Aanpassing hoogte chassis en sealth mount
Ben het voorstel van pandaboy eens gaan onderzoeken.
Met wat dremmel hulp zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de chassisbumper grotendeels onder de bodybumper te kunnen krijgen.
Eerste stap was het ophogen van het chassis.
Dit was vrij simpel door de stelschroeven die de afstand tussen het onderdeck en de wielarmen regelde helemaal in de wielarmen te draaien.
Daarna de schokdemperveren weer op spanning gebracht, en deze operatie leverde me 4 mm chassis verhoging op.
Dit was alleen nog niet voldoende. De chassisbumper was al wel een stukje minder zichtbaar, maar nog steeds een storend element.
Tweede stap: de bovenste schokdemper steun/bodypost houder uitgebouwd voor een nauwkeurige inspectie.
Hier vond ik nog een stukje wat mij mss de resterende ruimte zou geven om de body nog verder te laten zakken.
Dus de dremmel in startpositie en aan het werk.
Rechts de aangepaste bodyposthouder, links moest nog gebeuren.
Na het aanpassen van de schokdemper steun/bodypost houder het geheel weer ingebouwd.
Gelijk de sealth mount aan de achterkant van de body op de juiste hoogte gebracht zodat de body weer recht boven het chassis komt te hangen.
Yoepie

dit is het resultaat van de hele operatie.
Moet eerlijk zeggen, ziet er een stuk beter uit zo. I am very happy

De aanpassing heeft wel als gevolg gehad dat de wielen hoger in de wielbakken zijn komen te liggen.
Vind dit opzich niet zo'n bezwaar, geeft nog weer een extra stoer trekje aan de Countryman.
Wat heeft me deze operatie opgeleverd?
Een chassisbumper die nagenoeg verdwenen is en een rijhoogte van 10 mm.
Mag niet klagen al zeg ik het zelf.