Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat bij een 1:8 de accu ten alle tijden kort aan de chassis rand zit gezien de klappen die deze wagens krijgen kan er een accu beschadigen en dus zodoende hardcase/ semi hardcase. Bij 1:10 (bv Slash) ligt de accu in het midden van de wagen verdiept waardoor de kans op beschadigen nihil is.

dus het gaat puur om de plek van de accu in de auto?
het gaat niet om de veiligheid tijdens laden?

ik zou het jammer vinden als er geen " softcase " lipo's gebruikt mogen worden. ik snap de regel wel..

ik ga binnenkort nieuwe accu's kopen. maar voor de prijs van 1 hardcase koop ik 2 stuks softcase.

kan er snel uitsluitsel komen over gebruik van soft/hardcase ?

edit: slash heeft de accu in het midden.. slash 4x4 niet. wat nu?

Laatst bewerkt:
In de regelementen die in de maak zijn wordt dit meegenomen het is simpel accu midden & verdiept dus alla slash 2WD of Revo's in battery holders = Softcase

Alle overigen: Hardcase of semi hardcase gemaakt dmv afscherming om de accu heen alla ABS kunstof.

Prachtig, kunnen we eindelijk eens met de revo's onderling een echte wedstrijd rijden. Maarruh, ik zie nog maar weinig revoten die enthousiast reageren. Hoe komt dat, zitten we nog bij te komen van de oliebollen of zo?. Laat wat van je horen, straks ruimt de organisatie nog te weinig ruimte in om iedereen mee kunnen laten doen!

komen er nog meer data en circuits bij? met wie is de organisatie in gesprek?
wil het allemaal wel weten eigenlijk

locatie's waar gereden gaat worden

komen er nog meer data en circuits bij? met wie is de organisatie in gesprek?
wil het allemaal wel weten eigenlijk

is al bekend gemaakt:

Lokaties waar gereden gaat worden:
Purmerend: Modelbouw Vereniging Waterland
Helmond: Mach One
Mol : Nuclea Buggy Racing
Appingendam: RC de Fivelcrossers

Vooralsnog nee en mocht je willen hinten om op Bergschenhoek te rijden helaas is de baan te klein om daar met Revo & 1:8E te rijden dus die moeten we overslaan.

We moeten een beetje rekening houden met de huidige agenda van andere cups aangezien 2010 vast wel weer een jaar wordt waar je elk weekend wel een wedstrijd kan gaan rijden.

De regelementen zijn nog volop in ontwikkeling enkele zaken zijn inmiddels wel bekend:
Deelnemende klassen SC 1:10 Box Stock & Modified, 1:8 E Buggy & Truggy, Revo Brushed & Brushless
In de modified klasse is nagenoeg alles toegestaan dus ook 1:8 wiel adapters en banden.
Lipo's die niet in gesloten battery tray's zitten of in het midden van het voertuig gemonteerd worden dienen hardcase of semi hardcase gemaakt te worden dmv ABS kunsstof

Ik zat zelf te denken over een Modified en Unlimited klasse.

Als je box stock eist dan kun je niet eens een RPM gear cover toepassen of een 20T pinion bijv terwijl het circuit dat misschien wel vraagt. In de modified zouden dan "box stock" en de auto's die geen BL hebben maar de stock motor of een algemene 19T brushed motor vallen. De RPM delen dragen volgens mij niet actief bij aan een betere performance (taaier plastic noem ik even passieve performance verbetering). Als iemand titanium en RPM delen gebruikt en zo een significant gewichtvoordeel behaald kun je dat teniet doen door in de modified klassen een minimum gewicht (van bijv. een box stock auto) in te voeren.
Je hebt al zo snel geen box stock meer. RPM gear cover of bijv. 32P gears en alu shock caps is toch wel het minimale wat je "moet" hebben. In unlimited klasse zouden dan de motor, regelaar, servo, wieladapters en misschien ook de accu's vrij zijn.

Waarom is overal een 6 cell pack het maximum? Onder last daalt de spanning dus als je 7,4V LiPo toelaat waarom dan geen 8,4V NiMH (NiCd) waarvan de spanning toch daalt? Misschien blijkt overigens uit ervaringen dat 7,2V toch competatief is.

Zomaar wat ideeën vanuit het standpunt van een Slash eigenaar.

