achteruit doet het niet

owkey geen ruzie hier he :)
maar als ik dus een nieuwe motor koop voor zeg 15 euro, een nieuwe esc voor zeg 10 euro. en dan nog een ontvanger voor ongeveer 20 euro. en daar de oude kristal in te zetten dan zou hij het doen?
maar is een snelheidregelaar niet zo'n ding dat ik er in heb zitten? of is dat weer heel iets anders

Andreas, mag ik vragen waarop jij baseert dat het een goed idee zou zijn om een brushless setje in deze auto te bouwen?

Als zijn motor het binnen een maand of 2 3 begeeft is zijn geld van de esc ook weggesmeten dan koop je beter een brushless setje waar je een jaar of 2,3 mee voort kan he (aangezien hij met onroad rijdt)

Andreas

@jestermen: ik betwijfel of jij voor 45 Euro een bruikbare motor, esc en ontvanger kunt kopen. Daarnaast zie ik dat je nu een AM zender/ontvanger hebt, ik heb geen idee of je daar nog ontvangers voor kunt krijgen. Daarnaast vraag ik me af of je auto een dergelijke investering waard is.
Ik zou er in ieder geval geen brushless setje in bouwen, aangezien de aandrijving van deze auto daar zeer waarschijnlijk niet op berekend is en het waarschijnlijk in no-time zal begeven. En er dan nog onderdelen voor gaan zoeken kon wel eens heel erg lastig worden.

ik denk dat je met een totaal op 50ero zal komen maar weet niet juist welke esc je nodig hebt ben aan het zoeken hoor !!!

als het bij de 50 euro komt denk ik wel dat ik het doe, maar ik hoor het denk ik morgen wel, toch DRERC? alvast heel erg bedankt, je hebt me heel erg geholpen :). ik zal nog van me laten horen of ik het ga kopen, en inbouwen enzo. heel erg bedankt alvast!!

mijn mening,het TL01 chassis is wat ouder,onderdelen worden moeilijker te krijgen.
verkopen die auto,of anders gewoon een brushed motor setje erin want de tandwielen gaan inderdaad niet veel aankunnen.een setje motor en speedcontrol kost niets tweedehands.neem nu gewoon een origineel setje uit een tamiya tt01 of wat dan ook...dat vind je zeker voor 15 euro.
een ontvangertje is ook zeker de grootste kost niet en een zender al juist van hetzelfde.
je kan hem heel goedkoop terug rijdend krijgen als je wilt,je moet alleen een beetje inventief omgaan met het internet en tweedehandssite's.een speedcontrol en ontvanger enz hoeft echt niet van specifiek jou auto te zijn om te passen.zolang de motor maar dezelfde diameter heeft (540 size),de rest plak je vast met dubbelzijdige tape.
de regelaar die jij hierboven laat zien (xl5 traxxas) is perfect geschikt mits je een juiste motor hebt.
wat ik dus zou doen moest het mijn auto zijn,alles eruit halen behalve de servo want die is nog goed.dan kijken op 2dehands.be of marktplaats.nl naar een brushed motorsetje (esc + motor) en een zender ontvanger setje 27mhz.dit alles is te vinden voor 30-35 euro en je auto rijd dan perfect.wat je kan doen moest je de hobby blijven doen is een auto zoeken met wat extra's.er staan genoeg auto's op voor tegen de 120 euro met al een brushless setje erin.meestal geven ze de originele brushed set er dan ook bij en dan heb je gelijk 2 auto's.ontvangertje kan je voor de 2 gebruiken als je het vastmaakt met klittenband. je maakt de hobby maar zo duur als je zelf wilt.

succes

Is het niet verstandiger om eens aan te geven uit welke omgeving je komt en dan eens te vragen of iemand "in de buurt" je kan helpen. :help:

Als het in de omgeving van Enschede is, kun je altijd een keer voorbij komen ;)

Daarbij als je een brushed motor nodig hebt heb ik er nog wel wat liggen.
Evenals een standaard Tamiya esc ! :yes:

Kost niet duur, is niet veel. (moeite) :rolleyes:

Andre

Back