advies gevraagd bij beginners keuze

Wat wel eens een nadeel is aan goedkope brushless setjes in een RTR auto, is dat ze niet zo sterk zijn in soepel regelen in het lage toeren gedeelte, dus rustig wegrijden als je nog niet vertrouwd bent met de auto, is er dan niet bij. Nu is het wel zo dat je voor soepele gasregeling het beste sensored brushless kan nemen, maar er zijn ook sensorless setjes die erg goed zijn wat dit betreft, en dan veel soepeler regelen dan andere setjes.

Dat is toch niet alleen bij goedkope setjes. Die castle dingen coggen ook erg.
Een goeie sensored setje is al bijna zijn hele budget, dus gaat dat denk ik nie worden.

Maar idd in een rtr auto krijg je vaak van die goedkope setjes, vooral in een auto van onder de 300.

- LRP s10 blast sc (229 brushed 279 brushless)
- ecx ruckles (2e hands op het forum)
- traxxas (heb je opmerkingen goed in me oren geknoopt Wen:D)
- hpi blitz (2e hands mp on hier op modelbouwmarkt)

Ik weet het ben een langzame beslisser. Omdat het budget beperkt is wordt de keuze lastig. Spendeer ik alles aan een auto of neem ik een goedkopere auto en hou wat budget over voor spare parts, beter accus /laders, banden enz enz

Ik heb wat dingen in de verkoop staan waarmee het budget mogelijk wat verhoogd kan worden. Maar goed dat is even afwachten.

Als de verschil maar 50 is, zal ik dat zeker niet besparen.
Al een auto uitgezocht?

- LRP s10 blast sc (229 brushed 279 brushless)
- ecx ruckles (2e hands op het forum)
- traxxas (heb je opmerkingen goed in me oren geknoopt Wen:D)
- hpi blitz (2e hands mp on hier op modelbouwmarkt)

Ik weet het ben een langzame beslisser. Omdat het budget beperkt is wordt de keuze lastig. Spendeer ik alles aan een auto of neem ik een goedkopere auto en hou wat budget over voor spare parts, beter accus /laders, banden enz enz

Ik heb wat dingen in de verkoop staan waarmee het budget mogelijk wat verhoogd kan worden. Maar goed dat is even afwachten.

Je hoeft natuurlijk ook niet alles nieuw te kopen he?
Met een budget van 300, kan je ook bv kijken naar een 2de handse hpi apache. Of ik zag nog een complete pakket van een thunger tiger st4 voor 350 als vraag prijs. 2de hands kopen is altijd wel een gokje, maar als je een beetje weet waar je op moet letten, kan het je veel geld besparen.
Ook al wil je de auto nieuw kopen, dan kan je bv de lader 2de hands kopen, daar is meestal niks mis mee. Of die doet het of die doet het niet. Voor accus, kijk bv bij hobbyking.com. daar is het een stuk goedkoper. 2de handse lipos ben ik meestal niet echt een fan van, want je weet niet hoe de vorige eigenaar mee om ging. Dat kan je ook moeilijk testen bij aankoop.

Desnoods als je echt een 2de handse auto hebt gevonden en je weet het niet zeker, vraag dan iemand mee die meer verstand van heeft.

ben even verder aan het neuzen op mp. Een apache staat er op maar die heeft een richtprijs van 500 verder wel een zeer uitgebreide HPI E-Firestorm. ik heb inderdaad de thunder tiger ook gezien verwacht echter niet dat er veel afgaat. En je weet me dillema dure auto geen spare onderdelen/accus of goedkope auto en dan wel budget over voor extra's:)

Als je er een in de buurt van Arnhem vindt, dan wil ik best wel ff met je langs hoor. Ik vind het niet erg om iemand ff te helpen.

Als je er een in de buurt van Arnhem vindt, dan wil ik best wel ff met je langs hoor. Ik vind het niet erg om iemand ff te helpen.
Dank je die hou ik in gedachte. De thunder tiger die je noemde is in Heerlen dus dat is helaas niet in de buurt van Arnhem. Maar inderdaad is dat een hele complete set

Mooi alternatief voor de LRP Blast, de brushless versie van de Team C Minion. Goedkopere onderdelen, en een beter afgeschermde spur, bij de Blast wil die nog wel eens sneuvelen.

Ik heb op marktplaats een HPI firestorm gezien en vraag me af of dat een beetje goede is voor zand/bos/gras enz enz. Ik weet niet of een directe link mag dus zoek even op HPI firestorm en dan die uit Lelystad (g. sloot) Volgens mij is dit een hele complete set en hou ik ook nog wat over voor eventuele reparatie/spare parts.

is deze marktplaats advertentie iets voor mij. ZO ja wat zou max een reeele prijs zijn en waar moet ik opletten / naar vragen.

