ABC Hobby Austin Mini Countryman (retro)

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Catweazle(c), 24 aug 2008.

  1. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    mij viel op dat ze erg lang waren, en ik dacht dat, als je ze aan zou willen passen je een idee moest hebben van hoe ze eigenlijk zijn..

    toen ik de foto's plaatste had ik al het idee dat inkorten een beetje een lastig karwei zou zijn maar ja je weet maar nooit!

    ik heb de spiegels nog maar even bewaard, ze kunnen ook aan de deur op de "normale" plek geschroefd worden (zie je ook weinig maar het staat wel mooi!)
    en er zijn nog zat andere alternatieven! :-D
     
  2. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Vandaag de spiegels, bumper en embleem aangebracht.

    Hier een foto'tje van het geheel.
    [​IMG]

    Waar EraZor, 2 pagina's terug in dit verslag, al bang voor was is dus nu een feit.
    Dacht toen zelf dat het nog wel mee zou vallen, maar moet helaas mijn ongelijk toegeven :( Had ik maar moeten luisteren :lol:
    De bumperplaat onder de eigenlijke bumper valt wel een beetje veel op nu hij ook chroomkleurig is.

    Dus toch maar even zijn tip opgevolgt en die weer zwart gemaakt.
    [​IMG]

    Staat me nog niet echt aan, maar zoek daar nog wel een andere oplossing voor.
    Heb al gekeken of ik de plaat eventueel kan weghalen, maar dat zou niet echt slim zijn omdat ik dan bij een frontaaltje direct tegen het onderdeck van het chassis zit.
    Mss is een skitplate nog een oplossing.

    Nog even een paar foto's van de Countryman zoals deze nu is.
    [​IMG]


    [​IMG]
    Bij bovenstaande foto is te zien hoe dicht het onderdek bij het wegdek komt. Dus niet echt raadzaam de bumperplaat te verwijderen.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Hoi Richard, de volgende foto heb ik even voor jou genomen :lol:
    het ging me even om de kijklijn van de speigel.
    Hier kan je goed zien dat ik de langere spiegelstang wel nodig heb om langs de auto te kunnen kijken.;)
    [​IMG]
     
  3. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    :)

    en zo zie je inderdaad wel wat!
    waren de originelen maar zo! daar zie je niks door ook al hang je ze aan je deur ;)

    nou heel voorzichtig rijden want het zou zonde zijn als ie zou beschadigen...

    al lijkt het me wel een kick om e'm bloed snel voorbij te zien komen , wetende dat ik e'm zelf aan het besturen was!

    nou moet ik van de kap die ik nog heb liggen ook maar eens werk maken ;)
     
  4. pandaboy

    pandaboy

    Lid geworden:
    25 mrt 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Barneveld
    ziet er hardstikke mooi uit!

    ik weet niet of het mogelijk is, bij dit chassis, maar dat je het hele chassis wat hoger zet, en de body dan wat lager.

    dan ligt hij en niet meer zo dicht bij de grond, en je ziet de bumper van het chassis minder/niet.

    succes ermee!
     
  5. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Richard,
    Als ik hem helemaal klaar heb zal ik hem gegarandeerd goed uitproberen. :smile:
    Zal dan proberen hem wel heel te houden, maar zeker weten doe je dat nooit.
    Heb al wel een mooi plekje gevonden om de Countryman te laten rijden.
    Een schoolplein tegenover mijn huis. Doe dat dan wel in een weekend, heeft niemand er last van. :wink:

    Zal proberen er dan net als bij mijn Volkswagen Kever project er filmpjes van te maken. :lol:
    Zet ze dan wel in het forum.:wink:
    __________________


    Hoi pandaboy,
    zal eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.
    Dacht dat ik het chassis nog een mm of 3 omhoog kon halen voordat de wielarmen het onderdeck raken.
    Moet dan wel even me de dremmel aan de gang om de body iets lagere te kunnen laten zakken.
    Maar dat maakt me weinig uit.:)

    Weet alleen niet wat de invloed is als je het chassis hoger zet als je wil gaan driften.?????
    Zal dan denk ik ook de wielen opnieuw moeten afstellen.
     
  6. EraZor

    EraZor Guest

    hey, ziet er strak uit! De bumper in het zwart is idd al een stuk beter... Wat je ook zou kunnen doen is van een stuk aliminiumplaat idd skidplate maken, naar het voorbeeld van de carterbeschermplaten zoals je ze vaak bij 1:1 mini's ziet.

