.

Hallo leon
IK heb aluminium verlijmd met combi metal van Bison is supersterk is een 2componenten lijm de krachten die op je hoekjes komen kan Dieze lijm makkelijk aan,
Gr kees

Back