AC-3X stabilisatie systeem

Het mooie is, je hoeft de heli niet waterpas te hebben. Je callibreert de digitale hoekmeter (want dat is het) op de staartbuis. Dit apparaatje heb ik onlangs ook ebay gekocht voor ca. 30 euro. Het wordt in principe gebruikt om de juiste hoek in te stellen van een cirkelzaag. Het werkt echter ook perfect om de hoek te meten die de bladhouders maken. Je hoeft niet eens de bladen aan de bladhouders te bevestigen. Mijn versie heeft ook nog magneten aan de voet. Als je bladhouder geen plat vlak heeft draai je een bout met platte kop in de bladhouder en "plakt" de meter hierop. Bij controle achteraf met de pitchmeter blijken de gevonden waardes (zoals verwacht) correct te zijn.

Tja,,, dan wordt het duidelijk wat de toekomst gaat brengen....

399 voor een Vstabi of een gyro 611 die ook al rond de 300 is..

Vstabi tijd is aan gebroken.. De Ac3X heeft dan toch echt concurrentie erbij... kijken of die de prijs ook kunnen zinken. Denk het niet,, die hebben de ontwikkel kosten nog lang niet eruit. Dat heeft Vstabi 4 jaar geleden al eruit gehaald..

groeten
Roel

Helaas heb ik eind vorig jaar nog het volle bedrag moeten betalen voor de V-stabi...... In de prijswijziging heeft Mikado het over een bedienungsteil dat gratis gestuurd wordt naar de kopers die dit jaar al een V-stabi gekocht hebben (val ik dus net niet onder). Wat wordt hier mee bedoeld? Is dat de control-unit?

Hier een vergelijk van V-Stabi en AC-3X door Christian Samuelis.

Hallo Zusammen,

tja, was soll ich sagen, so ein Thread heizt leider die Gemüter sehr an und ich wollte mich daher aus Vergleichen oder Diskussionen raushalten. Ich möchte nun aber doch einige Erfahrungen und Erkenntnisse loswerden die ich mit Vstabi und in den letzten Monaten dann mit dem AC-3X gemacht habe. Leider muss ich dazu aber etwas ausholen.

Ich bin seit mehr als drei Jahren paddellos mit Vstabi unterwegs und war mit der erzielbaren Flugperformance bisher sehr zufrieden. Mit der Zeit bekommt man ein gutes Gefühl wie das Verhalten des Helis zu interpretieren ist und kann dann auch bei mehr oder weniger unbekanntem Heli und Blättern das Stoppverhalten des Helis aus stationären zyklischen Bewegungen neutral einstellen, d.h. ein Nachpendeln beim Einrasten eliminieren. Der Anti Osszilation Filter ist hier sehr effektiv. Die Aufbäumneigung des Helis im schnellen Vorwärtsflug wird insbesondere im erweiterten Modus wirkungsvoll unterdrückt. Wenn man sich bei der Rotorblattwahl etwas Mühe gibt und ein neutrales zum Rotorkopf und der Dämpfung passendes Blatt verwendet, kann man auch bei hohen Geschwindigkeiten neutral und definiert Steuern. Hat man bei der Blattwahl jedoch Pech gehabt und hat ein eher aufbäumendes oder unterschneidendes Rotorblatt montiert, so hatte ich öfter mit dem Problem zu kämpfen, dass sich bei zunehmender Geschwindigkeit und viel Pitch eine gewisse Schwammigkeit auf Nick einstellt was das Steuerverhalten etwas giftig macht und bei abrupten Nickbewegungen zu einem gewissen Rückpendeln führt. Wenn man so ein Blatt erwischt hat, dann werden leider auch Rollen nicht ganz auf einer Linie gezogen sondern manchmal zum Korkenzieher. Man kann aber mit solch einem Blatt trotzdem glücklich werden, wenn man mit Drucksensor fliegt. Er steuert geschwindigkeits- und pitchabhängig Nick bei und kompensiert damit die Aufbäum- oder Unterschneidetendenz. Damit habe ich mit mehr oder weniger Speed Beimischung dann eigentlich immer ein für mein Empfinden recht neutrales Verhalten beim Geradeausfliegen erreichen können und war damit auch zufrieden.
Die leichte restliche Schwammigkeit, die ich bei viel Speed manchmal noch beobachtet habe und ein leichtes Unterschneiden beim Rückwärtsfliegen, dass ich je nach Heli beobachtet habe, habe ich nicht weiter hinterfragt, ich habe dies auf die begrenzte Kraft der Servos bzw. die Aerodynamik meiner Haube geschoben. Das war aber auch nicht wirklich störend.
Was das Rollverhalten anging ist mir besonders beim Rückwärtsrollen bei einigen meiner Helis aufgefallen, dass ich quasi ohne ihn bewusst zu steuern einen sehr großen Rollenkreis geflogen bin. Dies Verhalten ist übrigens blattunabhängig.

