ABC Hobby Austin Mini Countryman (retro)

Je moet uitkijken met het uitproberen van verschillende middeltjes, voor je het weet wordt de kap dof of erg broos. Kijk voor het verwijderen van de verf eens hier daar wordt het gedaan met remmenreiniger. Verder schijnt het ook te kunnen met nitrobrandstof.

[ontopic ]

Deze mini wordt maar beter en beter! Erg mooi gedaan met die lexaan voorbumper, het is net echt.

Dag vin ,

Jammer maar helaas met remmenreiniger lukt het ook niet . dan denk ik dat er niets anders op zit dan het maar zo mooi als mogelijk te maken als het nu is... ik zal komede week tropic openen over de golf vr6

Dag vin ,

Jammer maar helaas met remmenreiniger lukt het ook niet . dan denk ik dat er niets anders op zit dan het maar zo mooi als mogelijk te maken als het nu is... ik zal komede week tropic openen over de golf vr6

remolie wil ook wel lukken

Wielen van de Mini aangepast.

Vandaag maar eens invulling gegeven aan de tip die sandermt2 gaf om de wielen van de Mini meer op de juiste grote te laten lijken.

Hier zijn de vorderingen op dit gebied.

Het linker wiel zoals de wielen orgineel zijn, het rechter wiel aangepast.
30cwrur.jpg

Nu even hoe het uiteindelijk resultaat is.
Achter niet aangepast, voor wel. Sorry voor de wazige foto.:(
acu16u.jpg

en even een beeldje van het eind resultaat.
2d1qlat.jpg

Ziet er dacht ik al weer een stukkie beter uit.:D

Een pluimpje voor mezelf :lol:. Het ziet er inderdaad een stuk beter uit zo! :)

Een pluimpje voor mezelf :lol:. Het ziet er inderdaad een stuk beter uit zo! :)

Hoi sandermt2, heb je wel verdient. :lol:

da's idd al een heel verschil!

zou er wel een kleinere maat wielen zij die zou passen?

Hoi richard, ben ook al eens aan het zoeken geweest op internet, maar nog steeds niets geschikts kunnen vinden.:(

Heb het zoeken nu maar gestaakt, ben zoals de wielen er nu uitzien wel tevreden het geheel.:)

Cool hoor! Qua schaal lijken ze nu goed op de latere 12" velgjes (zoals ze op de schijfrem mini's zitten). Had eerlijk gezegd niet verwacht dat 't zo netjes zou worden!

Persoonlijk zou ik de velgen denk ik toch zilvergrijs/aluminiumkleurig maken. De witte minilites zijn iig origineel nooit geleverd. is meer iets voor de BMW mini....

Laatst bewerkt door een moderator:
Cool hoor! Qua schaal lijken ze nu goed op de latere 12" velgjes (zoals ze op de schijfrem mini's zitten). Had eerlijk gezegd niet verwacht dat 't zo netjes zou worden!

Persoonlijk zou ik de velgen denk ik toch zilvergrijs/aluminiumkleurig maken. De witte minilites zijn iig origineel nooit geleverd. is meer iets voor de BMW mini....

Hoi EraZor,
als dit type velgen nooit in het wit geleverd is, is het inderdaad het overwegen waard ze zilvergrijs of aluminiumkleurig te spuiten.
Het is wel de bedoeling dat het geheel zo veel mogelijk klopt.:)

Hoop alleen dat het dan niet te veel bling bling gaat worden door al het chroom dat ik al heb toegevoegd.

Deze keer een piepklein update'tje.

Heb de ruitenwissers maar eens aangebracht.
Bij gebrek aan beter, heb ik de stickers maar gebruikt.
Al met al viel me de look nog niet eens zo tegen.;)
otmctu.jpg

5mcwfo.jpg

Ben ondertussen ook aan het stoeien gegaan met de verlichting.
Moet eerst nog even uitproberen wat de mogelijkheden allemaal zijn.
De handleiding is daar erg "duidelijk" over, zie maar.:lol:
2wgsjsh.jpg
o

Zo moet het dus :lol:

Dit is de wirwar waar ik eerst eens zal kijken welke lamp waarvoor is en daarna een mooi draadboompje van zal gaan maken.
e15m3q.jpg

Hou jullie weer op de hoogte als er weer nieuwe vorderingen zijn.

