Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Euhm... volgens mij zijn NHP de enige bladen zonder voorloop.
Ik zie het eigenlijk erg simpel, het werkt zo als een gyro op je staart. Ik weet dat je vliegkunsten niet beter worden en het is ook geen helicommand en dat wil ik ook niet. Mijn conclusies zijn tot nu toe dat hij zoals een gyro op je staart zijn beste kanten laat zien bij veel wind.
wanneer je ermee hoevert, hoevert je heli alsof je een baksteen aan je flybar hebt hangen. Dus super stabiel inverglijking met een flybar.
hij vliegt dus stabieler in wind. Heb je weleens gevlogen als het windstil is? het is heeeeerlijkje heli doet opeens alles wat je wilt! ik probeer altijd nieuwe dingen uit als het wind stil is. Ik vlieg vaak in windkracht 4 en zelfs 5 met mijn trex450! dus wind ben ik al gewend. Maar als die ding zorgt dat je het gevoel van een windstille dag krijgt, wil ik hem zeker hebben.
Als het windstil is kan ik makkelijk 4 flips achter elkaar doen op een plek. Met wind is het maar 2 en bij 3e staat mijn heli zeker 5 meter verder![]()
Is het correct om te zeggen dat je heli veel beter/stabieler vliegt in wind alsof het windstil is ? krijgen jullie zoeen gevoel als jullie ermee in wind vliegen?
Laat ik het anders zeggen... ik heb met 500 gevlogen en met 450. verschill is simpel. 500 hangt van zelf in de lucht en je stuurt alleen als je ergens heen wilt. 450 stuur je om hem op een plek te houden. Nogmaals ik weet dat het geen helicommand is en dat zoek ik ook niet. Ik verwacht dus dat hij een 450 gevoel verandert in een 500 gevoel. Als je met een 500 in windkracht 4 vliegt is het hetzelfde als je met 450 in windkracht 2/3 vliegt.
is mijn conclusie goed?
iets wat ik niet begrijp in de manual is dat er iets gezegd wordt over stuur naar voren 3 seconde lang , draai 90 graden en je swash moet nog steeds naar voren schuin staan..... of iets in die richting?!?!
-------
De heli vliegt inderdaad stabieler, maar zal bij figuren nog steeds wegdriften, wel is het zo dat je minder hoeft te corrigeren.
--------
drift hij weg door bijvoorbeeld naar link te gaan met wind van rechts terwijl je in theorie 1000 flips kan blijven doen zonder dat je side-in komt te staan terwijl je tail of neus-in begon? want bij een flybar drift niet je heli maar kantelt hij steeds meer naar rechts waardoor je na 5 of 6 flips (indien niet gecorigeerd) steeds horizontal om zijn as draait en je kijkt dan na 5 of 6 flips side-in naar een backwards flip.
Klopt!! dit is een mixer die er voor zorgt dat als je tijdens een voorwaartse vlucht gaat pyroeten de heli in de richting blijft gaan waarnaar je vloog, normaal zou je telkens als de staart in de vliegrichting staat achterover moeten nicken om er gang in te houden.
Zou de swash niet naar voren blijven staan bij deze test moet deze mixer omgedraaid worden.
-----------
maar als je recht vooruit vliegt en dan 180 graden draait en meteen verder achteruit wilt, heb je een probleem toch? of als je vanuit achteruit een funnel in zet of eruit wilt heb je ook weer een probleem..... of zie ik het verkeerd?
"Je roll & nick as wordt inderdaad aangestuurd door gyro's vergelijkbaar als bij een staart gyro, maar dan wel alleen in heading hold, dus als je in een voorwaartse vlucht de heli iets op z'n kant zet blijft hij ook op z'n kant vliegen, de zelf stabiliceerende werking van een paddle kop izm een laag liggend zwaartepunt ben je dus kwijt."
---------
dus;
bij een flybar als je naar links stuur en je stick daar houd, blijft je heli naar links gaan. Wanneer je terug wilt moet je iets naar rechts sturen en daarna je stick in midden.
bij ac-3x doe je toch precies het zelfde neem ik aan?
"Voorwaarts vliegend staat je heli iets voorover......."
O OK.... dat is juist goed!
"Nee, als je bij een flybar licht je stick naar links vast houdt zal........"
Dat is ook mooi! dat is dan echt direct sturen! of tenminste, heli doet direct wat jij vraagt!
moest je echt veel wennen of was het even wat anders? better zelfs?
zie je het als een echt goeie upgrade die wel 500,- waard is... ? ik bedoel als gy401 1000,- euro was en ik moest kiezen tussen gy401 en een eksy gyro.... had ik nog steeds 1000,- uitgegeven aan een gy401![]()