Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op no-nitro staat een verklaring waarom de wedstrijd niet doorgaat. Maar goed dat we nog geen no-nitro auto hebben aangeschaft.

Quote van Jerome:

Beste rijders/deelnemers van No-Nitro,

Zoals jullie weten is het wat rommelig geweest omtrent de wedstrijd voor Helmond. Omdat wij nu nog niet de zekerheid hebben die nodig is voor een goede wedstrijd, hebben we besloten om de gehele wedstrijd te annuleren. Wij rekenen op begrip hiervoor. Gezien de discussies die waren op het modelbouw forum hebben we besloten nu eens gehele openheid van zaken te geven.

We zullen even bij het begin beginnen:
December (of November al?) vorig jaar hebben we wat informele gesprekken met de club Mach One uit Helmond of het hun ook leuk leek om een gehele electro wedstrijd te gast te hebben. Hierop werd positief gereageerd en wij hebben dan ook de gesprekken in gang gezet. Als datum hadden zijn we op 15 augustus uitgekomen, rekening houdend met de diverse andere events. Medio april zijn we begonnen met de details te regelen, en is er weer contact geweest met het bestuur van Mach One. Daarbij hebben wij aangegeven wat we exact nodig hadden aangezien het ook bij ons bekend was dat de stroom voorziening onvoldoende zou zijn. Wij hebben dan ook de vraag neergelegd bij het bestuur om +-5KW aan aggregaten te realiseren. Het antwoord hierop was vrij simpel: laat maar weten wat jullie voor aggregaat nodig hebben, en wij zullen zorgen dat er op die dag staat waar jullie mee vooruit kunnen.

Afijn langzaam aan gingen we richting augustus en door diverse oorzaken moesten wij als organisatie besluiten om de race te annuleren. Eén van die oorzaken was dat enig contact met de club uit bleef en er zich ook nog 2 leden van de club meenden zich met de discussie te moeten bemoeien waarbij het nodige gestook en gemopper ge-uit werd. Zo zouden wij in verband met de baanombouw van de MVW de race niet hebben willen houden. Ook kwamen er ineens berichten van deze personen dat er helemaal geen stroom voorziening geregeld was laat staan aangevraagd bij hun bestuur. Toch wel vreemd als je een mail hebt van hun voorzitter die bevestigd dat het allemaal geregeld wordt. Ook zaten wij als organisatie met de toch ietwat onhandige datum in onze maag (midden in de schoolvakantie) aangezien vanuit de organisatie van No-Nitro.nl veel personen op vakantie waren en ook mijn vervangend wedstrijdleider niet beschikbaar was. Dit zou inhouden dat de gehele race op 1 persoon kwam te liggen waarbij hebben moeten besluiten omdat we de kwaliteit van de race hoog willen houden om deze race niet door te laten gaan.

Afijn er volgde een hele discussie op het MBF vanwege de stroom voorziening, die iedereen openlijk heeft kunnen volgen. Wij als No-nitro organisatie betreuren het dat dit heeft plaatsgevonden, want heet heeft tot niets geleidt, alleen de verhoudingen op spanning gezet. Er was immers al een afspraak gemaakt met het bestuur over de stroomvoorziening. Achter de schermen hebben wij getracht met het bestuur van Helmond e.e.a. af te handelen, zodat we de hoog nodige duidelijkheid konden brengen. Dat ging niet makkelijk.

Uiteindelijk hebben we de datum 5 september afgesproken, en direct nadat dit door het bestuur aan ons is bevestig op het forum gemeld. Totdat een uurtje later het volgende mailtje binnen kwam

De datum 4 en 5 September komt slecht uit ivm het feit dat ik/wij dan geen aggregaat kunnen huren bij de betreffende firma.
Deze datum is namelijk ook de GP motorcross in Lierop !! Daarom is er dat weekend geen aggregaat vrij.

Let wel de tijd tussen de mail van het bestuur en de mail over de niet beschikbare aggregaat is nog geen paar uur. Met andere woorden er is geen aggregaat en men verzoekt ons om een andere datum te kiezen want we zijn toch wel flexibel? Tuurlijk kunnen wij flexibel zijn, zij het niet dat er de 29e augustus een Xceed buggycup is en de 12e de opendagen van de MVW en bij beide zullen ook diverse deelnemers van No-Nitro aanwezig zijn maar ook in de organisatie zitten mensen die bij die wedstrijden aanwezig zijn.

Kunnen wij als No-nitro dan niet voor een aggregaat zorgen vraagt iedereen zich af? In principe wel, maar Wij zijn van mening dat dit een van de zaken is die door de gastheer geregeld moeten worden. Uiteindelijk hebben zij ook baat bij een goed georganiseerd evenement, en zij zijn veel beter in staat om dat op lokaal nivo te regelen.