Was ich damit ausdrücken möchte ist, dass ich mit V-Stabi eigentlich zufrieden war und mit den obigen Beobachtungen leben konnte.

Das erstmal das, was ich zum V-Stabi sagen möchte. Die AC-3X ist in vielen Punkten unterschiedlich zu dem, was ich von V-Stabi gewohnt war. Damit meine ich jetzt weniger das Benutzerinterface oder den einteiligen Aufbau, ich denke da kann sich jeder selber seine Meinung zu bilden, sondern vor allem das Konzept hinter AC-3X.
Beim AC-3X wird zunächst mal der Heli auf dem Tisch mechanisch vor eingestellt und dabei dahingehend optimiert, dass die Hebelverhältnisse so sind, dass die Servoauflösung gut ausgenutzt wird. Das ist halt bei jeder Taumelscheibenregelung wichtig um möglichst gute Steuereigenschaften zu erhalten und hat mich daher erstmal nicht verwundert.
Das Aha-Erlebnis kam für mich auf dem Platz. Ich kann das Flugverhalten einfach nur mit neutral beschreiben. Die Piros sind aus der Röhre neutral wie bei einem Paddelkopf. Die Rollen sind in beiden Richtungen sehr gerade und der Geradeauslauf bei Full Speed ist sehr gut auch wenn man bewusst Pitch pumpt. Loopings, die ich gerne groß fliege, sind nur durch meine Augen begrenzt und die Höchstgeschwindigkeit geradeaus durch das Einbrechen des Motors oder einen Strömungsabriss.
Das Rastverhalten ist Pendelfrei obwohl ich andere Blätter und Servos wie Stefan fliege.
Was ich gegenüber dem Standartsetup angepasst habe, ist im Prinzip nur das Expo, welches man getrennt für TS und Heck in der AC-3X einstellen kann.

Es ist nun nicht weiter verwunderlich, dass AC-3X auf dem Shark / SE gut geht, für die ist es ja hauptsächlich gemacht. Ich habe daher inzwischen auch diverse andere Helis ausgetestet und bin bisher eigentlich immer zum selben Ergebnis gekommen: Wenn man sich bei der mechanischen Einstellung im Keller Mühe gegeben hat, dann funktioniert die TS auf Anhieb gut. Auf Heck muss man je nach Steuergestängeübersetzung, Heckübersetzung und Drehzahl die P-Empfindlichkeit einstellen.

Die Heckperformance finde ich nachdem ich Expo im Sender weggedreht habe sehr gut. Die Pirokonstanz ist für mich vom V-Stabi nicht unterscheidbar. Interessant ist die Möglichkeit die Pirobeschleunigung und das Abstoppverhalten getrennt einstellen zu können. Man kann dadurch sehr effektvoll mit Piroraten spielen.

Ein Punkt der mir außerdem positiv aufgefallen ist, ist, dass die Flugeigenschaften fast Blattunabhängig werden. Ich habe hier eine Serie von Blättern mit unterschiedlichem Vorlauf aber gleichem Gewicht. Die fliegen fast gleich. Auch wenn man das Blattgewicht erhöht, merkt man keine große Veränderung des Steuerverhaltens sondern nur, dass der Motor bei grossen zyklischen Raten eher am würgen ist.

