advies gevraagd bij beginners keuze

Zoals zo velen zit ik ook met de keuze voor een beginners model. Ik begrijp dat het natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze is. Ik ga van het weekend even naar de winkels in Hilversum en Bussem om daar een en ander te bekijken.

Ik heb een en ander gelezen op het forum en inmiddels een shortlist gemaakt. Deze shortlist ligt niet vast. Als er goede aanvullingen of opmerkingen komen kan en zal ik deze aanpassen.

De eisen die ik heb zij de volgende:
- budget max 300 euro rijklaar
- moet op alle ondergronden kunnen rijden waaronder in de soesterduinen. Hierdoor valt volgens mij een buggy/truggy af
- 2e hands geen probleem
- reserve onderdelen makkelijk goedkoop te verkrijgen.
- elektrisch omdat ik een beginner ben.

de shortlist
- Traxxas monsterjam model. Zoals te lezen is in het topic "traxxas monster jam" kunnen deze goed door het mulle zand van de soesterduinen. Het precieze model kan ik altijd nog kiezen want volgens mij is alleen de cover anders.
- Arrma granite
- ecx ruckus
- Rally Legends Iveco Trakker Evo 2. Lijkt een lage bodem vrijheid te hebben maar is wel 4x4. En volgens mij een vrij bijzonder model dus is het de vraag of er (makkelijk) reserve onderdelen voor te krijgen zijn.

Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven. Ook waar je op moet letten als je bv een 2e handse auto gaat kopen.

Alvast bedankt

Richard Bruins

Voor 300 kan je beter een 2de handse 1/8 kopen. Rijden stuk fijner dan die kleintjes. Vooral in de duinen als de zand wat losser en hobbelig is.

Die monster jam ken ik, maar het is echt een kinder speelgoed. Niet voor volwassenen bedoelt eigenlijk, of moet je nog eens 200-300 aan upgrades instoppen om het RC-waardig te maken.
Die andere merken die jij noemt heb ik allemaal geen ervaring mee.
Ik zal gewoon een 2de handse A-merk kopen ipv een nieuwe B-merk.

Met elke ondergrond, bedoel je dan dat je ook op een baan wilt gaan rijden?

Een buggy/truggy kan ook uit de voeten op los zand , zeker als het een 4wd betreft en je banden kiest met een beetje profiel. Nadeel van dat soort soort ondergronden is alleen de belachelijke slijtage die je krijgt , lagers lopen binnen de korste vast , tandwielen en assen slijten en nog meer van dat soort dingen.

Mocht je daar perse willen rijden zou je het meer richting de 4wd monstertrucks moeten gaan zoeken , bredere banden en meer bodemspeling maar hou sowieso de wiellagers maar bij de hand....

Ik heb een ECX Revenge E mogen reviewen en dat was best een erg goede auto, ook erg degelijk.

@wen hoe bedoel je dat de traxxas monsterjam speelgoed is? ik las dat het op zich hetzelfde is als de stampede en daar lees ik op dit forum alleen maar goede dingen over.

Ik denk niet dat ik snel op een baan ga rijden. De dichtstbijzijnde is Utrecht volgens mij en dat is vanuit Soest een half uur rijden. Maar heeft het rijden op de baan invloed op de keuze?

@mika74 de thunder tiger mt4 is nieuwver boven budget zover ik heb gevonden op het net. Een 2e handse heb ik nog niet gevonden.

De ecx die op het forum te koop staat heb ik inderdaad gezien en die staat zeker hoog op de lijst. Auto is helemaal compleet en ruim binnen budget dus zeker een kanshebber

Voor ik een keuze maak wil ik eerst de winkels bezoeken. Het echte zien en voelen geeft toch meer indruk dan een foto op internet

Wen is anti traxxas dus dat zit er gewoon achter.

Er zijn heel erg veel mensendie geweldig veel lol hebben met traxxas maar dat mag niet baten.

Ga voor een model die jou het meeste aanspreekt en neem de keuze die JIJ wilt nemen.
het is toch een kwestie van smaak.imo zijn er niet echt slechte modellen meer.
Als je normaal met een model omgaat dan moet je met elk merk goed kunnen rijden.
Als je gekke dingen gaat doen kan alles gewoon kapot gaan.
Zorg wel dat je makkelijk aan reserve onderdelen kunt komen.. :) Je blijft een beginner.. :)

Een thunder tiger St4 kan je bij berlinski in duitsland al voor 300 euro kopen. Zelfde als die mt4 alleen andere kap en banden.

Ja ik ben anti traxxas omdat het te duur is voor wat je krijgt. Een 100% plastic auto kan je bij de bart smith ook kopen en die plastic van traxxas is bij mij zeer breekbaar.
Maar zoals 80% vd beginner koopt een traxxas, omdat dat de meest voorkomende merk is in een hobby winkel.

