aanmelden: electro-sleepmeeting MVC Columbia Boxmeer zaterdag 25 september

Een voorspelling doen is natuurlijk linke soep maar zoals de kaart er nu uitziet moet de regen net gepasseerd zijn; zitten we min of meer in het hart van een lagedruk gebied zaterdag en zal de wind uit de NW hoek komen met max 5 m/sec .......
De temperatuur zou wel eens tegen kunnen vallen en niet boven de 15 C uitkomen :(

Mijn 3 favorieten om tot een beeld te komen zijn:

http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/weerkaarten.php
http://www.windfinder.com/forecast/volkel (voo de betreffende locatie)

Laatst bewerkt:
Zojuist een afmelding gehad van Patrick i.v.m. een ziekenboeg thuis...

De ultrastick sleper zal dus niet aanwezig zijn helaas...

Patrick, beterschap aan het thuisfront namens alle mede-forumnisten..:rolleyes:

Oei dat is vervelend. Beterschap.

blijft er over:

Raymond: Mentor (sleper tot 3m), 2,4 GHz
Arjan: Taxi Cup II sleper tot 3 meter
Ruud: robbe puma sleper (tot 2,5 meter),
trainer60 sleper (tot 7 kilo?)

Ik ben toch bang dat de grote jongens een probleem gaan hebben......
Maar ik heb in ieder geval 2 extra packs voor mijn Taxi dus aan mij zal het niet liggen. Gister mijn Cirrus nog eens gesleept en die gaat rap omhoog, misschien kan ik er ook wel wat groter mee omhoog krijgen.

Laatst bewerkt:
Maar ik heb in ieder geval 2 extra packs voor mijn Taxi dus aan mij zal het niet liggen. gister mijn Cirrus nog een gesleept en die gaat rap omhoog, misschien kan ik er ook wel wat groter mee omhoog krijgen.

Ik wil het best wel eens proberen; maar nu eerst vliegbaar weer ;)

Ik beloof nog niets, maar misschien kan ik er bij zijn met mijn Decathlon sleper met nieuwe (veel sterkere) LiPo's.

Groeten,

Johan

mijn trainer 60 staat er klaar voor.
Vanavond nog even een extra sleeplijn gehaald zodat we lekker door kunnen slepen.
Ook heb ik genoeg (zover als dat kan) accu's klaar liggen.

Nu nog hopen op mooi weer.
Tot zaterdag
Ruud

Mijn Eraser F3B is ook klaar. De kist had een aantal functionele reparaties ondergaan die wel sterk waren maar er niet zo mooi uitzagen. Eén en ander verder afgewerkt. Vanmiddag de vleugels gespoten en die liggen te drogen. Net nog even de antenne verlengd. Het is een carbon romp dus dat durf ik niet aan met 2,4 Ghz. Pray for good weather:cool::cool:.

Is er vanwege het afzeggen van Patrick (overigens beterschap gewenst) nog iemand met een sleper met voldoende vermogen die de grote kisten omhoog kan brengen en die wil komen? Hoe meer zielen (slepers) hoe meer vreugd!!!

Ruud, denk jij de Elefant (5m en 5,2 kg) omhoog te kunnen krijgen met goed fatsoen? Zo niet kan ik hem net zo goed thuislaten.

It giet oan! (het gaat door...;))

Zojuist de berichten nog even bekeken en het ziet er vooralsnog niet slecht uit!
Wind kracht 3 tot 4 uit noordwest, is een ideale windrichting voor ons veld!
Neem voor de zekerheid wel een stuk zeil mee om bij een eventuele bui je toestellen af te dekken.

De route:
full

Komend vanaf Nijmegen volg de gele pijlen...
Afslag Boxmeer-St.Anthonis pakken. Onderaan de afslag linksaf. Daarna 2e weg linksaf (eerste is weer terug de snelweg op...) volg deze weg (lijkt op een fietspad) na de 2e stoplichten rechtsaf de waterleidingstraat op (weg ligt parallel aan de afrit van de A73). Volg deze weg totdat je linksvoor je een bos hebt. Net voor deze bosrand linksaf en de weg volgen, je rijdt dan tegen ons veld aan (rood kruis op de foto).

Komend vanaf Venlo volg de blauwe pijlen...
Afslag boxmeer-St.Anthonis pakken. Onderaan de afslag rechtsaf en dan gelijk de eerste weg links. volg deze weg (lijkt op een fietspad) na de 2e stoplichten rechtsaf de waterleidingstraat op (weg ligt parallel aan de afrit van de A73). Volg deze weg totdat je linksvoor je een bos hebt. Net voor deze bosrand linksaf en de weg volgen, je rijdt dan tegen ons veld aan (rood kruis op de foto).