Als men gewoon geduld heeft tot de gehele regelementen klaar zijn hierin zijn diverse dingen zeer duidelijke (hopen we) wat de cellen betrfet Nimh 7 cell zal gewoon toegestaan zijn in de stock net als 7,2v Lipo. We hebben nergens gezegd volgens mij dat het max 6 cel is.

Box Stock = Box stock ... elke afwijking daarvan is > SC 1:10 Modified zo moeilijk is dat toch niet ? We kunnen altijd overwegen bepaalde zaken wel toe te laten ik ben met je eens dat bepaalde zaken toch redelijk een must zijn maar dit zijn dan vooral zaken die niet de performace / rij eigenschap van de wagen be-invloeden. Point taken en we gaan het overleggen.

Nou sorry hoor, zal niets meer zeggen.

Als je geen ideeën/meedenken duldt dan moet je geen halve informatie op een forum gooien.

Succes ermee!

Box Stock = Box stock ... elke afwijking daarvan is > SC 1:10 Modified zo moeilijk is dat toch niet ?

Sorry, beetje overgereageerd. Het nu gequote zinnetje vind ik alleen zoooo lullig overkomen.

Zo moeilijk is het niet maar ik vraag ook niet wat ermee bedoeld wordt maar doe een ander voorstel.

Maar goed, tof dat je het toch meeneemt.

Vooralsnog nee en mocht je willen hinten om op Bergschenhoek te rijden helaas is de baan te klein om daar met Revo & 1:8E te rijden dus die moeten we overslaan.

We moeten een beetje rekening houden met de huidige agenda van andere cups aangezien 2010 vast wel weer een jaar wordt waar je elk weekend wel een wedstrijd kan gaan rijden.

Is de baan in Almelo mischien nog een optie? zijn nu nog druk aan het verbouwen van de baan (grasmatten leggen etc)
de baan is in ieder geval groot genoeg voor 1:8's en met de Slash rijdt je er ook erg leuk.

Gezien de planning waar we nu invallen aangezien wij ook rekening houden met de Xceed & Truggycup is het niet raadzaam om gelijk teveel events te plannen. Laten we eerst deze 4 eens succesvol afronden en dan gaan we natuurlijk kijken hoe verder voor 2011.

Zo even een update met diverse dingen begin weer een beetje tot leven te komen na Nitromania en heb wel weer even genoeg Nitrodampen gesnoven. Volgende keer maar een No-Nitromania :)

- No-Nitro.nl is een samenwerking aangegaan met Traxxasday's en 4 van de 6 wedstrijden zullen onderdeel zijn van de No-Nitro E cup.
- Hoofdsponsor van de No-Nitro E cup is Rc-Connect
- De regelementen zijn bijna klaar en zullen zsm gepost worden
- De datums + lokaties zullen eind januari bekend gemaakt worden het is even wachten op antwoord van 1 baan

Thats all folks!

Prachtig, kunnen we eindelijk eens met de revo's onderling een echte wedstrijd rijden. Maarruh, ik zie nog maar weinig revoten die enthousiast reageren. Hoe komt dat, zitten we nog bij te komen van de oliebollen of zo?. Laat wat van je horen, straks ruimt de organisatie nog te weinig ruimte in om iedereen mee kunnen laten doen!

Omdat alle wedstrijden aan de andere kant van het land zijn. :(

Lokaties en datums waar gereden gaat worden:
4-4-2010 Purmerend: Modelbouw Vereniging Waterland 177km ~ 1 uur 53min Rijden
13-6-2010 Mol : Nuclea Buggy Racing 267 ~ 3 uur rijden
15-8-2010 Helmond: Mach One 194km ~ 2 uur 10min rijden
17-10-2010 Appingendam: RC de Fivelcrossers 116km ~ 1 uur 46 min rijden

Baal er wel een beetje van. heb nog nooit een wedstrijd meegereden, en dan moet je eerst maar 2 uur rijden om er dan mischien achter te komen dat ik er neits aan vind oid. zou me elke wedstrijd in ieder geval al 35 euro + 4 uur rijtijd kosten. :(

ach ja, is ja nog een tijdje weg, mischien dat er nog iets te fixen valt qua vervoer ofzo. (mischien dat hier in de buurt nog meerdere mensen er heen gaan ofzo.)

anyways, waarom is het allemaal op de west, zuid en noord grens van het land? waarom niet iets centraler gelegen? (provincie Utrecht bijvoorbeeld.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back