Omdat wij heel goed begrijpen dat er voor jullie rijders ook duidelijkheid moet zijn, hebben wij hedenavond besloten de wedstrijd op Helmond uit ons programma te moeten halen. Wij zullen er dit jaar niet gaan rijden. We menen dat het allemaal te onduidelijk en te vaag is en de kans groot is dat als we daar staan er zaken niet geregeld zijn. We zullen dan ook voor een waardig alternatief zoeken nu hoor ik al stemmen van ohhhh dan gaan ze weer op "hun" eigen baan rijden. Zover willen wij het niet laten komen, Nu zijn we in gesprek met een relatief onbekende, baan waar nog niemand uit de No-nitro klasse's gereden heeft en ook nog eens goed centraal in Nederland ligt. En dat betreft niet de baan bij sommigen al bekend is!.

Dus nogmaals onze excuses voor al dit gedonder en ik hoop dat jullie deze uitleg begrijpen dat niet alle blaam aan de No-Nitro.nl organisatie is.

Met vriendelijke groet,

Team No-Nitro

Achja... Ben benieuwd wat de andere kant te zeggen heeft (als ze uberhaupt reageren), nu hoor je namelijk alleen een kant van het verhaal.

Jammer....

het zal me benieuwen waar dat dan is.. en al helemaal of het dan nog steeds in m'n vakantie valt. (maar dat zal wel niet. :( )

Ik ben het wel met Byte eens ... wat is het standpunt van Mach One hierin.

Ik vind het hele aggregaat ding een beetje een zielig en vind het dan ook triest dat het een van de hoofdknelpunten is om deze wedstrijd af te zeggen. Als het echt zo'n probleem is dan regel ik het wel.

EDIT: @ hieronder, ja dat is mij ook al goed.

Wij gaan aankomend weekend waarschijnlijk naar Helmond ... even nachecken.

EDIT: Yup, Jasper / SSI en ik gaan sowieso. Misschien gaat Marc / Dikke Hond mee.

Laatst bewerkt:
Byte schreef...

"Eén van die oorzaken was dat enig contact met de club uit bleef"

Jij gaat een voorzitter mailen en proberen te bellen die al bijna een jaar geen voorzitter meer is!!
Daarna ga je hier nu lopen schreeuwen dat het contact moeilijk is...!!!

En kom nou niet aan dat je dat niet wist, genoeg No Nitro leden/vrijwilligers die het wel wisten en/of die een telefoonnummer in hun gsm hebben staan van een MachOne lid!!! :confused::confused::confused:

Het is altijd wel zo gemakkelijk om 1 (of 2) gebeten honden aan te wijzen in deze, echter gaat deze vlieger niet op. Baan is mooi, club is gezellig, leden aantal groeit gestaag én iedereen wordt geholpen op de baan. Vraag maar na aan een ieder die al met zijn electromodel cq no-nitrorijder bij ons is komen trainen.

Om Mach-one nu alles in de schoenen te schuiven is de weg die volgens mij voor jou het gemakkelijkste is.

Laatst bewerkt:
JA,

heb zojuist contact gehad met de voorzitter en ALS No-Nitro nog wil rijden op 4 en 5 september as gaat dit kunnen. Ook stroom zal er deze dagen aanwezig zijn, (5KV).

De beslissing over al of niet rijden in Helmond op 4 en 5 september ligt nu bij de No-Nitro organisatie.

Wij zorgen dat we er klaar voor zijn, dit moet genoeg duidelijkheid zijn...

Byte schreef...

"Eén van die oorzaken was dat enig contact met de club uit bleef"

Jij gaat een voorzitter mailen en proberen te bellen die al bijna een jaar geen voorzitter meer is!!
Daarna ga je hier nu lopen schreeuwen dat het contact moeilijk is...!!!

En kom nou niet aan dat je dat niet wist, genoeg No Nitro leden/vrijwilligers die het wel wisten en/of die een telefoonnummer in hun gsm hebben staan van een MachOne lid!!! :confused::confused::confused:

Het is altijd wel zo gemakkelijk om 1 (of 2) gebeten honden aan te wijzen in deze, echter gaat deze vlieger niet op. Baan is mooi, club is gezellig, leden aantal groeit gestaag én iedereen wordt geholpen op de baan. Vraag maar na aan een ieder die al met zijn electromodel cq no-nitrorijder bij ons is komen trainen.

Om Mach-one nu alles in de schoenen te schuiven is de weg die volgens mij voor jou het gemakkelijkste is.

Nu is de race in Helmond afgelast cq van de lijst gehaald door jullie en al op het forum te lezen maar Mach-One heeft hier nog helemaal niks van gehoord!!! Dit geeft onder meer aan hoe moeilijk het is om met Mach-One in contact te komen pffff. Als je openheid wilt geven, moet je ook eerlijke openheid geven en niet enerzijds...

Kijk eens! Het verhaal van de andere kant, en dat geeft natuurlijk al een heel andere blik op de discussie...

Mag ik vragen... jij bent lid bij Mach-One of zit je in het bestuur oid? (Ik ben namelijk ook benieuwd wat het bestuur van Mach-One hierop zegt)

Kijk eens! Het verhaal van de andere kant, en dat geeft natuurlijk al een heel andere blik op de discussie...

