Accu's voor 2008

Daar hebben we het al vaker over gehad. Iedereen laadt met meer dan 1C, maar nu kan het aan de EFRA niet liggen als het misgaat, zij hebben immers gewaarschuwd.

Een advies prijs is toch ook nooit de winkelprijs??? Kan dus ook gewoon...

Maar idd weer een leuke lijst om uit te kiezen... Ik mis alleen de SMC IB4200 en 4600 maar die staan er wel onder Intellect dus dat zal wel goed zijn... Wat ik me alleen afvraag, als de LRP cellen goed gekeurd zijn geld dat dan ook voor de NOSRAM cellen? Die zijn toch identiek aan LRP?

JK.

Joost, De goedgekeurde cellen van LRP, zijn dat dus ook van Nosram. Ze zullen alleen geen blauwe, maar een rode sticker hebben :wink:

Groet Robert

Een advies prijs is toch ook nooit de winkelprijs??? Kan dus ook gewoon...

Maar idd weer een leuke lijst om uit te kiezen... Ik mis alleen de SMC IB4200 en 4600 maar die staan er wel onder Intellect dus dat zal wel goed zijn... Wat ik me alleen afvraag, als de LRP cellen goed gekeurd zijn geld dat dan ook voor de NOSRAM cellen? Die zijn toch identiek aan LRP?

JK.

Joost, SMC is de matcher van de cellen. Intellect de maker. De IB4200 en IB4600 staan er inderdaad gewoon tussen en dan zijn er geen restricties aan wie ze matched.

Ik heb wel wat vragen. Er staat onderaan de bladzijde dat het 2 pagina's moeten zijn waarom wordt op die site dan 1 pagina getoond? Op de efra site is deze lijst helemaal niet terug te vinden.
Is het ook zeker dat deze lijst geen fotoshop actie is?

Het bovenste regeltje in het zwart is ontzettend scherp en de rest van de lijst is (wat) vager. Persoonlijk heb mijn twijfels over de echtheid.

Het bovenste regeltje in het zwart is ontzettend scherp en de rest van de lijst is (wat) vager. Persoonlijk heb mijn twijfels over de echtheid.
Misschien heeft het feit dat de hier getoonde afbeelding van de lijst een kleinere weergave is van de echte lijst in Acrobat ;)
Ik heb de lijst in Acrobat zelf gezien en het is overal scherp hoor, echt geen namaak.
Kijk hier eens naar, daar opent je programma het document en kan je gewoon inzoomen: http://www.brca.org/BRCA/elecboard/news/EB Battery List 2007P.pdf

Ik heb de zelfde lijst van Frans gemaild gekregen (pdf), en daarin is te zien dat het wel 2 pagina's zijn. Er staan "maar" 3 cellen op de 2de pagina, als afsluiter de Yokomo's.
Overigens is die gemailde lijst ook overal scherp, en in mijn ogen ook gewoon echt.

Groet Robert

Wat een gedoe om helemaal niets eigenlijk weer.

Er staan enorm veel cellen op die volgens de geruchten neit correct zouden zijn. De EP4200 en de EP4600. Voor mij wel een geluk want de E-Power 4500 cellen waar ik al sinds oktober 2007 mee rij blijken in 2008 ook goedgekeurde cellen tezijn (en daar hebben zich in Amerika aadig wat mensen druk om gemaakt omdat die cell nu in Europa pas veel afgezet wordt).

Voor de rest niet veel nieuws wat ik nog niet had gehoord. Alleen staan er ook de ENER-G cellen op en die klappen blijkbaar nog weleens heb ik vernomen.

Voor de verandering wel een lekker kort lijstje.

Frans, wil dit nu zeggen dat 3700 en 3300 en dergelijke niet meer reglementair zijn?

Dat vraag ik mij nu ook af want het zijn goede en degelijke (en nu betaalbare) cellen die zeker in de stockklasse voldoen.

De lijst die in de link van potloodslijper staat is geen efra lijst! Maar de lijst van BRCA! Hij lijkt ontzettend op de foto hierboven alleen het kopje van de EFRA is vervangen door BRCA. Of is BRCA precies hetzelfde als EFRA??? Ik ben nog niet overtuigd?
Waar staat deze lijst op de EFRA site.

