OK, aanmelding komt eraan, moet eerst mijn nieuwe transponder binnen hebben.
Hier zitten nog best wat F103 fanaten. Het is voor mij zeker 10 jaar geleden dat ik een race met dit chassis heb gereden. (tel even de wedstrijden met de F201 en F104 niet mee) Heb ik een paar vraagjes:
Eerste heb ik al genoemd: de accu. Mijn HiMH's liggen zeker 5 jaar stil, dus verwacht daar niets meer van. Ik heb LiPo's van Yeahracing gehad, maar deze pasten niet in de F103, zonder de boel te verbouwen. Dus zoek een goedkope, toch goede oplossing. Life lijkt mij met die stockmotor een te lage spanning. Iemand tips?
Tweede, de banden. Ik heb er nu een conversie opzitten om er gewone toerwagenvelgen op te zetten, op deze manier passen er 1:10 brandstofbanden op of eventueel Rubber toerwagenbanden. Maar welke hardheden voor Deventer?
De motor: is een stock 540 motor? Kan ik daar vast mee oefenen.
Ik zag dat er geen minimum gewicht is? Zit eraan te denken met 6 penlites te rijdenAl zou 7 minuten op pak 'm beet 2400mAh krap worden.
Hey Marten,
Afgelopen zondag heb ik ook met de F103 gereden.
De afgeronde lipo's passen wel maar zijn net iets te lang waardoor het accu beugeltje niet meer past. Heb de accu gewoon vast getaped.
De hele dag met een Yeah racing 3200 accu gereden. Ook 2 keer 7 minuten zonder bijladen was geen probleem.
De Carson motor is prima te vergelijken met een standaard 540.
Wat betreft de banden hebben we wat in het reglement staan over maximale maten.
Zowel foam als rubber is toegestaan. zie rcwebmagzine.nl
Grt,
Michael