update van vandaag (21-11-2007)
Tevens heb ik nu niets meer in bestelling staan, iets wat me toch een raar gevoel is. Het word zowat verslavend om te wachten op moois uit het buitenland...
Gelukkig ben ik al geinspireerd door het edn en ander, dus met een paar dagen volgt er vast wel weer edn bestelling of 2, en mischien wel meer als het geld het toestaat....
Morgen hoop ik weer wat verder te zijn met de bouw van de wagen, hoef pas om 15.00 aan de arbeid.[/quote]
Bouw-vorderingen:
Vanmorgen, en in de loop van de middag lekker wezen knutselen.
De bumpers, waren nog niet helemaal voorzien van rvs inbus materiaal, dus dat hebben we eerst maar even veranderd:
Ach, wat eigenwijs accentje, normaal zit hier een stelschroef in,met m3, dus hoppa, een imbus past ook!
Totaalgezicht:
Hierna verder gegaan met de assen te monteren aan het chassis:
De frictie shocks, iets wat me toch in eerste instantie tegenviel,achteraf is de werking wel behoorlijk oke!
Deel 1: 2 o-ringen met daar tussen frictie vet:
Deel 1 komt in deel 2, en je hebt de schock compleet.
De montage van de schokdemper aan de alu asbehuizing:
Alu rear body mounts gemonteerd:
Tijd voor de voorbumper te monteren, dat lijkt op eerste oog prima,
ECHTER, ik loop tegen een groot probleem aan!
De verlengde shackles, komen tegen mijn bumper aan tijdens het inveren! Of dat al niet genoeg is, komt ook de speciale asbeschermer tegen de bumper aan,
Das mooi balen!
Te lange schaklels lopen tegen de bumper aan:
En ook nog eens speciale asbeschermer, welke bij een beetje inveren al tegen de bumper aan komt.
De oplossing ligt op zich wel voor de hand, gezien dit een option onderdeel is van het junfac conversion chassis.
Het werkt het op zichzo dus wel met de originele bumper. Enfin die hebben we dus niet.
Wat ook werkt is om niet gebruik te maken van de extra lift welke je met deze set kan krijgen, wederom iets wat we niet willen. De boel aanpassen, zal te veel materiaal weghalen, waardoor de stevigheid van de bumper in gevaar komt. De asbeschermers kunnen in beide opties gewoon aangepast worden. De lift heb ik absoluurt WEL nodig voor mijn 2.2 ich alu velgen.
Bestudering van de junfac platen laten zien dat de gaten behoorlijk anders zitten, en er vermoedelijk niet eens wat aangepast hoeft te worden om deze alu bumper te gebruiken, op zich ook logisch omdat de lift set, meestal in combi gebruikt word met de chassis platen.
Al met al, jammer, want nu ben ik genoodzaakt meteen over te gaan op het junfac conversion chassis, en deze biedt standaard GEEN plek voor de mfu speakerset,en de rumble motor.
Een ding is zeker, zonder een deftig kruistafeltje, en kolomboormachine (liefst een freesset), kom ik hier dus zowiesoo niet uit...
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmzz... :evil:
bouw-vorderingen 22-11-2007
Oke, over op het complete junfac chassis dan maar....
Meteen al problemen met het monteren van de X chassis steun, zucht het zal me ook mee zitten...
Hmm , dit gaan we dus nooit zo uit de hand pas maken.. Overleg met de vrouw :roll: , en verassend genoeg was het commentaar:
"Ik hoor je al over die frees-set, sinds je begonnen bent met de modelbouw. Ik vondt op zich dat je best nog heel veel hebt kunnen doen zonder dat ding, en niet alleen bij jezelf.. Als dat nu dan met dat geeval beter en makkelijker kan, dan sponsor ik je wel voor een deel, je doet ook zoveel voor mij, zonder na te denken wat dat voor (financiele)gevolgen heeft voor jezelf... Als je nu weggaat, ben je er net nog voor sluitings tijd.." Dag pop, en geeft me een kus.. 8O :lol: :lol:
WHOIE!
Op naar de winkel!, Ha, en nog in de aanbeiding ook!, en de volgende dag alles inelkaar gezet:
Even priegelen, maar goed, ben gegaan voor de volgende oplossing, best netjes, en het "echte frezen" ga ik wel leren op een stukje afval! Dit past precies in de lijnen welke het chassis heeft.
En het bewuste gedeelte gemonteerd:
Standaard zat de servo plate met draad in de plate zelf vast. Niet echt een fraaie oplossing, dat moet ook anders kunnen.
Het kost wat werk, want standaard heb je net geen ruimte, maar met wat slijpwerk aan boutjes& moertjes, past het prima:
Het lijkt nu allemaal voorspoedig te verlopen.. De echte problemen verwacht ik ook pas later...
Hmm, das nou ook mooi jammer, de alu gearcover loopt op diverse plaatsen tegen de platen aan.
Nou ja de proxxon in de platen,en de boel maar zo bijwerken, zodat het wel past:
Het complete kale chassis:
Troubles, en de update van vandaag (22-11-2007) in startpost.....
Wordt het mischien toch nog een lang winterproject?, want nu komen er een boel problemen in ene tegelijk, welke opgelost moeten worden....
Best wel balen, maar goed, dit zal op zijn beurt wel de nodige uitdaging gaan bieiden,en des te mooier zal de beloning zijn, als alles op zijn pootjes terecht komt...
Op zoek naar een deftige kolomboormachine voor fijn werk, met een kruistafeltje, of beter, een complete micro frees set!
Kan me ook niet veroorloven om in de 180,00 dollar kostende chassis balken van junfac, mis te boren 8O :? :evil:
Wordt vervolgd.