A.U.B. Hulp voor mijn Esky Honey Bee King 2

• Topicstarter Topicstarter Jelmerdevries
  • Startdatum Startdatum
J

Jelmerdevries

Guest
Beste forumleden..ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:

Ik heb twee weken terug de Honey Bee King 2 gekocht, gewoon de standaard plastic onderdelen. Omdat ik al vrij snel iets kapot had heb ik alle upgrades besteld, te weten:
- Brusles motor,
- Metal Swashplate set King
- Metal Washout Assembly
- Metal Main Blade Holder Set
- Metal Rotor Head Set
- Metal Tail Blade Holder Set
- Metal Tail Gear Box King V2
Ik heb deze onderdelen inmiddels binnen en ben al een tijdje bezig geweest maar ik kom er niet uit. Ik heb helemaal geen kaas gegeten van de modelbouw (wil het wel graag leren) en dit is mijn eerste microhelikopter. Ik heb hem inmiddels uit elkaar maar het lukt mij niet om alle nieuwe onderdelen zoals hierboven benoemd er op te zetten. Ik heb geen idee hoe ik alles in elkaar moet zetten en kom er met de gewone handleiding ook niet uit omdat alles net even anders is (allemaal schroefjes en boutjes etc. etc :(). Omdat ik amper een meter gevlogen heb met de helikopter baal ik er ontzettend van, ik wil graag de lucht weer in. Kan iemand mij helpen met een handleiding of foto's van zijn eigen heli ofzo waarop hij deze onderdelen heeft? Of kan ik op internet iets vinden? Of kan iemand mij op een andere manier helpen? Alstublieft alsublieft alstublieft help me hier mee..zou er echt heel erg blij mee zijn! Hij staat na deze dure investering alleen maar aan de grond en dat is een beetje vervelend..ALVAST ONTZETTEND BEDANKT!!

Je bent lekker bezig zeg...
Ik denk dat je deze periode behoorlijk als leer tijd kan gebruiken...
Geen ervaring en dan een full upgrade denken uit te voeren.
affijn tot zover de afbraak...
Nu de opbouw.
Ik weet niet waar je woont maar je kunt het beste de hele zaak in een doos gooien en dan in de auto stappen en naar iemand met 1 bouw ervaring en 2 een werkende honeybee king 2 gaan. Je bent hier in steenwijk welkom (al ben ik ook een beginnende hbk2 er)
Er zijn er ondertussen zat in nederland en op dit forum.
In de tussentijd ga je het www op en typ je een aantal keer honeybee king2 upgrade in.
Onder andere op youtube zijn uitgebreide filmpjes hierover te vinden.
Tenslotte is het slechts een grote puzzel en als je alle stukjes op de juiste plaats hebt win je de prijs...

Suc6
Benno

Beste forumleden..ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:

Ik heb twee weken terug de Honey Bee King 2 gekocht, gewoon de standaard plastic onderdelen. Omdat ik al vrij snel iets kapot had heb ik alle upgrades besteld, te weten:
- Brusles motor,
- Metal Swashplate set King
- Metal Washout Assembly
- Metal Main Blade Holder Set
- Metal Rotor Head Set
- Metal Tail Blade Holder Set
- Metal Tail Gear Box King V2

Je had beter de standaard plastik reserve onderdelen kunnen bestellen, die metalen upgrades gaan meestal nog sneller stuk :( De brushless motor is wel een goede keuze (3100kv type?), je moet dan ook de brushless regelaar aanschaffen, de oude regelaar is niet meer bruikbaar.
Verder is de King V2 een prima CP heli voor een beginner, zeker gezien de prijs/prestatie verhouding. Zeker is het niet eenvoudig met een CP te beginnen, maar het kan wel, het vereist goede discipline....................................
Waar woon je, wellicht kan iemand bij jou in de buurt je verder helpen ;-)

Laatst bewerkt:
Tsja, onervaren aan een CNC upgrade beginnen is op zijn zachts gezegd niet erg handig. Je zult in het begin vaker craschen en dan kosten je reparaties klauwen vol geld.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, probeer het met een van de manuals of zoek goed topics op bijvoorbeeld Remote Control Helicopters - Guides, Forums And Loads Of Helicopters en dan zoeken op het forum.
Kom je er echt niet uit, vermeld even waar je woont en iemand is vast wel bereid je op de goede weg te helpen.

Of, als je eerst graag nog even wilt oefenen bestel je nu eerst het onderdeel dat kapot was, en bewaar je de upgrade voor later...

Over een maand (of meer) passen de onderdelen ook nog, en ondertussen kun je een beetje handigheid met het geheel opdoen

Wel even opletten met de brusless regelaar, dat je geen te lichte besteld, aangezien ze dan doorbranden. Veel te zwaar is ook niet handig, omdat je dan onnodig gewicht in de heli propt.

Succes

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik kan deze tijd beter gebruiken om veel te oefenen, dat snap ik. Maar mijn plastic onderdelen waren zo snel kapot dat ik hoopte dat deze upgrade het wat beter zou houden..affijn, ik ga het gewoon proberen. Het ziet er inderdaad een stukje mooier uit! Ik kom uit Friesland, Leeuwarden..dus misschien dat er een kenner in de buurt woont die me kan helpen. Ik ga het eerst maar eens proberen met de handleiding die Nando me stuurde, die ziet er erg goed uit! Bedankt en tips zijn nog altijd welkom. Ik zal jullie op de hoogte houden...