Wie ja schon angesprochen wurde, hat AC-3X nicht so was wie eine Bankumschaltung, mit der Parameter umgestellt werden. Ich vermisse die allerdings nicht, da ich de Facto einfach nichts verändert habe. Ich habe zwar rumgespielt und das einzige, was mit dabei aufgefallen ist, ist, dass man die TS Empfindlichkeit in einem recht weiten Bereich verkleinern kann ohne das man was merkt. Wenn man sie erhöht, wird der Heli irgendwann schwammig, er fängt jedoch nicht richtig an zu pendeln solange die mechanische Anlenkung so wie in der Anleitung eingestellt ist. Ich nutze daher bei der Drehzahlumschaltung auch nicht wie eigentlich gedacht den Empfindlichkeitskanal sondern fliege mit fester Empfindlichkeit. Ich denke man muss sich, auch wenn ich es anfänglich auch nicht glauben konnte einfach davon frei machen, dass alle Konzepte immer gleich aussehen müssen. Die Wendigkeit ist übrigens auch weitestgehend Drehzahlunabhängig. Ich mag dass, dadurch kann ich auch mit 1450 schönes 3D fliegen. Will man die Wendigkeit beeinflussen, macht man das über Dual Rate.

Ein weiterer Punkt, der für mich bemerkenswert ist, ist, dass eine AC-3X wie die andere fliegt. Stefan kalibriert die Sensorik jeder individuellen AC-3X und richtet die Sensorachsen zum Gehäuse aus. Das ist meinem Verständnis nach auch der Grund für die Neutralität und etwas, dass ich nicht mehr missen möchte.

Wie Ihr seht, bin ich derzeit recht zufrieden mit der AC-3X. Überinterpretiert das aber bitte nicht. Ich habe versucht in der Funktionsbeschreibung objektiv zu sein.

Ich bin auch überzeugt, dass die Entwicklung von Vstabi, AC-3X und anderen Regelungen weiter geht und das nur mein momentaner Eindruck ist!

Zum Gyrobot vom Lutz, mit dem Ihr ja auch einen Vergleich wollt, kann ich leider nicht viel sagen. Ich habe Timos Videos gesehen und fand die wie immer sehr beeindruckend.

Viele Grüße

Christian

Dat zou je aan Christian moeten vragen, die kan vrij goed Engels;-) Alleen quote Mario van een Duits forum en daar praten ze ook niet in het Engels.

Het komt er op neer dat hij een paar kleine minpuntjes van de Vstabi minder voelt bij de AC3X. Ook is het een voordeel dat de AC3X minder instelbaarheden heeft.

Als laaste vind hij het systeem van Lutz (Roxxter heli's) er erg indrukwekkend uitzien, maar dat beoordeelt hij alleen van de filmpjes die hij gezien heeft.

Duits is nog niet zo moeilijk;-)

Hoi,

Ik ken Christian personlijk, en ik wil als iemand het wil dit alles wel vertalen, maar wat mij opvalt is dat hij minpuntjes bij Vstabij heeft en geen één bij AC3X..

Stefan en Christian al jaren goede vrienden, ook is Christian wel met Ulrich Roehr bekent, maar niet zo als met Stefan.

Christian heeft meestal een objectieve meening, dus je kunt hem geloven.

groeten
Roel

Ron je neemt de vertalingen van Babel Fish toch niet echt serieus hoop ik:confused:

Ik heb voor de gein het even vertaald van Duits naar Engels en van Engels naar Nederlands, dit komt er uit.