    Heb toevallig afgelopen weekend nog eens even m'n mrr2 van het schap gepakt (was aangestoken door je topic ;)). het is toch wel héél leuk rijden idd.

    Overigens: ik heb de std Tamiya kap (de 'racing' versie, zonder bumpers) en die valt over de frontbumper van het chassis heen. bij een aanrijding ben je dan wel lak kwijt, maar je chassis blijft verder onbeschadigd. Enige bescherming die ik verder heb, is zwarte ducttape aan de onderkant van het chassis om de krassen wat te voorkomen... Werkt prima.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2008
  7. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Aanpassing hoogte chassis en sealth mount

    Ben het voorstel van pandaboy eens gaan onderzoeken.
    Met wat dremmel hulp zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de chassisbumper grotendeels onder de bodybumper te kunnen krijgen.:)

    Eerste stap was het ophogen van het chassis.
    Dit was vrij simpel door de stelschroeven die de afstand tussen het onderdeck en de wielarmen regelde helemaal in de wielarmen te draaien.
    Daarna de schokdemperveren weer op spanning gebracht, en deze operatie leverde me 4 mm chassis verhoging op. :)

    Dit was alleen nog niet voldoende. De chassisbumper was al wel een stukje minder zichtbaar, maar nog steeds een storend element.:(

    Tweede stap: de bovenste schokdemper steun/bodypost houder uitgebouwd voor een nauwkeurige inspectie.
    [​IMG]


    Hier vond ik nog een stukje wat mij mss de resterende ruimte zou geven om de body nog verder te laten zakken. :)
    [​IMG]


    Dus de dremmel in startpositie en aan het werk.
    Rechts de aangepaste bodyposthouder, links moest nog gebeuren.
    [​IMG]


    Na het aanpassen van de schokdemper steun/bodypost houder het geheel weer ingebouwd.
    Gelijk de sealth mount aan de achterkant van de body op de juiste hoogte gebracht zodat de body weer recht boven het chassis komt te hangen.;)

    Yoepie:p dit is het resultaat van de hele operatie.
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Moet eerlijk zeggen, ziet er een stuk beter uit zo. I am very happy:D:D:D

    De aanpassing heeft wel als gevolg gehad dat de wielen hoger in de wielbakken zijn komen te liggen.
    Vind dit opzich niet zo'n bezwaar, geeft nog weer een extra stoer trekje aan de Countryman.;)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat heeft me deze operatie opgeleverd?
    Een chassisbumper die nagenoeg verdwenen is en een rijhoogte van 10 mm.
    Mag niet klagen al zeg ik het zelf.:D
     
  8. -Diederik-

    -Diederik-

    Lid geworden:
    29 sep 2008
    Berichten:
    224
    Ziet er mooi uit! Van die bumper is bijna niets te zien!
     
  9. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    ik vind e'm er wel beter uitzien zo!

    de wielen vullen de wielkasten mooi zo ;)

    nou straks nog een rij verslag en dan de filmpjes van het driften
     
  10. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Diederik,
    dank je voor het compliment.
    Was even puzzellen, maar met de hulp van het forum is dit probleem ook weer tot een goed einde gekomen. :D



    Hoi Richard,
    blij te vernemen dat het je goedkeuring heeft :lol:

    Even zonder dollen, had eerst wel even mijn bedenkingen over de wielen.
    Als ik naar foto's van een Mini op het internet keek, zou je denken dat er meer ruimte tussen de wielen en de carrosserie zou moeten zitten.
    Maar dat kan gezichtsbedrog zijn.

    Op het rijverslag en het filmpje zal je nog even moeten wachten.
    Heb nog het één en ander in petto voor de body.;)

    Moet bv nog een uitlaat onder, anders maakt de auto zo'n lawaai, en als het regent kan de bestuurder niets meer zien omdat de regen hem het zicht door de voorruit ontneemt.:)
    Ook kan er nog niet in de avond en nacht gereden worden omdat de verlichting nog ontbreekt. :lol:


    Heb voor de uitlaat en ruitenwisser wel wat voor liggen, maar weet niet zeker of daar iets bruikbaars tussen zit.
    Dit is nl schaal 1/10, maar niet de m-chassis 1/10. Dus eigenlijk allemaal net even iets te groot .:(
    [​IMG]

    Zo zijn de kleine ruitenwisser al niet bruikbaar omdat deze toch nog te lang zijn. Moet daar dus denk ik toch de ruitenwissers-stickers voor gaan gebruiken.