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik kan deze tijd beter gebruiken om veel te oefenen, dat snap ik. Maar mijn plastic onderdelen waren zo snel kapot dat ik hoopte dat deze upgrade het wat beter zou houden..affijn, ik ga het gewoon proberen. Het ziet er inderdaad een stukje mooier uit! Ik kom uit Friesland, Leeuwarden..dus misschien dat er een kenner in de buurt woont die me kan helpen. Ik ga het eerst maar eens proberen met de handleiding die Nando me stuurde, die ziet er erg goed uit! Bedankt en tips zijn nog altijd welkom. Ik zal jullie op de hoogte houden...

Prima jelmer,
Ik weet niet of je een auto hebt maar dan is steenwijk niet zo ver weg geloof ik..
Heb je al FMS werkend... Dan eerst maar eens een paar uur simmen is goed koper en geloof me, het werkt echt is inprincipe iets moeilijker dan in het echt.. (je hebt wat minder visuele controlle).
Suc6 Benno
ps werk je profiel ook effe bij dan krijg je niet van die domme vragen over waar je woont en zo...

Nee, ik heb FMS niet..dat is toch dat je op je computer kunt proberen? Kan ik dat ook ergens krijgen nog? Lijkt me goed om inderdaad eerst zo te oefenen..bedankt iig nog voor de hulp! En het in elkaar zetten is al een stuk gevorderd..

FMS

Ik heb hem gevonden..dank je wel! Gaat het zeker proberen. Kun je daar je afstandbediening ook op aansluiten?? Of moet je via numlock spelen?

of een seriele adapter, of een paralelle... USB is niet verplicht maar wel makkelijk. Als je zelf wilt knutselen moet je eens googlen naar PPJoy, staan schema's bij van plm een euro die ook prima werken, als je maar kan solderen en een schema volgen.

Mensen, jullie hadden wel gelijk. Ik zit tussen alle onderdelen en zie het niet meer zitten! Ik heb ook besloten om er per direct mee op te houden omdat het op mijn humeur begint te werken. Helaas heb ik er nog geen meter mee gevlogen maar het is niet voor mij weg gelegd denk ik. Ik biedt dan ook te koop aan:

Mijn Esky Honey Bee King 2 van twee weken oud (geen vliegmeters) 159,95 euro
Met de volgende onderdelen:
- 43 teeth pulley spare belt 7,25 euro
- Brushless motor/controller combo E-Sky King 37,95 euro
- 3x Fiber Plastic Blade 23,85 euro
- Metal mail blade holder set 14,95 euro
- Metal Rotor Head Set 45,95 euro
- Metal Swashplate set King 19,50 Euro
- Metal Blade Holder Set King 11,50
- Metal Tail Gear Box King V2 16,95 euro
- Mecro Servo 8 gram 5,95 euro
- Tandwiel messing 2,3 mm as, mod. 0.5, 10 tands 1,00 euro
- 1 x Plastic tailblade 2,90 euro
- 1 x plastic paddle 3,95 euro
- 1x trainingset 8,00 euro
- 1 x harware set 3,95 euro

Ik heb voor dit alles ruim € 390,- betaald. Voor 325,- inclusief verzendkosten is hij voor jou! Ik wil hem hier het eerst aanbieden omdat jullie me fijn geholpen hebben (ondanks dat het niet geholpen heeft). De meeste onderdelen zitten nog in plastic. Ik ben begonnen met ombouwen maar heb dit niet afgemaakt..dus kun jij dit wel dan weet ik zeker dat je hier een goede koop mee maakt want hij is gegarandeerd nieuw!!!!!! Laat het me snel weten wat je wil..ik zet deze advertentie ook op marktplaats..

Je kunt me ook even bellen op 0630467552! Wil desnoods foto's sturen naar je mail..maakt niet uit! Laat het maar even weten!

-

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf een bod uitbrengen mag ook hoor! Of bel me gewoon even als je interesse hebt..we komen er vast wel uit!

Ik vind het wel jammer hoor.
De reageert weer behoorlijk fel, mijn aanbod om de zaak samen met jou te bekijken staat nog steeds.
De gooit gewoon die hele zaak in een doos en komt er effe mee naar steenwijk.
Ik weet niet of ik het snel voor elkaar heb maar kan je er in iedergeval mee helpen en waarschijnlijk krijg je er dan wel weer lol in...
Ik heb van middag mijn hbk2 weer eens omzeep geholpen...
Ben nu weer aan een servo toe...
Maar dat hoort er bij als je denkt dat je het wel kan en dan te veel risico's neemt.
Ik begin dat ding daardoor tenminste wel te kennen..
Helivliegen is nu eenmaal de moeilijkste rc modelsport tak die er is... ik vlieg al een aantal jaren met elekro vliegtuigjes en daar kun je onder tussen een blikje drinken bij weg kiepen...
Maar ik zou nooit bij de pakken neer zitten zolang er nog een reparatie mogenlijk is.
Dus kom op en zoek hulp voor de doorstart...
weg doen kan altijd...

Ik hoor wel als je je bedenkt.
benno

Back