"_Alu Tamiya F350 High Lift_"__Update:_20-05-2010:__Project Finished!____(weggebracht naar nieuwe ei

ik ben de beginpagina al 3x heen en weer geweest in totaal, prachtig om te zien al dat alu en hoe je alles passend maakt (shimmen enzo).

Update van vandaag (29-12-2007)
Bouw-vorderingen
Vandaag me bezig gehouden met de shifting linkage...
Had best het een en ander aan problemen verwacht, maar door de koppen ten opzichte van elkaar bewust niet uit te lijnen, was de zijdelingse speling , zo minimaal, dat de boel niet ging draaien.

De schakel-as welke heen en weer beweegt, kan dus vrij rond draaien, en helaas dus dan ook de bevestiging van de kogelkop....
Even een andere servo hevel opgesnord van mijn Xray buggy, en met wat ringetjes, en een stukje verhoogd, loopt alles soepel,en kan de gehele veerweg weer benut worden, mocht dit nodig zijn.

De linkage vanaf het frame gezien:
thlinkage1.jpg

De onderkant:
thlinkage2.jpg

De verhoging op de schakel-as, om toch te kunnen sturen bij volledige invering:
thlinkage3.jpg

Heb vandaag ook maar een begin gemaakt met de draden horror, een poging tot netjes wegwerken:
wires1.jpg

Laatst bewerkt:
Hey, ik zie net dat je je draden zo netjes wilt gaan wegwerken. Maar als je het echt netjes wilt doen, kun je misschien eens kijken voor een "sleeve" setje die men normaal gebruikt om draden in computers weg te werken. Dit wordt vaak gebruikt in de wereld van het casemodden en bestaan in allerlei kleuren en ziet er heel netjes uit :). Ze zijn volgens mij wel te koop op ebay of misschien zelfs bij de computerwinkel.

Mvg,
Sander

Update 30-12-2007
Bouw-vorderingen:
Gisterenavond, na een heerlijk etentje met mijn ouders vanwege hun 35 jarige huwelijk,de 2e deel van de mfu aansluit draden proberen weg te werken. Het ziet er wat grof uit, maar het geheel verdwijnt volledig in de cabine, dus dat is niet zo erg. Wel zal ik de binnekant van het zwarte glas moeten spuiten me teen wit of zilver kleur, omdat je door de ramen , toch nog alles ziet. Beetje jammer, maar goed niet iets dat niet op te lossen is.

De dradenboel van de mfu unit, enkel de leds moeten nu nog aangesloten worden:
wires2.jpg

Ik heb bewust voor deze manier gekozen om de draden zo "weg te werken" omdat op deze manier het geheel nog makkelijk demonteerbaar is, het niet echt afwijkt van de truck.

Sommige draden zul je gewoon blijven zien, en op deze manier is het geheel nog aardig in balans, met een krimpkous is het net of er wat zwarte spinrag in de kap zit, nu lijken het nog dikke lucht of olie-leidingen,of wat dan ook...

Laatst bewerkt:
Mega gaaf project Emil!! Maar ik hoop niet dat je vanavond al je vuurwerk al gaat verschieten..... je laatste update zeg je is van 31-12.... maar ik heb daar morgen pas afspraken voor.. :D:D

Update van vandaag (01-01-2008)
Bouw-vorderingen:
Het jaar goed beginnen ;) , tevens de beste wensen voor iedereen hier!

Voorbumper , met ingebouwde leds.
01frbumper.jpg

De achterbumper met leds, tevens een kijkje op de dradenboel:
01rearbumper.jpg

De lampbar aangepast, en gaten geboord zodat het geheel er mooi onderlangs loopt.
De draden zelf heb ik IN de lampbar weggewerkt.
01lampbar1.jpg

Vooraanzicht, met om en om, geplaaste lampdekjes:
01lampbar2.jpg

Speciaal een gaatje geboord voor de bevestiging van de spiegel. Normaal moet dit met dubbelzijdig tape, en dat is niet mijn idee van een goede afwerking danwel bevestiging.
Om stress in het materiaal tegen te gaan zit er aan de achterkant een rubber o-ringetje.
01mirror2.jpg

De andere kant van de speigel, en de speciale "wiebel" antenne gemonteerd:
01mirror%20antenna.jpg

Grof overzichtje, met een nog weg te werken, antenne draad:
01rearl.jpg

Even grof in elkaar, omdat ik toch wel wilde zien hoe de leds nu eruit kwamen in het schemer:
01darksmall.jpg

Lief zij-aanzicht!
01sidedark.jpg

Het beest van de voorkant:
01frontdark.jpg

En of het een beest is!
01huge%20dark.jpg

Howel het geheel nu rijdend is, en volledig functioneerd, moet er nog tal van dingen gebeuren.

Het eerste is het mooi wegwerken van de led draden. Ik heb hier al wat leuke idee-en voor.
Er komt nog het een en ander op een aan de wagen. De speciale fenders moeten nog gemonteerd worden, en er staan nog steeds de piggyback shocks op de lijst.

Tevens heb ik nog een paar leds over, welke als optie gemonteerd kunnen worden. Ook hier wil ik nog een plekje voor gaan vindne of zoeken.

De achterkant mist toch nog iets van een bumper, ook hier zal ik nog wat voor moeten vinden.

Al met al nog heel veel te doen,en we zijn nog lang niet klaar, maar het rijdende begin is er in iedergeval!