chroom is een luxe optie hoor! ;)

alu zilvergrijs doet het ook al (tenminste zo hard glimmen mijn alu velgjes niet, zelfs niet als ik ze erg goed was :-D)

(naaahhhh die spiegels zijn niet te groot ..)

alu zilvergrijs doet het ook al (tenminste zo hard glimmen mijn alu velgjes niet, zelfs niet als ik ze erg goed was :-D)

Haha de mijne ook niet ;-)

ik vind het prachtig wat je gedaan hebt maar enkel de speigels lijken me wat te groot.

groetjes nitro

Hoi NiTro,
bij gebrek aan beter moeten ik het voorlopig even met deze doen.
Ben nog wel steeds op zoek naar betere.;)
Probeer toch zo dicht mogelijk bij de juiste schaalverhouding te komen.

Haha de mijne ook niet ;-)

Hoi Richard en EraZor,
dit zijn dus echte hints om de velgen aluminium of zilvergrijs te maken.:lol:

Ben nu nog even bezig met de verlichting, maar jullie gebeden zullen worden verhoord. :worship:
Zal denk ik alleen zilver kleurig worden omdat ik momenteel even geen aluminiumverf tot mijn beschikking heb. :)

Hoi NiTro,
bij gebrek aan beter moeten ik het voorlopig even met deze doen.
Ben nog wel steeds op zoek naar betere.;)
Probeer toch zo dicht mogelijk bij de juiste schaalverhouding te komen.

:)

IMG_0210.jpg

Ik zou zeggen zoek je maar een leuk setje uit , grote remschijven set kun je ook hebben al zul je ze dan kleiner moeten maken.
Ruitenwissers zijn helaas net als joun chrome setje te groot maar moch je deze beter bevallen geef je maar een gil krijg je een setje van me ;)

IMG_0210.jpg

Ik zou zeggen zoek je maar een leuk setje uit , grote remschijven set kun je ook hebben al zul je ze dan kleiner moeten maken.
Ruitenwissers zijn helaas net als joun chrome setje te groot maar moch je deze beter bevallen geef je maar een gil krijg je een setje van me ;)

Hoi Levi,
wacht wel even tot je wat over hebt, maar de 2e spiegel rechts van onder in de verpakking lijkt me wel wat ;)
Lijkt trouwens wel op de spiegels die ik er nu op heb zitten.

Zo heb de verlichting er in zitten, foto's of filmpje hier van volgt nog.

De werking valt me eigenlijk een beetje tegen.:(
De verlichting bestaat uit:
- koplampen aan tijdens rijden en stilstand.
- achterlampen aan tijdens rijden en stilstand.
- remlichten werken tijdens stilstand en gas dicht.
- richting aanwijzers werken alleen als de auto 3 sec. stilstaat.
werken dan als hazardverlichting. Dus alle 4 tegenlijk knipperen.

Dit is het minpuntje vind ik, als je van richting verandert, naar links of rechts, gebeurd er met de richtingaanwijzers niets.:(

Mss dat ik de verlichting in de toekomst nog een keer uitwissel tegen een 3RAC verlichting.
Deze zit nu ook in mijn Tamiya Volkswagen Kever en vind ik net even iets realistischer.

Maar boy's verder niet getreurt, hier zij de wederom aangepaste wiel. :lol:

Eerst heb ik de wielen een zwarte grondkleur gegeven, rechts op de foto.
Daarna is de, nee deze keer geen chroom ;), zilverkleur er overheen gespoten, links op de foto.
adyx53.jpg

en zo zien de wielen er onder de Countryman uit.:)
10gn1n5.jpg

t7iff7.jpg

Hoop dat deze aanpassing een beetje aan de verwachtingen voldoet. :lol:

Erg mooi! :)

Heb je toevallig ook nog zwarte borgmoertjes liggen? Er zit vaak een zwarte centercap op de minilites.... maar zeker véél beter zo!

Erg mooi! :)

Heb je toevallig ook nog zwarte borgmoertjes liggen? Er zit vaak een zwarte centercap op de minilites.... maar zeker véél beter zo!

Helaas niet op voorraad.:(

Maar mss een likje verf, alhoewel, dat is er denk ik zo weer af als je een keer banden moet wisselen.

Kijk wel even of ik daar nog wat op kan vinden.;)

Back