advies gevraagd bij beginners keuze

Bedankt we dit zijn steekhoudende argumenten waar ik als beginner niet aan denk. :D

2de hands kopen is meestal goedkoper, maar hou rekening mee dat je bij een 2de handse auto vaak versleten lagers krijgt, diffs en assen die ook al meestal versleten of ingesleten zijn.

die TT dt4 g3 bij berlinski lijkt me een hele mooie

en de tips enzo krijg je toch wel van de forumleden:D

heb je wel een spiksplinternieuwe 1:8,met toch goede reviews.
brushless en 4wd.

tis dat ik er al twee heb gekocht de afgelopen maand......want anders:p

als we dan toch in het buitenland gaan kopen dan vindt ik deze ook wel wat

Basher nitro circus 1/8 scale 4wd monstertuck te koop bij hobbyking. Er moet nog lippos en lader bijgekocht worden maar dan is de prijs nog steeds goed

de tt dt4 g3 is inderdaad een mooie auto maar boven budget. Ik heb max 300 en dat is voor een rijklare set. Bij dit voertuig moeten er nog accus en een lader gekocht worden dan kom ik te hoog uit helaas

2e hands is een 2-snijdend zwaard. Je kan een prima onderhouden auto met genoeg reserve onderdelen vinden voor een leuke prijs, of eentje waar je nog redelijk wat aan onderdelen in moet steken om hem rijdend te krijgen. Niet iedereen is even zuinig op zijn spullen of even vaardig in het bouwen of onderhouden van auto's.

Vaak de betere onderhouden autos, zijn wedstrijd autos. Die bash wagens die je 2de hands koop, zijn meestal afgetrapt. Vooral als je een overneemt van een andere beginner. Ja ik ben anti traxxas, maar daar rijden de meeste beginners mee, als je zo ding 2de hands koopt, dan weet je al bijna zeker dat je een nieuwe set lagers moet kopen en half volle shocks en pik zwarte diff olie krijgt.

Als je weet waar je op moet letten en welke extra kosten je te wachten staat, is 2de hands wel altijd goedkoper dan nieuw.

Als een winkelier hier in nl die zelfde auto ook voor 300 wilt verkopen ipv 460 dan zal ik de beginneling naar die winkelier in nl sturen. Maar zoals gewoonlijk is hier veel duurder.
Aangezien dat de Ts ook een budget heeft en geen liefdadigheid instelling runt om de nederlandse hobby winkeliers rijk te maken, probeer ik voor hem het meeste uit zijn budget te halen.

[mod]Nu weten we het wel dat je niet graag de Nederlandse winkeliers steunt, nu graag kappen met die praat!
Het begint anderen nu ook te irriteren[/mod]

[mod]Nu weten we het wel dat je niet graag de Nederlandse winkeliers steunt, nu graag kappen met die praat!

Sorry, maar op dit forum is toch vrijheid van meningsuiting? Ga je hetzelfde ook doen bij leden die zeggen dat je de nederlandse winkeliers moet steunen? Ik vind deze waarschuwing onterecht, het gaat niet tegen de forumregels in. Dit lijkt me eerder misbruik van functie omdat het jij je eraan irriteert.

Ikzelf ben het volledig eens met Wen, het is hier in NL ontiegelijk duur, en daar zou wat aan gedaan moeten worden en niet de schuld bij de hobbyist leggen. Als ze wat willen veranderen, begin dan bij jezelf.

Als je je dan zo opwindt over de mening van anderen, zou ik maar stoppen met moderator zijn en niet meer op het forum komen. Een forum is namelijk een plek waar o.a. ook meningen worden gedeeld.

Ik vind dit ronduit walgelijk gedrag.

Buiten dit,
Er is niks mis met 2ehands aankopen, zolang je er op let wat je koopt en in wat voor staat het verkeerd. Het verstandigst is (indien mogelijk) de auto eerst in persoon gaan bekijken voordat je hem koopt. Weet je ook gelijk of er niet teveel speling overal op zit.

mvg Tom

Ik zit hier niet om jou te plezieren. Dus jouw misbruik van mod perks begint anderen nu ook te irriteren.

Als jij iets zinnigs toe te voegen hebt aan dit draad, dan typ je dat. Maar ga hier niet de communist uithangen en voor mij bepalen wat ik wel of niet mag typen. We leven toch in een vrij land, met vrije meingsuiting? Of mag je dat hier ook niet zeggen van jou, net als de vrije keus waar je een auto koopt?

iets te actief gemod lijkt me ;-)

adviseren mag...gewoon toch.
Overal word ook geadviseerd om je lipo's bij HK ofzo te bestellen. Ook dan wordt de Nederlandse retailer omzeilt.....Dus ik snap het verschil niet zo.
Vind persoonlijk wel fijn zo'n uitgesproken mening van WEN erbij. Houd iedereen scherp. En dat "anderen te irriteren", lijkt op meervoud.....dus is er een onderzoek geweest? De mod spreekt in iedergeval niet namens mij

Maarja die Banners zorgen voor natuurlijk wel voor een spagaat

Als TS wil ik graag terug on topic :)

Ik begrijp Wen en zeker met zijn bericht over de nadelen van 2e hands en wat de "gevaren" daarvan zijn kan ik wat. ik heb helaas een beperkt budget (ben al blij dat ik een budget kan hebben) en dat maakt het lastig. Ik zie nog steeds wel wat in de ecx die op het forum staat maar moet eerst even naar een winkel (hilversum, bussem of dordrecht denk ik)

is een marder 1/5 benzine te handelen voor een beginner?

Elektro is makkelijkst in onderhoud. Want je hoeft weing aan de motor te doen.
Een 2 takt motor moet je onderhouden en afstellen. En een bigscale moet je ook de ruimte in de buurt hebben om te kunnen rijden.
Om mee te beginnen raad ik je het af.

bedankt voor de antwoorden. Maakt het voor mij als beginnen heel veel uit of ik een brushed of brushless motor neem? Wat zijn de voor / nadelen van beide type. Gezien het prijs verschil denk ik aan een brushed type die om te bouwen is en als ik jarig ben vraag ikeen brushless motor

Brushless is sneller, en slijt minder snel, en heeft daardoor geen onderhoud nodig.

Een brushed motor is goedkoper, maar met de verkeerde motor, en met het verkeerde gedrag kan je heel veel nieuwe motorjes aanschaffen.
Beter in 1x brushless

Bij brushed motoren, dan gaan we ervan uit dat je hem heb laten inlopen in een glas water, moet je toch om de zoveel tijd de koolborstels vervangen omdat deze dan op zijn. Op de korte termijn is brushed dan inderdaad goedkoper, maar op de lange termijn blijf je er toch geld investeren.
En om ook het normale gedrag van een beginnende rijder aan te halen, na een tijdje zul je toch wat harder willen gaan rijden, en dan zul je uiteindelijk ook weer bij brushless uitkomen. Dus je kun beter nu een klein beetje extra investeren dan dat je later nog een extra brushless set moet kopen.

mvg Tom

Wat wel eens een nadeel is aan goedkope brushless setjes in een RTR auto, is dat ze niet zo sterk zijn in soepel regelen in het lage toeren gedeelte, dus rustig wegrijden als je nog niet vertrouwd bent met de auto, is er dan niet bij. Nu is het wel zo dat je voor soepele gasregeling het beste sensored brushless kan nemen, maar er zijn ook sensorless setjes die erg goed zijn wat dit betreft, en dan veel soepeler regelen dan andere setjes.

Back