AC-3X stabilisatie systeem

Hij kost 495,- zie deze pagina onderaan:
|Acrobat-Helicopter.com|Stefan Plöchinger|
Scheelt toch weer 4 euro. Alleen Stefan rekent wel 25 euro verzendkosten naar NL!
Ik sta nog steeds versteld van het formaat: hij is zelfs nog kleiner dan de Logictech 6100 gyro.
Gisteren de losse flybar-onderdelen gewogen: scheelt toch ruim 60gram, dat is bijna 4% van het totaalgewicht.
Wat voor gewichtsvoordeel halen jullie bij de grotere heli's?

Mijn MP-XL ging van 4700 gr naar 4500 gr, en inderdaad een erg klein kastje, maar zeer hoogwaardige techniek;)

Gr,

Mario

Hij kost 495,- zie deze pagina onderaan:
|Acrobat-Helicopter.com|Stefan Plöchinger|
Scheelt toch weer 4 euro. Alleen Stefan rekent wel 25 euro verzendkosten naar NL!
Ik sta nog steeds versteld van het formaat: hij is zelfs nog kleiner dan de Logictech 6100 gyro.
Gisteren de losse flybar-onderdelen gewogen: scheelt toch ruim 60gram, dat is bijna 4% van het totaalgewicht.
Wat voor gewichtsvoordeel halen jullie bij de grotere heli's?

Onzin, hij is in Nederland voor € 512,00
Ik heb net betaald dus weet het absoluut zeker....
(verzendkosten zijn € 17,00)

Ik weet het ook zeker: op mijn bon staat 25 euro en ik heb de spullen inmiddels. Maar ik heb wel andere onderdelen meebesteld, waaronder staartbuizen en rotorbladen.
Dus groter pakket = duurder?
Wel jammer, bij de meeste shops wordt verzenden juist goedkoper als je meer uitgeeft.

Ik gebruik 9202 sevo`s onder mijn tuimelschijf, werkt dat ook of zijn die te traag ?

Als je zo'n high tech apparaat op je heli monteerd zou ik er niet zulke "goedkope" analoge servo's aanknopen maar ook top spul

Ik gebruik 9202 sevo`s onder mijn tuimelschijf, werkt dat ook of zijn die te traag ?

Elke servo kan er op Rene, maar het beste resultaat behaal je met snelle digitale servo's en liefst een zo hoog mogelijke resolutie, en kwa stelkracht zou ik bij een 90 sice niet onder de 8Kg gaan.

De BLS-451 van Futaba doen het voortreffelijk en kan ik je zeker aanbevelen.

Gr,

Mario

en ook de mijne staat in bestelling, de Aurora wordt dus meteen Flybarless :)
Wat heb ik nog meer nodig naast de AC-3X:
Swash driver > Mikado 10mm ?
Bevel box > welke?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nick,

Je zou de ridget kop van Henseleit er op kunnen zetten als je een 10mm rotoras hebt, je zou dan wel denk ik een gaatje van 4mm in de bestaande rotoras moeten boren, en de bladhouders incl. lagering moet er dan nog wel los bij besteld worden.

Het gaat om de onderste optie.
http://www.henseleit-helicopters.de/pdf/V-Stabi.pdf

Gr,

Mario

Ik probeer denk ik eerst de swash driver van mikado

04018_b_0.JPG

Dan hoef ik me alleen nog druk te maken over de bladhouders

Vanavond was mijn 1e vlucht met de AC-3X en het was in 1 woord: FEEST!
De heli vliegt makkelijker en strakker tegelijk. Snoeihard rechtuit zonder wat voor up/down neiging dan ook. Ik kan haast niet wachten tot morgen, kwijl, kwijl.
Hier wat plaatjes van mijn flybarloze Acrobat. Hopelijk kunnen de brandstof vliegers dit wel waarderen.
P1060320.jpg

P1060329.jpg

Ik las 2 onhafhankelijke testen over AC-3X in de Rotor van deze maand . Daaruit blijkt dat het systeem zeer goed werkt, zowel voor 'normaal' rondvliegen als ook 3D.
AC3-X verbruikt minder vermogen dan een normale flybar, wat bij het V-bar systeem van Mikado dus NIET zo is. Dit is ook gestest in Rotor.
Verder is het gemakkelijker af te stellen dan V-bar en ook is er geen pc/laptop of een pda' tje nodig met bluetooth. Alles gebeurt met de 3 knoppen aan de bovenkant.

Verder heeft Stefan Plochinger (de maker van AC3-X) in het systeem al een aantal standaard set-ups geplaatst zodat het zeer gemakkelijk is om elke willekeurige heli in te stellen.

Het systeem is met 495euro niet goedkoop, maar het werkt erg goed en het voordeel is dat je ook geen zender meer nodig hebt met mixers, sterker nog, deze moeten uitgezet worden in de zender. Ook heb je geen aparte gyro meer nodig.

Ook kun je de heli van zeer tam tot zeer fel instellen.
De acrobat Se en shark van de testers vliegen hierdoor "als aan een draad" . Keihard vooruit vliegen op een kaarsrechte lijn zonder dat de heli hoogte maakt.
Rollen gaan ook kaarsrecht. Loopings, zonder dat de heli wegdraait en gecorrigeerd hoeft te worden.
De roll snelheid neemt ontzetten toe (net als bij V-bar overigens).

Kortom: het systeem voor de toekomst !

Als iemand interesse heeft in het artikel uit rotor, PB even met je emailadres.

Mario,

Moet je nu ook stijvere dempers in je rotorkop hebben?
Of kun je gewoon de dempers gebruiken die je met paddles ook gebruikt?

Hoi,

ff wat tegen gas geven aan de AC-3X.. nee geintje,,,,

Maar ik ben dit weekend weer bezig geweest met mijn Vstabi, en daar is nu een ULTRA mode van uit. Deze heb ik ook gestest, maar niet extreem veel nieuws kunnen ontdekken. Wel is duidelijk dat regeltechnisch een stap vooruit is gegaan.

Ook is mijn hekrotor ook weer stabiel bij (hoge toeren) maar dat heeft NIKS te maken met de software update.

Ik ben ook echt benieuwd hoe gebruiks vriendelijk de AC-3X is ten opzichte van de Vstabi.

Maar nu toch eens de NT echt goed gaan instellen.. groeten
Roel

Mario,

Ik heb mogelijk nog een probleem.
Mijn heli staat niet helemaal horizontaal op mijn landingsgestel, zoals je misschien nog weet.
Ik heb er aan de achterkant een vul plaat op gelegd, zodat de hek rotor hoger uitkomt.
Met andere woorden de hoofdrotoras staat dus een graad of 3 naar voren.
Dat is zeker wel een probleem met ac-3X, of maakt dat niet zoveel uit.
Uiteraard met het vliegen maakt het niets uit, maar ik bedoel wanneer hij staat te toeren op de grond.
Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, hoor graag van je?

PS. alles binnen,
wacht alleen nog op de nieuwe motor en moet nog even de meenemer maken,
dan spreek ik snel een keer met je af voor de nodige tips en afstelling.

Oh ja, Welke bladen kan ik het best bestellen? misschien een adresje of zo.

Laatst bewerkt:
Back