Ik ben zo sceptisch omdat deze lijst verkopen gaat genereren voor de accu's die hierop staan. Mensen willen NU efra aproved accu's gaan kopen. Iemand kan hier zijn voordeel mee doen. Terwijl het niet zeker is dat dit de lijst is die op 1 april ingaat zoals al eerder in dit draadje is vermeld.

Dat vraag ik mij nu ook af want het zijn goede en degelijke (en nu betaalbare) cellen die zeker in de stockklasse voldoen.
Die accu's voldoen misschien wel voor de stock, maar daar wilt men vaak net heel erg goede accu's omdat de motorpower min of meer hetzelfde is bij de deelnemers...

Alleen staan er ook de ENER-G cellen op en die klappen blijkbaar nog weleens heb ik vernomen.
.

Jean Paul,
Waar heb je dit vernomen? Op rctech is iedereen zeer tevreden over deze cellen, ik heb tot nu toe geen berichten van ontploffende ENER-G gelezen. Ik heb 3 pack's besteld!

Inderdaad, deze lijst houdt in dat de GP3300s en GP3700s niet langer legaal zijn (zijn blijkbaar niet opnieuw aangeboden voor keuring). Zeker jammer.

V.w.b. de opmerking dat de IB en EP cellen er toch opstaan, let hier héél goed op de kleine lettertjes. Bij veel "bestaande" cellen staat duidelijk aangegeven dat alleen de 2008 spec cellen toegstaan zijn. Bij IB zijn dat de cellen waar het Mah in goud weergegeven is. Voor Orion bijvoorbeeld gaat het om de EU cellen als je het krimpkous ziet, niet de "gewone" SHO cellen. Er is dus wel degelijk veel veranderd en zelfs IB heeft dus eieren voor haar geld gekozen en de cellen aangepast.

Overigens zijn de Vapextech cellen niet in de lijst opgenomen zie ik. Jammer voor o.a. Robert K.

Nu nog uitzoeken waar je ze kunt halen.
Die orion sho heb ik al maar ik wil nu de ep 4600 ***08*** erbij hebben.
wie verkoopt ep's in Nedreland?

Bij IB kan je dus duidelijk zien dat het om de nieuwe versie gaat!

Maar bij de andere cellen staat "revised 08" maar hoe zie je dat aan de cellen?

Het is inderdaad vreemd dat oudere cellen die gewoon aan alle afmetingen voldeden nu niet meer op de lijst voorkomen. Ze zullen inderdaad niet opnieuw ter keuring aangeboden zijn.
Moeten we nu mensen verbieden om met GP3300 of 3700 te rijden op het NK? Lijkt me een beetje vreemd.

Wel goed om te zien dat de meeste merken toch een nieuwe cell hebben gemaakt die hopelijk ook veiliger is.

Met het niet toestaan van de GP3300 en de GP3700 hebben een boel BNK rijders toch een probleem denk ik.....

En hoe zie ik idd het verschil tussen een GP4300 "oud" en een GP4300 2008 spec??

Laatst bewerkt:
Moeten we nu mensen verbieden om met GP3300 of 3700 te rijden op het NK?

Vreemd of niet, dat is volgens mij wel het idee van deze lijst. Volgens mij staat er ook bij dat eerdere lijsten niet meer geldig zijn, dus de 3300 en 3700's kunnen de kast in, om er bij clubwedstrijden eventueel weer uit te komen. Tough luck voor de mensen die er nog mee reden.

Met het niet toestaan van de GP3300 en de GP3700 hebben een boel BNK rijders toch een probleem denk ik.....

En hoe zie ik idd het verschil tussen een GP4300 "oud" en een GP4300 2008 spec??

GP3300, GP3700 en niet te vergeten de IB3600 verbaasd me ook een beetje, maar ja als ze niet ter (her)keuring worden aangeboden... Problematischer vind ik de onduidelijkheid over hoe de 2008 versies van de cellen herkend kunnen worden. Op grond van de gegevens die er nu staan weten we niet of een GP4300 de "oude" of de "nieuwe" versie is. Bij de Orion SHO kun je tenminste nog aan het krimpkous zien dat hier de nieuwe EU versie wordt bedoeld. Maar ja, daar is dan de benaming weer verwarrend want de Orion SHO is dus NIET toegestaan de Orion SHO EU daarentegen WEL.

Ik hoop dat EFRA nog met enige verduidelijking komt voordat deze lijst op 1 april actief wordt.

Back