Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooralsnog gaat het dus NIET door ook niet op een andere datum (voor Helmond altans) Er zijn ons toezeggingen gedaan over stroom en een melding dat er geen stroom zou zijn is ons nooit gemeld vanuit het bestuur of op een andere directe wijze.

Eerst zal dus het gesprek met het bestuur volgen dan gaan we kijken hoe & wat en ik denk dat er vast een prima oplossing te vinden zal zijn.

Als we met een paar man op de baan zijn valt er wel een mouw aan te passen. Het kan gewoon niet voor 20 a 30 man tegelijk.

Hmmmm. je mag toch wel 20 man verwachten als het ( wel ) doorgaat.

Ik wil best veel meeslepen : zoals een stoel, tafel, eten/drinken. maar als er geen geschikte stroomvoorziening is word het lastig om te rijden.
dan denk ik niet dat ik er bij zal zijn.
simpelweg omdat ik geen persoonlijke aggregaat heb en ook geen accu uit een 1:1 wagen. misschien is het een gebrek aan mijn kant, maar dat laten we dan maar even in het midden.

maar goed, we wachten rustig af. mocht het wel doorgaan, helemaal TOP ! maar dan hoor ik graag vanuit de organiserende partij of ik gewoon mijn accu's kan laden op de aangeboden stroomvoorziening.

dan kan ik ook voor mezelf beslissen wel of niet rijden.

misschien is dit een optie,,

ik neem aan dat iedereen met de auto komt,
dan kun je je lader op je auto accu aansluiten en heb je niemand nodig,
of je neemt een losse auto accu mee,daar kun je genoeg lipo,s mee laden .

Ik heb dat eens geprobeerd boerjan. Na 4 lipo's kon ik niet meer starten lol. Stond daar mooi in langs de kant. Gelukkig heeft iemand zijn lipo tegen m'n auto gehouden zodat ik terug kon starten en naar huis kon.

Dan moet je je 1:1 wagen ook eens tussendoor even laten draaien...

Of dacht je dat je 1:1 auto een nog niet ontdekte onuitputtelijke energiebron was ;)

als je thuis de handel al voor laad, hoef je nog maar voor een paar heats de zooi te laden vanaf je 12v accu, dat kunnen de meeste wel aan

dan gaan jullie toch gezellig allemaal niet :) toen ik bootenrace heb gedaan nam iedereen ook gewoon wat 12v accu's mee, niks aan het handje, als je niet in oplossingen denkt gaat het niet door :)

kan ik jou 12V accu's lenen?
Ik heb namelijk geen losse 12V accu's uit de 1:1 auto

best wel jammer,ik had graag in helmond de no nitro mee willen rijden.
maar als ik zie dat niemand water bij de wijn wil doen vrees ik het ergste.

achja dan maak ik daar maar een trainingsdag van,vooral ik kan zeker nog wel wat training gebruiken;)

Nadeel is dat er maar een paar (niet op een hand te tellen) banen in NL/BE/DU zijn die voorzien zijn van 220V. Het is voor een club (in dit geval Mach-One) onmogelijk op het moment om mensen te voorzien in voldoende laadmogelijkheden, vooral tijdens wedstrijden. Om maar even eerlijk te zijn: van het rijdersgeld kan je geen aggregaat huren die voldoende stroom levert om te laden.

Max 3 Kwali Heats = 3 accu's van 7 min (zeg maar 8 min inc "voorrijden").
Max 3 Finaleheats = 3 accu's .

Nou, neem 4 LiPo accu's mee, een 12V autoaccu en je bent de hele dag voorzien. Maximaal 5 x laden, wat maximaal weer 5 * 6A (neem aan dat niemand meer capaciteit heeft dan 6A in z'n accu's ?) is. Een auto accu van (ruim gemeten) 35A is dus genoeg.

Een goede 12V accu kan je zo op de sloop kopen. Dat het te duur is, is geen smoes. Want er zijn genoeg mensen die wel voor heel veel geld rc-spul hebben liggen, dus die ~€50.- voor een accu kan er ook nog wel af.

Zie, zo lastig is het niet.

op zich niet zo lastig en kostbaar, misschien wel voor mensen die voor de fun meedoen en verder niet teveel spullen willen aankopen voor deze kostbare hobby. Dat jij en ik het hebben liggen wil niet zeggen dat de andere 40 rijders 4 lipo's hebben en een 12 autoaccu. Als je toch gaat shoppen voor een accu zorg dan dat je een caravan- of scheepsaccu kunt scoren, die kunnen wat dieper ontladen worden en hebben wat meer capaciteit. Ook heb ik een vriendelijke zuiderbuur gezien met een klein aggregaat van ongeveer €90,- die verkrijgbaar is bij de Hornbach. Ding loopt altijd, is klein, draagbaar en maakt weinig herrie met voldoende amperes om de boel op te laden.

Maar goed, is meer een tip voor als je niet afhankelijk wilt zijn van 220v (op welke baan dan ook). Laat NoNitro en het bestuur van Helmond maar verder de boel oplossen..daar zijn ze tenslotte voor ;-)

Je kan weer makkelijk praten skyaflake

Ik heb geen 4 lipo's waarmee ik kan gaan rijden.
Ook ga ik niet geld uitgeven aan een 12v accu uit een boot/auto/caravan.
Dit omdat er 1 keer zon accu misschien nodig zou zijn.
Als mensen voor heel veel geld RC spullen kopen en er zou in jou ogen ook wel 50 euro voor een accu af kunnen, hoop ik toch echt dat je voor jezelf spreekt.
Je kan niet in iemand anders zijn portomonee kijken.
Misschien is dat vele geld zeer overwogen uitgegeven.

Vergeet niet dat de No-Nitro mede in het leven is geroepen om het 1/8 electro rijden te promoten.
Er word ondertussen wel heel veel van de electro rijder verwacht ( geen wijzende vingers, het is nu eenmaal zo )

Leuk dat je komt rijden maar neem zelf mee :

tafel
stoel
verlengdoos
transponder
stroomvoorziening/accu.
tent

Wat moeten we de volgende keer mee nemen? rollen kunstgras om de baan neer te leggen?

Heel veel rijders rijden recreatief en niet zo veel wedstrijdjes. Hou wel in de gaten dat dit een hoge drempel word voor deze rijders om nog mee te doen aan dit soort evenementen.
Als je mensen wilt lokken moet je ze een gespreid bedje aanbieden.

Gelukkig rijd ik zelf bij een vereniging en kom ik wel aan mijn uurtjes op een circuit. maar ik kan niet voor iedereen spreken..

Wat als een vader met zijn 2 zoontjes wil komen?? hoe laat je hem zijn accu's laden?

Edit:
je zegt ook : "Het is voor een club (in dit geval Mach-One) onmogelijk op het moment om mensen te voorzien in voldoende laadmogelijkheden, vooral tijdens wedstrijden. Om maar even eerlijk te zijn: van het rijdersgeld kan je geen aggregaat huren die voldoende stroom levert om te laden."

Dan zeg ik weer: dat had je ook van te voren kunnen weten als je een electro evenement toelaat op je nitro baan, dus niet echt een argument om er nu mee op de proppen te komen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back