Zoals eerder vermeldt is de koffie en thee gratis (aangeboden door MVC Columbia) en zal er, tegen een geringe vergoeding, frisdrank en broodjes hamburger te verkrijgen zijn.

Vanaf 10 uur is het veld open,om 11 uur een korte briefing waarna er naar hartelust gevlogen kan worden.
Afsluiting van de dag zal rond 17 uur plaatsvinden.

Gelieve in eerste instantie zelf voor het laden van je accu´s te zorgen. Er is een 2 kw agregaat aanwezig voor diegene die zelf geen mogelijkheid tot laden hebben.

Tot ziens allemaal morgen!

Louis-Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
It giet oan! (het gaat door...;))
Louis-Ton

een goede beslissing :banana:

maar, aansluitend op Raymond's vraag aan Ruud; kunnen we hier wel nog een inventarisatie krijgen van de beschikbare slepers :pc:
Bij mij moeten er 5/12 kg de lucht in; hebben we hier een geschikte sleper voor ?
Dit los van het feit dat ik bereid ben om een testje uit te voeren achter een vermoedelijk te lichte sleepkist (Arjen), maar ik zou toch ook wel graag een paar echte vluchtjes willen maken ...........

Mooi!!!

Ik kom morgenmiddag pas tegen 13:00 schat ik zo.

Johan (MadDuc), Super Decathlon sleper tot 3m, Salto zwever 3m, 2,4Ghz

Groeten,

Johan

Ps. voor de sleper heb ik nu 2 van die nieuwe Turnigy 5C LiPo's, kunnen dus snel geladen worden, maar de lader die ik wil hebben (icharger 208b) is nog niet binnen. Dus mocht er iemand zijn die een lader heeft voor 6S accu's (ook een 50W lader is welkom) die ik morgenmiddag zou kunnen gebruiken naast mijn eigen 50W lader, dan zou ik daar erg mee geholpen zijn ;-)

Laatst bewerkt:
Ik (en dus ook Wubbe) kom mogelijk ook wat later. Het is een puinzooi op mijn werk door stakende Franse verkeersleiders, dus mijn standby van vanavond zou wel eens een vroegertje kunnen worden (vannacht was het 4 uur thuis, en toen hebben we een gelukje gehad).

Johan, ik heb 2 laders mee, maar ook 2 accu's..... Als er één niets staat te doen kan je die uiteraard gebruiken.

Arno, in post 103 somt Arjan al op wat er nog aan slepers is. Het is even de vraag wat de nieuwe sleper van Ruud01 aankan, maar volgens mij weet hij dat zelf ook nog niet precies. Ik meen eerder wel een behoorlijk vermogen gezien te hebben, maar of dat genoeg is voor 12 kg betwijfel ik. Ik leg mijn Fantje wel in de auto en dan zie ik het wel.

Arno, in post 103 somt Arjan al op wat er nog aan slepers is. Het is even de vraag wat de nieuwe sleper van Ruud01 aankan, maar volgens mij weet hij dat zelf ook nog niet precies. Ik meen eerder wel een behoorlijk vermogen gezien te hebben, maar of dat genoeg is voor 12 kg betwijfel ik. Ik leg mijn Fantje wel in de auto en dan zie ik het wel.

Hi Raymond

Die opsomming heb ik gezien maar het lijkt me wel handig om aan de vooravond van deze meeting (vanavond dus) nog eventjes opnieuw te inventariseren .............

Mooi .......als iedereen wat later is loop ik s'morgens niemand voor de voeten,
Ik neem mijn EasyStar "sleper" mee een de kleine 2D zwever van 2.2 m. Wie weet kan ik nog sleepinstructie krijgen. Als zwever mijn stratos die ik ook nog in moet vliegen.

Mocht nog iemand voor mijn Easystar een geschikt landingsgestel hebben dan heb ik interesse. Ik wil in de toekomst ook gaan oefenen met grondstarts en landingen.:D:D

@ fotor,
Ik heb nog een grotere motor op mijn trainer gezet en heb nu net boven de 2kw.
Dus denk dat het geen probleem moet worden om je elefant te slepen.

Groeten en tot morgen!
Ruud

Raymond: Mentor (sleper tot 3m), 2,4 GHz
Arjan: Taxi Cup II sleper tot 3 meter en al het in de auto past:
Robbe Cardinal voor de kleintjes (tot een meter of 2)
Ruud: robbe puma sleper (tot 2,5 meter), trainer60 sleper (tot 7 kilo?)
Johan: Decathlon, tot een meter of 3,5 denk ik

Iedereen zijn spulletjes al bij elkaar gesprokkeld? :-)

Het is gelukt!
De DG-100 staat klaar en gaat mee naar Boxmeer. :D

84140159.jpg

Nog even mijn spullen bij elkaar sprokkelen en vijf uurtjes slapen. ;)

Johannes

Back