    De verlichtingset moet ik nog even bestuderen, deze is geheel in het Japans, dus dat wordt weer plaatjes kijken. :lol:

    Maar ook die problemen zullen wel weer een oplossing vinden. Dit, vind ik persoonlijk, maakt de RC modelbouw nou juist zo leuk .
     
  11. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    nou weet ik niet of je deze link ook al in dit topic had staan ergens maar, zal hem er toch bij zetten.
    ik vond em in een ander mini topic..

    van een amerikaan die van een rc mini een klein kunstwerk maakt..
    de uitlaat is e'm ook erg goed gelukt, net als de motor en de en en en ;):p.

    met zo'n auto word ook echt niet hard gereden.... zitten zelfs niet het volledige aantal accu's in!

    Ik gok dat je deze al eens gezien hebt maar toch:D
     
  12. EraZor

    EraZor Guest

    Laat je de velgen wit?

    Ik vind de wilen de wielkasten ook mooi vullen zo. jammer dat de wielen niet helemaal op schaal zijn. Ze zijn veel te groot tov de originele 10" velgjes he? En de bandjes hebben weer een te lage wang. Geeft het wel een 'racy'-look :)
     
  13. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    maar 10 inch is wel zoals het eigenlijk hoort... maar dat is met rc auto's een maat die niet echt te maken valt denk ik!
    dit ziet er prima uit ;)
     
  14. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht

    past ook helemaal niet op je (c-)hub dus je kunt het toch vergeten dit te maken of je moet je hele ophanging aanpassen..
     
  15. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Wat je wel kunt doen is de buitenste rand van de velg zwart verven en de kern van de velg in zilver of chroom spuiten. Zo lijkt het alsof je velgen iets kleiner zijn en je bandjes een iets grotere wand hebben. :)
     
  16. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Nu zit ik met een prachige nieuwe tamiya ff golf vr6 maar lelijk gespoten , ik heb net idd geprobeert met acecon vrije nagellakremover maar werkt voor geen meter... wat doe ik niet goed ??

    zijn er nog andere manieren voordat ik ga overwegen hem van buiten te spuiten ?
     
  17. Catweazle(c)

    Catweazle(c)

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Zutphen (Gelderland)
    Hoi Richard,
    had het topic inderdaad al gelezen.:D Helemaal te gek wat die man daar heeft gemaakt.
    Ik was trouwens de boosdoener die die link in een pb'tje aan Levi had doorgespeeld ;)
    Dacht, dit mag die niet missen.:)


    Hé EraZor, nu weet ik waar mijn gezichts bedrog met de foto's van de echte Mini's op internet in zit. Het is de schaalverhouding.
    Dit puntje had ik net even niet aangedacht. Thanks for the tip.

    Ik was wel van plan om de velgen grotendeels wit te houden.
    Is echt de Mini stijl en past dacht ik wel goed bij het geheel zoals ik het nu maak.


    Goede tip sandermt2, zal dit zeker sterk gaan overwegen.
    Maakt de wielen dan toch iets meer Mini "look a like" :D



    Hoi Levi, denk dat je er eerst moet proberen achter te komen welk soort verf er gebruikt is bij de Golf.
    Mss dat je dan kan achterhalen wat je nodig hebt om de verf te verwijderen zonder de kap te beschadigen.

    Tipje, plak voor je echt bezig gaat de ruiten even goed af, ging ik bij mij ook mee de mist in dat ik dat niet had gedaan. ;)
    Door het afplakken hou je de ruiten dan in ieder geval in tact.:)
     
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
     
  19. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    die man maakt er echt een feestje van! :-D

    ook dat ik hobby! ik blijf me steeds weer verbazen.
     
  20. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist
    Je moet uitkijken met het uitproberen van verschillende middeltjes, voor je het weet wordt de kap dof of erg broos. Kijk voor het verwijderen van de verf eens hier daar wordt het gedaan met remmenreiniger. Verder schijnt het ook te kunnen met nitrobrandstof.

    [ontopic ]

    Deze mini wordt maar beter en beter! Erg mooi gedaan met die lexaan voorbumper, het is net echt.
     

Deel Deze Pagina