aanmelden: electro-sleepmeeting MVC Columbia Boxmeer zaterdag 25 september

Het is gelukt!
De DG-100 staat klaar en gaat mee naar Boxmeer. :D

84140159.jpg

Nog even mijn spullen bij elkaar sprokkelen en vijf uurtjes slapen. ;)

Johannes

Goed zeg!! Tot straks.

Groeten,

Johan

Heren,

Veel plezier vandaag!

Johannes: Top gedaan, hoop dat je er nu vele mooie vluchten mee kan maken, petje af voor je tempo (en kwaliteit) !

Jammer dat ik er niet bij kan zijn, echter als leider in het NL kampioenschap F5B heeft de finale wedstrijd van vandaag prioriteit. Hopelijk tot een (spoedige) volgende keer!

Groet,
Gerben

Johannes,
Dat is echt een huzarenstukje. Fantastisch.

de weerberichten spreken elkaar op windgebied wat tegen,. Iedereen denkt dat het droog blijft maar over de wind zijn ze het niet eens. Windfinder Volkel heeft het over 5 tot 7 knopen voor de hele dag, Meteo Maastricht flink wat meer.. Maar al met al goed vliegbaar lijkt me!

De Cardinal zit ook in de auto, wij gaan zo op pad :banana:

Een fijne dag jongens.
Hou het heel, hopelijk is het weer bij jullie beter als hier.
Het regent hier pijpenstelen.

Heerlijk gevlogen vandaag :)
De wind had een beetje minder gemogen maar het was desondanks toch lekker vliegen. oOk het water van boven is weggebleven (wel een giga stortbui op de weg naar huis, circa 20 km van het veld)
Een speciaal bedankje aan Ruud die heel wat sleepjes verzorgt heeft vandaag. Ook was er sleeptechnisch enig "takelwerk" te bewonderen maar de echte nette sleeps hadden toch wel de overhand.
Superrrrrrrr Dus !!

Droog was het inderdaad, de wind...was tamelijk onstuimig. En helaas ook weer net vanuit een richting die op het veld in Boxmeer turbulentie veroorzaakt. Toch zijn er héél veel vluchten gemaakt en nauwelijks schade gevlogen.

De Habicht van Maarten bleek een tikkeltje te zwaar voor mijn Taxi. Het lukte niet uit de zeer turbulente zone aan de kop van het veld te ontsnappen, door de turbulentie werden we vervolgens weggeblazen naar een koers met de wind mee en dat was foute boel. De Habicht verdween met een rotklap in de maïs. Ik kan je vertellen, als sleper voel je je dan klote. Schrale troost dat ik hem ook zelf terugvond tijdens de maïsexpeditie. De schade viel gelukkig mee.

Iets later werd het wat kalmer en heb ik twee succesvolle vluchten met de Sg-38 gemaakt. Ruud heeft me met zijn Trainer 60 omhoog gebracht. De eerste sleep heb ik met vol down moeten doen omdat ik veel te hoog achter de sleper kwam te zitten. De tweede vlucht gingen we wat langzamer en dat was de oplossing. Geweldig!!!!

Verder weer heel wat starts gemaakt met mijn Grunau Baby en Cirrus 75.
En met de Taxi nog wat sleepjes gedaan. De Ka-8 van Marcel ging uitstekend, de Discus CS van Louïs zat ook steeds vlot op zeer behoorlijke hoogte.

Ik heb verder genoten van onder andere de grote ASW-15, de DG100 van Johannes, de Salto van Johan, de 5 meter kist van Arno.... Echt heel erg gaaf allemaal.

Toen begon het helaas weer steeds harder te waaien.

Tijdens het inpakken leek het ineens weer kalmer te worden en hebben Ronan en ik nog 3 vluchten gedaan met de Cardinal en de kleine discus 2CT.

Ook Raymond greep zijn kans en bouwde de Elefant op. Helaas, direct tijdens de start vloog de Trainer van Ruud spectaculair in de fik. Regelaar uitgebrand.
Gelukkig bleef ook deze schade beperkt maar de dag zat er toen wel op.

De gastvrijheid van de mensen van Columbia was weer ouderwets. Een superdag, met gezellige mensen en prachtige vliegtuigen. Wij hebben genoten.

Ook namens Ronan, iedereen heel erg bedankt.

dank!

Heren,

Bij deze wil ik jullie danken voor een geweldige dag!

Een speciale dank gaat uit naar Ruud, hij heeft een drukke dag gehad!:rolleyes:

Wat foto's...
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Nogmaals bedankt allemaal en tot binnenkort!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer van de wat onstuimige wind, maar het was heerlijk weer om buiten rond te lopen. Hier in het westen zijn flinke buien gevallen, ik heb niet meer dan 3 spetters gezien aan het begin van de dag!
Ik bedacht me op de terugweg dat ik alleen Arjan goed gesleept heb. Eén poging met de Salto van Johan verliep minder goed, de Salto was iets te veel voor mijn Mentor in deze condities. Het slepen met Arjan ging erg goed, ik heb intussen veel geleerd. Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom de Cirrus niet op gang kwam achter de Mentor.

Mooi spul dat mais, dat zouden ze overal rond modelvliegvelden moeten planten!;) Er zijn geloof ik 3 of 4 kisten in geplofd (waarvan zeker 2 niet rechtop), met slechts zeer lichte schades tot gevolg.

