Aankomende zaterdag 20 graden gaan we wat doen?

Ik ben gaan twijfelen tijdens mijn zoek tocht naar een autootje. maar dan meer over de aandrijving. Brandstof of Elektro want brandstof is toch ook wel erg mooi.
Ik zag de Carson Specter en dat vind ik toch ook wel iets hebben.

Ik hoop dit weekend ff tijd te hebben om te komen kijken op ijsseloord ik denk maandag of zaterdag.

Wat raden jullie aan brandstof of Elektro.

Ik hoor het graag.

Ik ben gaan twijfelen tijdens mijn zoek tocht naar een autootje. maar dan meer over de aandrijving. Brandstof of Elektro want brandstof is toch ook wel erg mooi.

Ik hoop dit weekend ff tijd te hebben om te komen kijken op ijsseloord ik denk maandag of zaterdag.

Ik hoor het graag.
ELECTRO!!!!!! sneller stiller makkelijker goedkoper veel rijden ipv sleutelen. Geen lamme arm van aan het touwtje trekken en daardoor geen ruzie met de vrouw omdat tie het weer niet deed. Moet ik nog even doorgaan??

Ik hoor het graag.

Elektro is duurder in aanschaf en minder onderhoud. Nitro is goedkoper in aanschaf, maar duurder in onderhoud en rijden. Een elektro auto met brushless motor kan je na het rijden opzij leggen en over een tijd weer mee rijden, maar doe je dat bij een nitro, dan zal die over een tijdje niet meer zo goed rijden. Vergeet niet de lawaai die een nitro maakt, dus je kan niet overal rijden en ook dat nitro ong 15-20 euro per liter is. 1 liter kan je ong 1.5 uur mee rijden met een 4.6cc motor. Voor een 1/8th elektro auto, heb je ong 6 accus van 5000 mah nodig om 1.5 uur te rijden. Dat kost ong 120 -150 euro voor de accus, maar die kan je 300-500 keer opladen en bij nitro op is op.
Ik ben zelf ook van nitro naar elektro overgestapt, puur vanwege het onderhoud. Ik ben morgen middag van plan om ff bij ijseloord te gaan rijden. Alleen ik heb maar 1 auto en Micheal heeft die van hem tekoop.

Edit: Jaaa Ronnie, dat kut revo van mij heeft WEER wat gebroken. Deze keer WEER die bulk achter en WEER gewoon zomaar!
TEKOOP: Traxxas E-revo brushless!! met een nieuwe achterbulk volgende week! :P

Laatst bewerkt:
Okay das dus best duidelijk.

Gewoon Elektro dus. Nu heb ik een beetje zitten zoeken en ben ik qua elektro auto uitgekomen op de:
HPI E-Firestorm Flux
Traxxas Bandit
traxxas Rustler
Traxxas Rally (ik weet dit is meer on-road dan off-road)

Maar de liefde gaat meer uit naar de HPI qua uiterlijk en hij ziet er robuuster uit

wat vinden jullie? Of hebben jullie een andere voorkeur qua auto of merk?

Laatst bewerkt:
Ik zal zowiezo eentje nemen die 4wd is als je off road gaat.
Ik weet niet wat jouw budged is. Je moet ook rekening houden met accus en lader.

Sorry Hoor

Maar ik dacht aangezien ik waarschijnlijk met jullie wil gaan rijden en jullie het veld kennen en de mogelijkheden. Niet dat ik dadelijk iets koop wat op jullie veld niet te gebruiken is.

Beetje jammer weer, maar ik blijf een Brabander he.

Laatst bewerkt:
Maar ik dacht aangezien ik waarschijnlijk met jullie wil gaan rijden en jullie het veld kennen en de mogelijkheden. Niet dat ik dadelijk iets koop wat op jullie veld niet te gebruiken is.

hoezo jammer , bijna elke off-road auto kan op zand /gras/klei/heuvels ect rijden, dus je keuze laten afhangen van een groep rijders die op een "veld"rijden lijkt me niet persoonlijk , als je gewoon in het off-road topic kijkt staan daar legio auto's met hun voor en tegenstanders en idem qwa rijeigenschappen.
beetje zoekwerk kan geen kwaad hé...

