Luc Biemans
verslagschrijvers
doorprutsen
Het tempo is er enigzins uit. Voor de vorst nog een paar keer wezen snoeken met een paar aardige vangsten. En toen ging het vriezen en dan wordt het ook in mijn garage met verwarming toch wel wat frisjes.
Maar aan de roeren is gewerkt en die zitten inderdaad niet recht achter de assen.
Klopt de tekening voor de verandering ook een keertje :
En dan de gewichtsverdeling. Ik werk volgens het adagium : onder de waterlijn veel gewicht en boven de waterlijn weinig gewicht. En nu weet ik wel dat anderen daar anders over denken maar dat is dan maar zo. Kortom de roeren zijn van een stevig stapeltje messing platen gemaakt. De vorm is gemaakt met een laagje balsahout dat op zijn beurt in de epoxy is gezet.
En dan onder het schip zie je mooi dat de assen niet achter de roeren zitten. De doorvoeren van de assen moet ik nog verder schuren en plamuren dus daar even niet op letten.
Tja.... en toen kwamen we weer achter het zoveelste probleempje. Deze serie van zes schepen zijn indertijd bij meerdere werven in de USA gebouwd en daarom nogal verschillend van elkaar. Dat maakt het lastiger om tekeningen en foto's te vergelijken. Onder de dekhut zit nog een ruimte waarin de grote kabellier deels in huist. Dit wiel zit dus zowel in een deel van de dekhut als eronder. En voor fanatici : Jawel hij draait ook nog. Weliswaar niet motorisch aangedreven maar toch. (en de kabel moet er nog op)
Verder met de trapleuningen. De buitenste leuning zit aan de zijkant vast met een paar steuntjes dus dat moest ook echt lijken. Ik heb een stukje buis van 1,5 mm gesoldeerd op een plaatje van 0,3 mm dik.
En omdat ik de dwarssteun er vast aan wilde maken heb ik 0,5 mm messing gebruikt. En dat ziet er dan zo uit.
Ik vind het persoonlijk maar zo zo en ga de boel opnieuw maken met 0,5 mm staal.
Het tempo is er enigzins uit. Voor de vorst nog een paar keer wezen snoeken met een paar aardige vangsten. En toen ging het vriezen en dan wordt het ook in mijn garage met verwarming toch wel wat frisjes.
Maar aan de roeren is gewerkt en die zitten inderdaad niet recht achter de assen.
Klopt de tekening voor de verandering ook een keertje :
En dan de gewichtsverdeling. Ik werk volgens het adagium : onder de waterlijn veel gewicht en boven de waterlijn weinig gewicht. En nu weet ik wel dat anderen daar anders over denken maar dat is dan maar zo. Kortom de roeren zijn van een stevig stapeltje messing platen gemaakt. De vorm is gemaakt met een laagje balsahout dat op zijn beurt in de epoxy is gezet.
En dan onder het schip zie je mooi dat de assen niet achter de roeren zitten. De doorvoeren van de assen moet ik nog verder schuren en plamuren dus daar even niet op letten.
Tja.... en toen kwamen we weer achter het zoveelste probleempje. Deze serie van zes schepen zijn indertijd bij meerdere werven in de USA gebouwd en daarom nogal verschillend van elkaar. Dat maakt het lastiger om tekeningen en foto's te vergelijken. Onder de dekhut zit nog een ruimte waarin de grote kabellier deels in huist. Dit wiel zit dus zowel in een deel van de dekhut als eronder. En voor fanatici : Jawel hij draait ook nog. Weliswaar niet motorisch aangedreven maar toch. (en de kabel moet er nog op)
Verder met de trapleuningen. De buitenste leuning zit aan de zijkant vast met een paar steuntjes dus dat moest ook echt lijken. Ik heb een stukje buis van 1,5 mm gesoldeerd op een plaatje van 0,3 mm dik.
En omdat ik de dwarssteun er vast aan wilde maken heb ik 0,5 mm messing gebruikt. En dat ziet er dan zo uit.
Ik vind het persoonlijk maar zo zo en ga de boel opnieuw maken met 0,5 mm staal.
Laatst bewerkt door een moderator: