Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
alphen aan den rijn - helmond = 1.30 uur rijden
alphen aan den rijn - purmerend = 1 uur rijden
alphen aan den rijn - mol = 2 uur rijden
alphen aan den rijn - appingendam = 2.5 uur rijden

en ik zit midden in de randstad, om aan te geven dat het voor iedereen ver rijden is.
maar wat maakt dat nou uit.
het is toch je hobby? je passie? of niet
niet zeuren en piepen , gewoon komen rijden

Leuk dat dit georganiseerd wordt, maar ik vind het jammer dat de naam No-nitro moet zijn, daar zit toch iets in van "we zetten ons af tegen nitro-rijders", of "we willen niet met nitro-rijders rijden". Jammer, als je iets wil promoten moet je de kracht van je eigen product benadrukken, en je niet afzetten tegen "de concurrent". Met deze naam lijkt het erop dat jullie dit wel een beetje doen. We moeten de rc-modelbouw in zijn geheel promoten, en elkaar juist ondersteunen en versterken....een naam als no-nitro doet dat zeker niet.
Het heeft juist een wat onvolwassen "fanboy" gehalte. Als nitro en electrorijders elkaar serieus nemen, dan versterk je de hobby.

Marcel, die overigens zowel brandstof als electro rijdt....

als ik alleen moet gaan heeft het voor mij niet zoveel nut. (4 uur alleen in de auto zitten is geen drol aan.) mischien als meerdere mensen mee will hier uit de streek dat het wel te doen is.

ik vraag me alleen af waarom voor deze plaatsen if gekozen, en niet voor iets wat meer centraals. (helemaal in het westen, helemaal in het noorden, en helemaal in het zuiden, op de tip van limburg na. maar niets in het midden.)

Laatst bewerkt:
als ik alleen moet gaan heeft het voor mij niet zoveel nut. (4 uur alleen in de auto zitten is geen drol aan.) mischien als meerdere mensen mee will hier uit de streek dat het wel te doen is.

ik vraag me alleen af waarom voor deze plaatsen if gekozen, en niet voor iets wat meer centraals. (helemaal in het westen, helemaal in het noorden, en helemaal in het zuiden, op de tip van limburg na. maar niets in het midden.)

omdat deze circuit geschikt zijn voor 1/8 en voor erevo's
dit zijn gewoon hele mooie circuits, kijk maar eens op youtube
paar uurtjes in de auto, heb je geen cd-speler?

je wilt toch niet op een saai platgeslagen asfalt circuitje rijden? je bent toch geen toerwagenjeanette ;)

Laatst bewerkt:
helaas is ons curcuit MVB te klein voor de revo's
mex101 heeft een erevo en is lid van MVB maar is echt veel te groot voor het circuit
daarom is MVB niet geschikt. MVB had wel centraler gelegen

helaas is ons circuit MVB te klein voor de revo's
mex101 heeft een erevo en is lid van MVB maar is echt veel te groot voor het circuit
daarom is MVB niet geschikt. MVB had wel centraler gelegen

EN het circuit in Almelo?

Maar het hoeft toch ook niet per se een modelbouw baan te zijn. een BMX baan zou ook al heel erg goed werken. mja, ik wacht wel af tot het definitief is. ben gelukkig niet verplicht om ergens heen te moeten rijden. :)

Leuk dat dit georganiseerd wordt, maar ik vind het jammer dat de naam No-nitro moet zijn, daar zit toch iets in van "we zetten ons af tegen nitro-rijders", of "we willen niet met nitro-rijders rijden". Jammer, als je iets wil promoten moet je de kracht van je eigen product benadrukken, en je niet afzetten tegen "de concurrent". Met deze naam lijkt het erop dat jullie dit wel een beetje doen. We moeten de rc-modelbouw in zijn geheel promoten, en elkaar juist ondersteunen en versterken....een naam als no-nitro doet dat zeker niet.
Het heeft juist een wat onvolwassen "fanboy" gehalte. Als nitro en electrorijders elkaar serieus nemen, dan versterk je de hobby.

Zo kun je overal wel over struikelen. Dit is gewoon een elektro cup. Als je het no-nitro forum ziet weet je dat alles met een knipoog is en een groot deel ook nog nitro rijdt. Volgens mij is het doel juist om 1/8 elektro te promoten oftewel de kracht van hun eigen product promoten. En inderdaad, dan wordt er niet met nitro gereden.

Het circuit in Almelo is niet zo geschikt omdat je hier op zondag pas vanaf 13.00 terecht kan ivm vergunningen. Voor zover ik weet zijn er, op Oss na, verder geen offroad circuits in Nederland waar je terecht zou kunnen. Centraal gelegen circuits zijn er in ieder geval niet.

Verder zijn BMX banen echt niet geschikt om wedstrijden te rijden. De gravel ondergrond die op veel banen gebruikt wordt is funest voor je auto, je banden en tandwielen kan je binnen de kortste keren in de container kieperen. Het spul gaat werkelijk overal tussen zitten. Verder ontbreekt een rijderstelling en zijn de banen totaal niet overzichtelijk om met je auto rond te rijden.

een skatepark zou evt ook kunnen lijkt me. of gewoon een zandafgraving.
mja, maakt ook niet zoveel uit, iig het kijken waard I suppose.

De optie skatepark gaat komend jaar waarschijnlijk getest worden voor een SC- competitie. Ben ik zelf niet zo'n voorstander van om dat dit in de regel een hele harde ondergrond is, en (de parken die ik ken) een beetje klein blijven. Daarnaast mis je de bijbehorende infra structuur (clubhuis, sleutelplaatsen, telsysteem etc.)

Tja het werdt al genoemd het is zeker met een knipoog naar de Nitrorijders dit staat ook overduidelijk in het welkomst woord op de site. Let wel ik ben de oprichter van No-Nitro en ook ik rij zeker nog met Nitromotoren dus ons ergens tegen afzetten .... jou intepretatie.

Dat wij de E 1:8 serieus nemen blijkt wel aan de ontwikkelingen en hulp die wij verlenen tevens ben ik heel nauw betrokken bij diverse Offroad Nitro organisaties ook vanuit hun geen enkel verkeerd woord over de gekozen naam.

Dat de naam plagend is dat is een feit mooi beter over je fiets lullen als over je .... Tevens biedt de naam toevallig ook wat woordspelingen teweeg want tja we hebben Nitromania gehad dus waarom geen No-Nitromania ;).

een skatepark zou evt ook kunnen lijkt me. of gewoon een zandafgraving.
mja, maakt ook niet zoveel uit, iig het kijken waard I suppose.

Tja waarom deze 4 lokaties waar wij nu rijden heel simpel eigenlijk:
Purmerend: Ik ben tevens de voorzitter van de MVW en dus ook de oprichter van No-Nitro lijkt me logisch dat ik op mijn eigen baan rijdt
Mol: Zeer uitdagende baan voor SC 1:10 en toevallig ook een zeer goede bevriende club van de MVW
Helmond: Goede facilliteiten en beschikt over eigen telsysteem
Appingendam: Lokatie in het noorden om de noordelijke rijders tegemoet te komen.

Let wel met de huidige lokaties zitten we juist goed verspreid in BE/NL in dit geval zit er dan een keer oost niet tussen tja. Almelo viel af voor ons simpelweg de verhalen teveel gingen dat dit een Bigscale gedomineerde baan dit geldt overigens ook voor Raco. Voor ons niet interesant dus en tuurlijk een baan is aan te passen of wij daar de zin in hebben: Nee

Ook wouden wij niet direct iedereen zijn agenda vol zetten met events er zijn andere wedstrijden waar wij rekening mee houden en helaas is het nou niet altijd iedereen naar zijn zin te maken. Zitten we oost klaagt west zitten we midden klaagt iedereen en ga zo door. Dit zijn en blijven de keuzes voor 2010 in ieder geval (of er moet onverhoopt een baan uitvallen).

Jerome Grimminck
No-Nitro.nl

@Lennart dank je een van onze team leden heeft diverse regelementen met elkander veregeleken (FBA, Truggycup, Xceedcup en natuurlijk Rallygame) hier een mix van gemaakt en de goede punten eruit geleend en natuurlijk aangevuld of meer Jip & Janneke taal van gemaakt.

transponder regelement

Alle deelnemers dienen te beschikken over een eigen, AMB compatible, personal transponder. De organisatie heeft geen
leentransponders beschikbaar.

bovenstaande haal ik uit het regelement. Ik persoonlijk vind dit voorals nog zeer spijtig.
wat als mensen willen meerijden en nog niet een transponder zelf hebben?
zijn die pertinent uitgesloten van deelname ?

even een schets van mijn eigen situatie : beginnend rc-enthausiast . 2 auto's beide zijn SCT. Ik heb het plan om deel te nemen in de no-nitrocup + traxxas days. om dat dat de enige cups zijn waarin een mooie SCT klasse is. nog geen transponder in mijn bezit. transponders zijn best duur, en zit al een tijdje tegen de aanschaf aan te hikken.

2010 is voor mij een orienterend jaar in de SCT klasse. ik wou met de no-nitro cup kijken/oordelen voor mij zelf of ik geschikt ben of zin heb om echt op wedstrijd niveau mee te doen.
80€ investeren in een transponder is dan een aardige duit. ik zou dan liever een leentransponder gebruiken , eventueel tegen een kleine vergoeding of een borg oid.
is het nu jammer maar helaas voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back