Sorry Hoor

Beetje jammer weer, maar ik blijf een Brabander he.

Laten brabanders nou net de het volk zijn waar ik goed mee op kan schieten.
5 jaar tenten gebouwd met brabanders van aalster van de werf uit valkenswaard.
Wat is je budget dan voor een auto.
En kom gewoon eens kijken zonder auto .
En bekijk de auto van de jongens die aan het rijden .
Vraag zie hoor voel ruik eraan ;)
We gaan soms ook na raco dat is een baantje.

PB anders even je budget wil je best wel helpen naar het zoeken van een leuke auto.
Persoonlijk zou ik een 2dehandse nemen die zijn goedkoper en hebben meestal de nodige upgrades en zijn meestal compleet.

Als je graag met ons gaat rijden, dan zal ik een e-maxx of savage flux nemen. Wij zijn grotendeels bashers, jumpen vind ik het leukste van het hele gebeure...
maar als je van racen houdt en elke keer naar Utrecht of Helmond wilt rijden, dan zal ik een mugen of asociated nemen. Die zijn een stuk duurder in aanschaf, maar rijden stukken beter op een baan. Voor bashen zijn ze niet gemaakt, af en toe een klein jumpje is niks aan de hand, maar jumps van 5 meter hoog ofzo moet je daarme niet te vaak doen.
Micheal gaat denk ik ook een savage flux of e-maxx nemen binnenkort. Ik ben nog aan het twijfelen of ik mijn revo verkoop en een 2de savage ga kopen. Alleen die revo was mijn verjaardag kado van mijn vriendin, dus zij vind het nie zo leuk als ik dat weg ga doen.

Heb je al een auto gekocht Micheal?
@bart: Vandaag gaat niks worden, ik moet nog mijn kap spuiten vanavond en bij Micheal langs om zijn lader terug te geven.
Wat is je budged voor een auto? Hou wel rekening mee dat er nog 100 euro boven op de auto komt voor de accus en lader als je dat nog niet hebt.
Ik zal zowiezo een 2de handse op marktplaatst kopen ofzo. Nieuw is duur en na 3 keer rijden ziet die er ook al niet meer uit :P

mijn budget is tussen de 200 tot 300euro, een lader heb ik al van het modelvliegen en accus misschien ook ligt eraan of een 2s 2350mAh 25C lipo voldoende is voor in een auto

ik ben ook aan het kijken op marktplaats want zoals je zegt als je eenmaal rijdt dat je niets meer van de krassen ziet

grtz

Bart

mijn budget is tussen de 200 tot 300euro, een lader heb ik al van het modelvliegen en accus misschien ook ligt eraan of een 2s 2350mAh 25C lipo voldoende is voor in een auto

ik ben ook aan het kijken op marktplaats want zoals je zegt als je eenmaal rijdt dat je niets meer van de krassen ziet

grtz

Bart

voor 200-300 euro zal ik een 2de handse 4x4 slash kopen. Voor de rest zijn die 4wd autos van een goeie merk wat duurder.
Voor een savage flux of revo dan moet je toch tussen 400-500 euro rekenen. Misschien is er nog een brushless E-maxx op marktplaats voor 300 euro, das ook wel goed.

Om eerlijk te zeggen ben ik momenteel weer meer aan het kijken naar een On-road ivm dat ik dat naast mijn huis op de parkeerplaats kan rijden. Ik ben de afgelopen paar dagen regelmatig op ijsseloord 2 geweest maar zag er nooit iemand rijden. En als ik toch alleen moet rijden dan ga ik niet zo'n eind fietsen natuurlijk.

Wel jammer want het is een schitterende lokatie

Waar? Misschien is het in de buurt?
Ik woon in velp dus.......ik was trouwens laatst op Perzikhaaf dat park is ook wel een mooie omgeving.
en achter de kwikfit (die bij de gamma) daar is ook een schitterend off-road baan te maken.

Ik ga kijken of het toch een off-road word.

Back