Hello samen, tja, die ik moet zeggen, een dergelijke hitte van de Draad omhoog jammer genoeg de mening zeer en ik wilde me daarom van vergelijkingen of besprekingen raushalten. Ik zou nu van houden nochtans niettemin zullen sommige ervaringen en totstandbrenging los toen welke I met Vstabi en in de laatste maanden met ac-3X maakte. Jammer genoeg moet me ik enigszins terugtrekken daarnaast nochtans. Ik ben voor meer dan drie jaar paddleless met Vstabi op de manier en was tot dusver zeer tevreden met de haalbare vluchtprestaties. Met de tijd krijgt één een goed vindend als het gedrag van Helis om te interpreteren is en toen ook met min of meer onbekende helirol en bladen kan het eindegedrag van Helis van stationaire cyclische bewegingen neutrally, d.w.z. een Nachpendeln aanpast bij het in dienst nemen elimineert. De antifilter Osszilation is hier zeer efficiënt. Omhoog het grootbrengen van neiging van Helis in de snelle voorwaartse vlucht wordt effectief onderdrukt in het bijzonder op de uitgebreide wijze. Als één zich met de keus van het rotorblad iets probleem en neutral aan het rotorhoofd en het gebruik van het absorptie geschikte blad geeft, kan men ook bij hoge snelheden neutrally en bepaalt belastingen. Als men hoogte met de bladkeus had nochtans en of als het ondergraven rotorblad eerder omhoog geïnstalleerd grootbrengen, dan ik vaker met het probleem moest vechten dat met stijgende snelheid en veel hoogte een bepaalde sponsachtigheid op teken zelf aanpast dat het belastingsgedrag enigszins en met abrupte hoogtemoties aan bepaalde achter oscillerende lood giftig maakt. Als één een dergelijk blad kreeg, dan jammer genoeg ook rollen niet die volledig op een lijn aan korkenzieher worden getrokken soms te scheiden. Men kan niettemin gelukkig nochtans met een dergelijk blad worden, als men met druksensor vliegt. Het stuurt hoogte-dependently snelheid en neigt en compenseert daardoor het grootbrengen omhoog of Unterschneidetendenz. Aldus kon ik eigenlijk altijd een vrij neutraal gedrag bereiken want mijn gevoel met min of meer toevoegsel toen wanneer rechte lijn verzendt die op een reis gaat en ook tevreden daardoor was. De gemakkelijke resterende sponsachtigheid, die ik soms nog met veel snelheid en een gemakkelijke Unterschneiden met Rueckwaertsfliegen waarnam dat ik het afhangen van helirol waarnam, heeft niet verder geanalyseerde I, duwde ik dit op de beperkte sterkte van Servos en/of de aërodynamica van mijn kap. Bovendien was dat niet het echte storen. Welke betroffen het broodjesgedrag me in het bijzonder met Rueckwaertsrollen met één of andere mijn Helis merkbaar is dat ik quasi een zeer grote rollende cirkel zonder te sturen hem bewust vloog. Dit gedrag is door de onafhankelijke van het manierblad. Welk ik met het feit am dat zou willen uitdrukken ik eigenlijk tevreden met v-stabi was en met de bovengenoemde levende observaties kon. Dat eerste keer wat ik aan v-stabi zou willen zeggen. Ac-3X is verschillend in vele punten aan ik werd gebruikt aan wat van v-stabi. Met het bedoel ik het gebruikersinterface of de structuur uit één stuk, denk ik minder nu er voor iedereen zijn adviesvorm, maar vooral het concept achter ac-3X kunnen. Met de ac-3X eerst tijden wordt de helirol mechanisch voorwaarts aangepast op de lijst en het geoptimaliseerde gaan door die hefboom conditioneert als dat is dat de ontbinding van servo goed wordt gebruikt. Dat is einde met elke regelgeving van de swashplaat rond als goede een belastingskenmerken mogelijk om belangrijk worden gehouden en me daarom eerst tijden verraste niet. De ervaring Aha kwam voor me op de plaats. Ik kan het vluchtgedrag eenvoudig slechts met neutraal beschrijven. Piros is neutraal van de buis zoals met een peddelhoofd. De rollen zijn in zowel richtingen veel rechtstreeks als de rechte lijnlossing met Volledige snelheid zeer goed zijn zelfs als één bewust pomp werpt. Het van een lus voorzien, die ik graag grotendeels vlieg, worden beperkt en de maximum ongecompliceerde snelheid slechts door mijn ogen door in de motor of een stroomscheiding te breken. Het rust gedrag is slingering-vrij hoewel I andere bladen en Servos zoals Stefan vliegt. Welk ik tegenover Standartsetup aanpaste, is slechts in principe de Expo, die men TS en staart in ac-3X kan afzonderlijk aanpassen. Het is nu niet verder ongelooflijk dat ac-3X op de Haai/SE goed gaat, voor die wordt gemaakt hoofd het. Ik testte daarom ondertussen ook verschillende andere Helis en kwam tot dusver eigenlijk altijd aan het zelfde resultaat: Als één zich tijdens de mechanische houding in het kelderprobleem gaf, dan goed werkt TS bij eerste poging. Van de steel verwijderen moet p-gevoeligheid tegenhouden afhangend van de vertaling van de belastingsaaneenschakeling, staartvertaling en aantal revoluties. De staartprestaties vinden I na I Expo in de zeer goed weg-gedraaide zender. Pirokonstanz is niet te onderscheiden voor me door v-stabi. Het interesseren van de mogelijkheid moet Pirobeschleunigung en het ophoudende gedrag kunnen afzonderlijk aanpassen. Men kan daardoor zeer indrukwekkend met Piroraten spelen. Één punt was positief merkbaar me daarnaast, is dat de vluchtkenmerken bijna bladonafhankelijke worden. Ik heb hier een reeks bladen met verschillend vooruitgangs nochtans zelfde gewicht. Vlieg bijna direct. Zelfs als men het bladgewicht verhoogt, merkt op men niet de grote verandering van het belastingsgedrag scheidt slechts dat de motor met grote cyclische tarieven eerder om te versperren is. Zoals reeds werd gericht, zo heeft ac-3X niet wat als een bankomschakeling, met de parameters wordt omgeschakeld. Ik mis niet nochtans, aangezien ik in feite eenvoudig niets veranderde. I rumgespielt en enige, die ook merkbaar daardoor was, am dat men de TS gevoeligheid binnen een vrij brede waaier zonder welke kan kleiner maken die opmerkt. Als men het verhoogt, vangt de helirol ooit spongelike, het om te oscilleren nochtans niet correct op mechanische aaneenschakeling als dat is zo lang zoals in de aangepaste begeleiding. Ik gebruik daarom ook tijdens het aantal revolutiesomschakeling als eigenlijk geen gedacht de afzonderlijke vlieg van het gevoeligheidskanaal met vaste gevoeligheid. Ik veronderstel men moet, zelfs als ik niet het kon aanvankelijk ook geloven om eenvoudig van het vrije feit dat te maken alle concepten altijd gelijk moeten kijken. De behendigheid is ook door de manier zover als mogelijk aantal revolutiesonafhankelijke. Ik houd van dat, dus kan ik mooie 3D met 1450 ook vliegen. Als één de behendigheid wil beïnvloeden, maakt men meer dan dubbel tarief. Een verder punt, dat voor me opmerkelijk is, is dat een ac-3X als andere vliegt. Stefan kalibreert de sensortechnologie van elke individuele ac-3X en richt de sensorassen aan de huisvesting. Dat is na het mijn begrip van ook de reden voor de neutraliteit en iets geen dievan ik zou houden missen niet meer. Zoals u ziet, ben ik momenteel tevreden vrij met ac-3X. Over-te interpreteren niet gelieve nochtans. Ik moet in de beschrijving van functiedoelstelling worden geprobeerd. Ik ben ook overtuigd dat de ontwikkeling van Vstabi blijft gaan, zijn ac-3X en andere verordeningen en slechts mijn kortstondige indruk! Aan Gyrobot van Lutz, met welke behoefte u ook een vergelijking, ik veel niet kan jammer genoeg zeggen. Ik zag en vond altijd video Timos als zeer op het indruk maken. Vele groeten Christian _____________________________