Mag ik vragen... jij bent lid bij Mach-One of zit je in het bestuur oid? (Ik ben namelijk ook benieuwd wat het bestuur van Mach-One hierop zegt)

Ik ben lid, geen bestuurslid. Echter is mijn laatste post met uitleg WEL geplaatst na beraad met én namens onze voorzitter, alle eerdere posts zijn persoonlijke posts.

Maar er zijn vele electro rijders die graag op de baan willen racen en ik vindt dat je die dan nog een keer een kans moet geven. Ondanks alle strubbelingen hiervoor over en weer!! Daarom hoop ik dan ook van harte dat de No Nitro organisatie toch kiest om 4 en 5 september te komen knallen...

*** chips en bier pakkend ***

het moddergooien tussen betreffende club en organisatie is nog niet voorbij.
duidelijkheid is ook nog ver te zoeken.
organisatie geeft te kennen dat 1 van de reden is : het ontbreken van een aggregaat, en nu lees ik weer van een lid ( namens het club bestuur ) dat er wel een aggregaat is..

Jongens , het is toch niet zo moeilijk . Je hebt 2 partijen , een organisatie en de eigenaar van de baan. De organisator vraagt de baan eigenaar of ze een wedstrijd willen laten rijden op hun baan. De organisator doet dan zijn best om zoveel mogelijk rijders te scoren en daar heeft de baan dan weer belang bij. Elke inschrijfeurie gaat immers rechtstreeks naar de baan. De baan eigenaar dient dan wel te voldoen aan wat voorwaarden van de organisator. Persoonlijk denk ik ook dat dat een redelijk verzoek is , omdat de baan er immers een leuk centje aan overhoudt, en wellicht nog wat nieuwe leden ook.

Of je de organisator nu kan verwijten dat ze de verkeerde mensen zou hebben benaderd kan je in twijfel trekken , immers ook de baan eigenaar heeft een belang en dat is geld en zijn baan promoten,dus mag je toch aannemen dat ook de baan eigenaar eens aan de bel trekt, als hij weet dat de organisator in zijn ogen bij de verkeerde mensen zit. Hoewel ik betwijfel of no-nitro echt verkeerd zat, immers er waren al afspraken wat betreft de eerdere datums. Zo verkeerd kan no-nitro dus niet hebben gezeten in mijn ogen.

Laatst bewerkt:
nee, gaat echt lekker zo, eerst 5 september akkoord (door het bestuur van MACH 1 incl. generator), dan mail vanuit Helmond dat er geen generator kan komen, na afzegging door No-Nitro is er nu wel ineens een generator...? Al met al blinkt niemand hier uit in duidelijk communicatie, erg jammer weer. Voor mij is de lol er wel vanaf zo.

Laatst bewerkt:
Ik hoop vooral dat de wedstrijd 5 september doorgaat. Ik heb me er erg op verheugd, al een paar trainigen op Helmond gereden.
Het vreemde vind ik vooral dat ik zowel de mensen bij mach-one hoog heb staan evenals de mensen van de no-nitrocup, en het me niet voor kan stellen dat deze mensen niet een paar afspraken kunnen maken.

Nogmaals, laat de wedstrijd gewoon doorgaan....

Laatst bewerkt:
Voor de mensen die niet te ver van de Duitse grens wonen.
In Nordrhein-Westfalen worden er ook wedstrijden gehouden voor 1/8 Buggies/Truggies en ook 1/10 autos : 2wd buggies 4wd buggies en stadiumtrucks, maar ook Shortcourse: stock slash en 4wd/2wd modified.
De 1/8 buggies en truggies rijden de qualies samen met de nitros maar een aparte finale!
De dichtsbijzijnde wedstrijd is volgens mij in Mecherich,link Robitronic Offroad Cup - Robitronic Modellbau und RC-Cars
En de link voor de 1/10 wedstrijden NRW Offroad Cup - 1:10 Elektro Offroad - von Fahrern für Fahrer!
Dit voor de mensen uit het zuiden des lands en natuurlijk Belgie die toch wedstrijden willen rijden.

Het "probleem" zit hem bij bepaalde mensen hier op het forum die zich veels te veel bemoeien met zaken van hun club en hun mond niet kunnen houden omdat ze of met hun handjes er in willen zitten of omdat ze denken interresant te wezen op forums met uitspraken voor een club..

Ten tijde van de XCeedcup in helmond, was er ook al discussie met Gerald en dennis omdat zij antwoord gingen zitten geven voor hun beurt en alleen maar voor voor negativiteit zorgen... Wees toch eens niet zo DOM... en BEMOEI je er gewoon niet mee.. en als je dat dan doet , doe het NIET op een forum , maar gewoon in een prive bericht naar de organisatie of via mail..dat is al vaak genoeg gezegd in dit topic.. maar ook daar geven jullie geen gehoor aan..

Jullie hebben met al jullie geneuzel er voor gezorgd dat er niet meer op helmond word gereden dit jaar door de no nitro.. Heb je dan je doel bereikt? Lijkt me niet.. Goed gedaan!!:thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back