Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier een filmpje van Appingedam. Helaas had ik geen beeldmateriaal van de 1:8 dus alleen short course in dit filmpje.

[URL="
- No-Nitro cup 2010 Appingedam[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
filmpje

Wow, wat een super leuk filmpje. Dit is het eerste filmpje wat ik van de rc heb gezien, wat echt leuk is om naar te kijken. Ook de muziek is super in dit 'country style shortcourse truck racin'

Super !!!

Het thema van "Convoy" doet het altijd goed (van "Smokey and the Bandit trouwens ook).
Vet filmpje, en wat hadden de SC-trucks het moeilijk met het parcours!
Dat rood ziet er trouwens erg " Sci-Fi" uit.

erg geslaagd filmpje.

wat lijkt die baan enorm hobbelig zeg.. niet normaal joh. of ligt dat nu aan mij?

ik vind dat toch al gauw het geval met die 1/8 kunstgras banen. erg hobbelig altijd, een 1/10 sc valt er bijna niet op af te stellen

Komt ook door het lichte gewicht van die 1/10 SC wagens die hobbelen meer. Als ze wat zwaarder waren zou de vering denk ik beter zijn werk doen.

Jammer inderdaad dat er geen 1/8 actie is gefilmd want die 1/10 SC nemen de baan toch niet zoals het kan, dan doel ik op de jumps.

Komt ook door het lichte gewicht van die 1/10 SC wagens die hobbelen meer. Als ze wat zwaarder waren zou de vering denk ik beter zijn werk doen.

Jammer inderdaad dat er geen 1/8 actie is gefilmd want die 1/10 SC nemen de baan toch niet zoals het kan, dan doel ik op de jumps.

Zo'n SC heeft een hoog CG en is vrij smal voor wat het is. Als je die wat lager legt en er bigbores van een buggy onder stopt zal het al veel schelen. Enja, zo'n SC jump idd zoals een vallende steen xD

helemaal mee eens..
een 1/8 baan is niet echt geschikt voor 1/10 sc
de auto is te licht en de layout, met name de jumps zijn ontworpen op 4s lipo in een 3,5 kg zware auto

Ik lees hier sc en afstellen en jumps moeilijk nemen, ha daar zit nu net de kunst. Als je goed kan afstellen wat wel degelijk kan, ook met een SC dan heb je de helft al gewonnen. Oké met veel wind wordt het anders want ze zijn licht en erg gevoelig voor wind bij het springen, maar dat ligt niet aan de heuvels en niet aan de oppervlakte van de baan.
Ik verbaasde me erover trouwens dat wij buij de 1:8 ons wezeloos hebben moet zoeken naar meer grip en juiste afstelling en de SC vrolijk de bochten om waggelde en redelijke tijden reden die niet schrikbarend veel langzamer waren dus...........

Even een leuk verchil trouwens bij springen tussen 1:8 en SC. Bij 1:8 op de voorwielen laten landen, dus voorover. Bij SC is dit dus smack op de bumper dus een SC moet eigenlijk een beetje hangen iets achterover.......1 krijg dat maar een goed voor elkaar zonder dat het al te veel wind vangt of met te veel gas zodat de boel achterover gaat. Leuk hoor en het heeft absoluut alle 2 zijn charme en rijstijl.

geloof me, je kunt een 1/10 sc afstellen wat je wilt maar op een hobbelige 1/8 kunstgras baan gaat het je niet lukken om een geschikte afstelling te krijgen

tuurlijk kun je de afstelling verbeteren, maar er zijn grenzen aan een 1/10 sc auto

Ja daar ben ik het mee eens, ergens houdt het op maar daar heeft dan iedereen last van.............Ik vond het wel meevallen afgelopen zondag eerlijk gezegd.

Plus dan heb je nog SC en SC. Een Traxxas Slash is vast een leuke wagen maar kan qua afstel-mogelijkheden natuurlijk niet typen aan die SC auto gebouwd op buggy chassis. Ik weet niet wat de limitaties waren voor No-Nitro maar de SC buggy wagens rijden als dolle (tenminste als je de pro rijders op YT ziet .. damn).

Filmpje van 1/8 van diver

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan ook nog ff wat fotootjes

http://picasaweb.google.nl/rps.ronald/NoNitroAppingedam2010#

Dit was er over van mijn lipo

IMG_4055.JPG

Ook daar heb je denk ik een punt Nard.

Latsig wel in deze discussie is dat als je 1 cup hebt met 2 verschillende soorten wagens namelijk 1:8 buggy/truggy en 1:10 SC en maar 1 soort baan kan kan kiezen. De 1:8 wagens kunnen zeker niet op een 1:10 baan rijden maar de 1:10 Sc wel op een 1:8 baan en er is zeker meer mogelijk met een ander type SC denk ik zoals nard al aangeeft en dit heb ik ook gezien op Mol.
Tevens hebben we getracht het ook voor de SC aantrekkelijk te maken qu baan en lay-out. Ik zou eerlijk niet weten waar anders gereden kan worden met een SC behoudens de MVB

Plus dan heb je nog SC en SC. Een Traxxas Slash is vast een leuke wagen maar kan qua afstel-mogelijkheden natuurlijk niet typen aan die SC auto gebouwd op buggy chassis.

2wd slash klopt ja.
maar ik zou zo gauw niet weten wat een slash 4x4 niet kan afstellen t.o.v. een ofna of jammin.

hooguit anti-squad en misschien nog 1 ding. maar dan heb je het wel gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back