Bij deze wil ik jullie danken voor een geweldige dag!
Altijd heel grappig in Boxmeer, men bedankt je hartelijk dat je bent komen vliegen. Nee heren, jullie bedankt voor alweer een zeer gastvrij welkom op jullie veld!

Het was inderdaad weer erg gezellig, lekker gevlogen met de Decathlon en de Salto.

Ook een nieuw woord geleerd vandaag: MaisExcursie.....

1e keer Habicht (Maarten) achter de Taxi (Arjan)... (te weinig vermogen) Habicht zoeken in het mais. Schade Habicht: gat + deuk in romp, volgens Maarten in slechts 1 middag te herstellen ;-)
2e keer Mentor (Raymond) sleep Salto (Johan)......(te weinig vermogen), uit voorzorg Salto ontkoppeld, Salto zoeken in het mais, geen schade
3e keer Decathlon (Johan) sleep Flamingo (Johannes) (te weinig stroom over......) Decathlon zoeken in het mais.
4e keer...... ik weet niet meer welke kist, maar er is er zeker nog eentje het mais in gevlogen....

Hmmm, de derde was vooral jammer omdat de sleep netjes omhoog ging. Op een mooie hoogte had ik het gevoel dat het vermogen achteruit liep, dus ik vroeg Johannes om los te vliegen (klitteband). De eerste poging tot ontkoppelen mislukte, dus dook Johannes voor een 2e keer aan om te ontkoppelen, om de lijn strak te houden hield ik het gas er op. Toen kwam de Flamingo los (helaas het cockpitkapje ook, die is nu dus zoek) en ik had echt bijna geen stroom meer, nog een keer over het veld om de lijn te droppen, nog een geïmproviseerd landingscircuitje boven het mais.... en net te weinig power om over het mais te vliegen en op het veld te landen.... jammer..... maar gelukkig geen schade.

Volgens de onboard logger had ik +/-1450 en +/-850mAh uit het pack verbruikt, is dus 2300mAh totaal. Dit is een nieuw pack, 1 keer geladen ongeveer 2 weken geleden. Maar eens kijken hoe deze nieuwe (Turnigy Nanotech) LiPo's zich gaan gedragen.

Het maisveld was dus vandaag ook een soort life saver, helaas heeft het mais wel een sleeplijn opgegeten..... daar zijn we maar niet naar gaan zoeken.

Verder een fijne dag!!

Groeten,

Johan

Ik wel, een lijn van Ruud , en ook gevonden :p:p

Hmmmm, er is ook een lijn van Arjan in gegaan, maar daar zijn we niet naar gaan zoeken....

Verder vergeet ik bijna 1 van de hoogtepunten van de dag te vermelden, de maiden flight van de SG38, geweldig om die kist te zien vliegen zeg!!! Wel jammer dat de piloot van de SG38, die bekend staat om zijn vele filmpjes, zelfs een echt Youtube kanaal heeft, geen flycam op de kist had gemonteerd.... maar ja, de foto's zeggen misschien al voldoende.

Groeten,

Johan

Na de crash met de Habicht (onvoorstelbaar dat de kist nauwlijks is beschadigd) overgestapt naar de Eraser.
Die vloog echt superrrr. De wind was geen probleem voor deze F3B kist.
Het takelen achter de Trainer 60 ging heel mooi. Ruud bedankt :thumbsup:
Iedereen bedankt voor jullie komst en een geslaagde dag.
Arno bedankt voor je adviezen.
Groeten, Maarten

Daar gaan we.....met the Pointer sisters!

-edit- In Duitsland houden ze blijkbaar niet van de Pointer Sisters dus daar is het filmpje geblokkeerd. Versie zonder muziek: [URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Het accupack was verre van leeg. Ik heb meteen een checkstart zonder zwever erachter gemaakt, en daarbij ging de Mentor gewoon vertikaal omhoog. Daarna de Baby van Arjan erachter en een nette sleep gemaakt. Geen enkele actie tussendoor die de prestaties beinvloed kan hebben.
Ik heb geen idee waarom de Cirrus niet op gang kwam. Ik had vol gas opstaan, en het leek wel of er een 10 kg vliegtuig achter hing. Afbreken was voor mij de enige optie.

Het accupack was verre van leeg. Ik heb meteen een checkstart zonder zwever erachter gemaakt, en daarbij ging de Mentor gewoon vertikaal omhoog. Daarna de Baby van Arjan erachter en een nette sleep gemaakt. Geen enkele actie tussendoor die de prestaties beinvloed kan hebben.
Ik heb geen idee waarom de Cirrus niet op gang kwam. Ik had vol gas opstaan, en het leek wel of er een 10 kg vliegtuig achter hing. Afbreken was voor mij de enige optie.

Vreemd... waar kan het dan toch aan liggen? Ik heb de Grunau Baby en de Cirrus van Arjan allebei achter de Decathlon gehad. Voor het gevoel allebei ongeveer even hoog gesleept, toch bij de GB +/- 1000mAh verbruikt en bij de Cirrus slechts 550mAh..... Bij de GB dus bijna het dubbele.... hmmm, vreemd.

Back