Een thunder tiger St4 kan je bij berlinski in duitsland al voor 300 euro kopen. Zelfde als die mt4 alleen andere kap en banden.

Ja ik ben anti traxxas omdat het te duur is voor wat je krijgt. Een 100% plastic auto kan je bij de bart smith ook kopen en die plastic van traxxas is bij mij zeer breekbaar.
Maar zoals 80% vd beginner koopt een traxxas, omdat dat de meest voorkomende merk is in een hobby winkel.
Omdat jij Traxxas slecht vindt, meteen een beginneling die advies nodig heeft naar Duitsland sturen & de winkeliers hier in NL die het advies mogen geven lekker in de kou laten staan? Top man!

Andere opties, mocht je die nog niet overwogen hebben:
- Traxxas Telluride 4x4
- Prolite 4x4 Short Course

Omdat jij Traxxas slecht vindt, meteen een beginneling die advies nodig heeft naar Duitsland sturen & de winkeliers hier in NL die het advies mogen geven lekker in de kou laten staan? Top man!

Andere opties, mocht je die nog niet overwogen hebben:
- Traxxas Telluride 4x4
- Prolite 4x4 Short Course

Als een winkelier hier in nl die zelfde auto ook voor 300 wilt verkopen ipv 460 dan zal ik de beginneling naar die winkelier in nl sturen. Maar zoals gewoonlijk is hier veel duurder.
Aangezien dat de Ts ook een budget heeft en geen liefdadigheid instelling runt om de nederlandse hobby winkeliers rijk te maken, probeer ik voor hem het meeste uit zijn budget te halen.

Hou marktplaats in de gaten en het te koop topic hier.
Seizoen is bijna afgelopen komen er weer een hoop te koop te staan.
Vaak zitten er op een 2dehandse ook de nodige upgrades

Als een winkelier hier in nl die zelfde auto ook voor 300 wilt verkopen ipv 460 dan zal ik de beginneling naar die winkelier in nl sturen. Maar zoals gewoonlijk is hier veel duurder.
Aangezien dat de Ts ook een budget heeft en geen liefdadigheid instelling runt om de nederlandse hobby winkeliers rijk te maken, probeer ik voor hem het meeste uit zijn budget te halen.

Van een winkel rijk worden. :confused::confused:

Moet je toch even vertellen hoe je dat doet.

Wen bedankt voor de tip maar het buitenland gaat het niet worden. Ik betaal liever iets meer in een winkel om de hoek zodat ik ff binnen kan lopen met vragen. Als ik meer ervaring heb zal het misschien veranderen.

Iedereen bedankt voor de tips.Ik ga zeker de 2e hands markt hier en op marktplaats in de gaten houden.

Van een winkel rijk worden. :confused::confused:

Moet je toch even vertellen hoe je dat doet.

Zoals hoe ze nu doen. Autos verkopen voor 460 ipv 300.
En als er nog meer nieuwelingen bijkomen die liever 160 euro extra uitgeven, dan zijn ze zo rijk. Hoe anders staat er een dikke audi elkedag voor de deur bij de modelbouw winkel bij me in de buurt?

Aan de ts, je wilt wel 2de hands kopen, maar niet nieuw in duitslands? Dat begrijp ik niet. Bij 2de hands krij je toch ook geen hulp van dichtbij? En die st4 verkopen ze hier 2de hands voor 300.

Aan de ts, je wilt wel 2de hands kopen, maar niet nieuw in duitslands? Dat begrijp ik niet. Bij 2de hands krij je toch ook geen hulp van dichtbij? En die st4 verkopen ze hier 2de hands voor 300.

Ik hoop (ja noem me naief) dat als ik hier iets koop van een forum lid dat deze ook naderhand vragen kan en wil beantwoorden over iets waar hij/zij al mee gewerkt heeft. Meer service kan je volgens mij niet krijgen:D En gezien de ervaring die ik tot nu toe heb met enkele leden van het forum zal dit waarschijnlijk ook gebeuren.

2e hands op een veilingsite is misschien een ander verhaal.

Toch zou ik eerder voor een nieuwe uit duitsland gaan voor het zelfde geld.
Paar lipos van hk en je kunt goed rijden en je hoeft niet eerst 30% van die hele wagen te vervangen wat zomaar zou kunnen.

2de hands kopen is meestal goedkoper, maar hou rekening mee dat je bij een 2de handse auto vaak versleten lagers krijgt, diffs en assen die ook al meestal versleten of ingesleten zijn.

En toevallig kan je nu voor de zelfde prijs hier 2de hands een gloed nieuwe bij de buren kopen.
Je hoef niet bang te zijn dat je geen hulp krijgt. Je kan altijd een vraag op de forum stellen. Er is altijd wel iemand die je een uitleg kan geven.

Back