Laatst bewerkt:
Echt een mooi ding, met veel geduld gemaakt ook ;)

Hoe zwaar weegt hij nou, volgens mij aardig wat door al dat aluminium?

Uhm, wat moet je hier op zeggen...

GROOT!!! Echt heel mooi zoals hij er nu bijstaat. Ik ben benieuwd naar de kleuren!

Verlichting ziet er héél mooi uit, ben benieuwd naar de rest van de bodywork.
Misschien kan je achter op de achterklep zetten, " Size Matters" :-):-).

Bedankt voor de reacties!

Een aantal antwoorden op de vragen:

Op dit moment weegt het geheel rijklaar, 5,3 kilo!!
Maar er komt nog het een en ander op, ook qua alu, maar vermoed niet dat dit zoveel extra gaat wegen.

Ik had mat zwart qua kleur gedachten, maar ik kom hierop terug. Ik denk dat het donker grijs, of antraciet wordt met vermoedelijk rood. De reden waarom ik een andere kleur kies, is omdat de kap groot, en me tname BREED moet lijken, voor het evenwicht.
Ik heb ook nog de spatbord verbreders liggen, dus wie weet zorgen deze voor mijn effect dat ik graag wil. Helaas ben ik niet zo een kleuren kenner, dus als men opties voor mij heeft om de kap wat breder te doen lijken,en te spelen met de kleur van de kap, onderkant, en de verbreders hoor ik het graag. ;)
Er is nog heel veel te doen en de kap spuiten is het laatste onderdeel wat gebeuren gaat, nou ja , een van de laatsen ...
Dus ik heb nog even tijd.....

Zoals gezegd zullen straks nog de nodige updates volgen van de wat minder grote dingen, en veranderingen, want zoals gezegd hebben we nu pas de BASIS :)

De binnenkant (onderkant) van de kap zou ik mat zwart spuiten. Voor de buitenkant zou ik gaan voor een metalic kleur, antraciet is een mooie keuze alleen zou ik er geen rood bij gebruiken op de body zelf.
Denk dat de rode accenten op het chassis gaan wegvallen als je ook rood op de body gebruikt.

Zwart/antracite met wat tekens of streepjes in geel/orange/goud ofzo. Dat ziet dr meestel wel gevaarlijk uit.

't is altijd moeilijk om de juiste kleur te kiezen voor een body, de kleur kan een model helemaal afmaken maar ook volledig afkraken bij de verkeerde kleur keuze. Smaken verschillen natuurlijk.
Ik zou voor safe gaan, bv combinatie van antraciet en zilver.
Een voorbeeldje,

14152.jpg

Bedankt voor de input, over de kleuren,De rode veren zullen tzt gaan wijken voor de piggyback shocks, en dan heb ik enkel nog de rode alu ringen, welke waarschijnlijk ook weg gaan , en plaats maken voor blank alu dingen. Ik heb nog gedacht om een combi te maken van rood en alu, maar had ook in mijn achterhoofd de eventuyle beschadigingen zitten, welke oh zo lelijk worden, op gekleurd alu, zie mijn de-annodiseer project van mijn Enigma buggy ;)

De binnekant matzwart is idd een goed idee. Hopenlijk komen dan ook de alu profielen, welke de draden zullen verbergen weer mooi over.

Ik besef dat ze dan aan beiden kanten moeten komen , voor het evenwicht, of een centrale in het midden, maar ik denk dat, dat het model weer afbreuk doet...
Keuze's , keuze's...

Man man, wat een gedenk om iets te doen nu, ik moet nu echt overal rekening mee gaan houden. Het model word met iedere bewerking moeilijker , en lastiger om stijlvol te bewerken / uit te bouwen! Het geeft nu wel weer een uitdaging om dat toch te krijgen wat ik wil....

Het kost alleen erg veel tijd..... :)

Omdat meerdere mensen beter denken dan 1, heb ik nog een vraag, hebben jullie nog een aantal idee-en waarvan je zegt, dat mag eingelijk niet ontbreken, en zal zeker tot zijn recht komen op deze truck ???, laat dit me weten...

update van vandaag (Alu Reling, 03-01-2008 )

Bouw-vorderingen:
Weer een aantal uren gewerkt aan het beest.
Er moest en zou een reling op de gehele achterklep komen, in eerste instantie zowiesoo op de zijkanten. Echter dit was nogal een belevenis, alles wat ik maakte, pastte niet echt, of het leek mega groot, en dus ver uit porportie. Een lange smalle reling,maakte de achterkant lang en smal, en dus erg iel, en dus ook buiten proportie.

Idee! Het moet een vierkantig idee hebben, terwijlk het rechthoekig is. Alles is nu meer in het vierkant dan het was,ofwel dus minder rechthoekig.. IDEE!, een 2x kleine reling met een bepaalde tussen ruimte, moet toch een 4 kante look geven!

Annyway voorbereidingen, men neme dit geval,en monteer hier een rvs draadeindje op:
bar1.jpg

Zet hier een m3 boutje in, zodat je zeker weet dat er ruimte voor is, en blijft.
Doe dit aan de andere kant ook, en draai het geheel in elkaar.
bar2.jpg

Net zolang doordraaien totdat het in lijn ligt:
bar3.jpg

Detail van de montering op de kap:
Boutje, ringetje, borgmoer, conische verzink-ring onderste boven,reling, en borgmoer
in een plaatje ziet dat er zo uit:
bar4.jpg

Montage overzichtje:
bar5.jpg

Totaal plaatje:
bar6.jpg

Laatst bewerkt:
Back