Ik was in de veronderstelling dat Babelfish direct van Duits naar Nederlands kon vertalen. Helaas niet zie ik nu. Dubbele vertaling wordt uiteraard brandhout, enkelvoudige vertaling van Duits naar Engels is verre van perfect maar er is mee te leven.

Laatst bewerkt:
Nou wanneer je van Engels naar NL gaat is het al knude,
dus als het van Duits naar NL zou kunnen had ik er ook niet veel van verwacht.

Hoi,

Ik ken Christian personlijk, en ik wil als iemand het wil dit alles wel vertalen, maar wat mij opvalt is dat hij minpuntjes bij Vstabij heeft en geen één bij AC3X..

Stefan en Christian al jaren goede vrienden, ook is Christian wel met Ulrich Roehr bekent, maar niet zo als met Stefan.

Christian heeft meestal een objectieve meening, dus je kunt hem geloven.

groeten
Roel

Kom op Roel, waar blijft die vertaling;)

http://translate.google.nl/translate_t?langpair=de|en zei:
Hello together,

well, what can I say, a thread heats unfortunately the very cool and I wanted me to compare or from discussions raushalten. I will now but some of the experiences and insights I get rid of the Vstabi and in recent months with the AC-3X made. Unfortunately, I have to but something first.

I have been more than three years paddellos with Vstabi and was on the flight performance so far achieved very satisfied. By the time you get a good feeling about how the behavior of the helicopters is to interpret and can also be a more or less unknown helicopter and leaves the conduct of the Stop Helis from stationary cyclical movements neutral setting, ie After a while commuting eliminate snaps. The Anti Osszilation filter is very effective. The Aufbäumneigung of helicopters in fast forward flight, especially in advanced mode effectively suppressed. If you look at the rotor blade election some trouble, and a neutral to the rotor head and the appropriate cushioning sheet, you can even at high speeds and defines neutral taxes. If you leaf in the election but bad luck and has a rather aufbäumendes or unterschneidendes rotor blade mounted, so I had more with the problem that with increasing speed and pitch much in a certain sponginess Nick halt what the tax codes makes something toxic and Nick abrupt movements to a certain reverse commuting. If you have caught a leaf, then unfortunately, not entirely roles on a line drawn but sometimes corkscrew. One can but with such a sheet still be happy if one pressure sensor flies. It controls speed and pitchabhängig Nick and compensated for the Aufbäum or sub-cutting trend. I have more or less speed incorporation then almost always a feeling for my fairly neutral behavior when straight loss can achieve real and was also satisfied.
The slight remaining sponginess that much speed I sometimes have observed and a simple cutting and reverse flies that I have ever observed by helicopter, I have no further questions, I have this to the limited power of servos and the aerodynamics of my hood succession. But that was not really disturbing.
What the rolling behavior contexts, especially when I reverse roles in some of my Helis noticed that I almost without him deliberately to control a very large roller circle flown bin. This behavior is also blattunabhängig.

What I meant wish is that I actually V-stability and was satisfied with the above observations could live.

The first is what I to V would say stability. The AC-3X is in many respects different to what I of V-usual stability. I mean now less the user interface or the single structure, I think everyone can own his views, but above all, the concept behind AC-3X.
When AC-3X is the first time Heli on the table before mechanically set and optimized so that the leverage ratios are such that the servo resolution well exploited. This is just in every possible Taumelscheibenregelung important to good tax properties to maintain and therefore I was just not surprised.
The Aha experience came to me on the course. I can conduct the flight with just describe neutral. The Piros from the tube are neutral as a paddle head. The roles are in both directions and just spout the line at full speed is very well aware if you pitch pipes. Loops, which I like to fly high, are only limited by my eyes and the maximum speed straight through the fall of the engine or a flow demolition.
The rest shuttle behavior is free although I sheets and other servos as Stefan fly.
What I compared with the standard setup adapted, is basically just the Expo, which is separated for TS and stern in the AC-3X set.

It is not surprising that AC-3X on the Shark / SE goes well, for it is mainly yes. I have therefore now also tested several other helicopters so far and am always on the same conclusion: If you can contribute to the setting in the basement mechanical trouble, then the TS works well at first. At the rear you have to, depending on the translation control rods, rear translation and speed the P-sensitivity.

The rear performance I think after I Expo in the transmitter weggedreht have very good. The Pirokonstanz for me from the V-stability not distinct. It is interesting to the possibility Pirobeschleunigung and Abstoppverhalten set to be separated. It can be very effective with Piroraten.

One thing I noticed is also positive is that the flight characteristics almost Regardless sheet. I have here a series of leaves with different lead but the same weight. The fly almost the same. Even if the leaf weight increases, notes no major change in the tax behaviour but only that the engine at high cyclical rates rather choke on.

As already mentioned, has AC-3X so was not as a bank switching, with the parameters changed. I miss but not de facto because I simply have not changed. I voted rumgespielt and the only thing to be noticed is that the TS sensitivity in a fairly wide range can shrink without the man was noticing. If they increase, the helicopter at some vague, but it starts to not to commute long as the mechanical Anlenkung as in the manual is set. I therefore take advantage of the speed switching nor even really thought the sensitivity channel but fly with a fixed sensitivity. I think we must, even if I did not initially believe could make them free, all concepts that always the same. The manoeuvrability is also largely speed Independent. I like that, so I can 1450 with beautiful 3D fly. If you want to influence the agility, make of the dual rate.

Another point which is remarkable for me is that an AC-3X as the other flies. Stefan calibrated sensors each individual AC-3X and axles, the sensor to the casing. That is my understanding the reason for the neutrality and something that I no longer want to miss.

As you can see, I am now quite satisfied with the AC-3X. Überinterpretiert but please do not. I have tried in the functional description objectively.

I am also convinced that the development of Vstabi, AC-3X and other rules go further and only my impression is instantaneous!

To Gyrobot, Lutz, with your even want a comparison, I can not say much. Timos videos I've seen and it was, as always, very impressive.

Many greetings

Christian

Tja, ik kan het prima volgen...

Back