Ik heb op marktplaats een HPI firestorm gezien en vraag me af of dat een beetje goede is voor zand/bos/gras enz enz. Ik weet niet of een directe link mag dus zoek even op HPI firestorm en dan die uit Lelystad (g. sloot) Volgens mij is dit een hele complete set en hou ik ook nog wat over voor eventuele reparatie/spare parts.

is deze marktplaats advertentie iets voor mij. ZO ja wat zou max een reeele prijs zijn en waar moet ik opletten / naar vragen.

Komt met een mhz zender, dus wss een oud ding.
Als vanuit ga dat een mhz zender al een jaar of 4 ofzo niet meer bij de rtr versies zit, zal ik zeggen 150-175 euro. Een 2de handse auto die al enige jaren gebruikt is brengt niet eens de helft vd nieuw waarde meer op.

Voor 300 euro kan je tegenwoordig een hpi trophy of bullit kopen. Die zijn toch iets groter en hebben 4wd. Rijdt ook wat fijner, vooral op los zand.

Komt met een mhz zender, dus wss een oud ding.
Als vanuit ga dat een mhz zender al een jaar of 4 ofzo niet meer bij de rtr versies zit, zal ik zeggen 150-175 euro. Een 2de handse auto die al enige jaren gebruikt is brengt niet eens de helft vd nieuw waarde meer op.
Dank voor je antwoord. Natuurlijk komt nu de vraag hoe weet je dat het een mhz zender betreft. Ik heb nogmaals de advertentie bekeken en kan het niet achter halen:)

Voor 300 euro kan je tegenwoordig een hpi trophy of bullit kopen. Die zijn toch iets groter en hebben 4wd. Rijdt ook wat fijner, vooral op los zand.
Als ik zoek op hpi bullit dan vindt ik er 1 wel met 2 lipo accu's maar geen lader. Dan moet er toch een euro of 50 afkunnen toch?
De trophy zie ik alleen als nitro op mp staan.

Helaas is de hpi apache hierop het forum boven budget want anders had ik die gedaan:)

Dank voor je antwoord. Natuurlijk komt nu de vraag hoe weet je dat het een mhz zender betreft. Ik heb nogmaals de advertentie bekeken en kan het niet achter halen:)

Als ik zoek op hpi bullit dan vindt ik er 1 wel met 2 lipo accu's maar geen lader. Dan moet er toch een euro of 50 afkunnen toch?
De trophy zie ik alleen als nitro op mp staan.

Helaas is de hpi apache hierop het forum boven budget want anders had ik die gedaan:)

Je ziet aan de antenne vd zender dat het een mhz zender is. Een ghz zender heeft niet van die oude uitschuifbare antenne meer.

Een lader kan je voor 25 al kopen 2de hands. Ik heb zelfs nog een b6ac die ik voor 25 wel wil verkopen.

? Hpi trophy flux truggy - Modelbouw | Radiografisch | Auto's - Marktplaats.nl hier is die trophy. Aan de foto te zien heeft die een tf40 zender set. Die bestaat volgens mij maar iets van 3 jaar, dus ouder dan dat kan die auto niet zijn.

Hier een 2de http://link.marktplaats.nl/846494006

Die zender kan later toegevoegd zijn natuurlijk....
Dat zegt dus nog weinig ;)

Sterker nog , de Trophy serie zijn Hot Bodies Lightning auto's van een jaar of 10 oud in een "nieuw" HPI jasje :rolling:

HPI heeft Hot Bodies een aantal jaar geleden overgenomen en daarna de Hot Bodies auto's uitgebracht als zijnde "eigen" auto's ;)

Die zender kan later toegevoegd zijn natuurlijk....
Dat zegt dus nog weinig ;)

Sterker nog , de Trophy serie zijn Hot Bodies Lightning auto's van een jaar of 10 oud in een "nieuw" HPI jasje :rolling:

HPI heeft Hot Bodies een aantal jaar geleden overgenomen en daarna de Hot Bodies auto's uitgebracht als zijnde "eigen" auto's ;)

Gaat om de leeftijd vd auto zelf en niet om de leeftijd van een model. Een revo of savage bestaat ook al een jaar of 10, maar betekend niet dat elke revo of savage die te koop is ook zo oud is toch?

Wie voegt nou later een tf40 setje toe die meer dan 100 euro kost, terwijl een dx3e van spektrum nog goedkoper is?

2dehands kost die zender via marktplaats ook geen 100,-....
Dan betaal je ook maar een paar tientjes ;)

Er zijn er genoeg die een rtr HPI kopen en vervolgens met hun eigen zender gaan rijden...

De leeftijd van een dergelijke auto is altijd een gok en leeftijd zegt heel plat gezegd geen zak over hoe dr mee om is gegaan en in wat voor staat een auto verkeerd...

In een paar dagen tijd kan je zelfs een splinternieuwe auto dusdanig verneuken dat het ding 2dehands aanschaffen op z'n zachtst gezegd onverstandig is...

Een 2dehands aanschaf op marktplaats is gewoon altijd een gok , 9 van de 10 keer koop je gewoon de ellende van een ander... Ben er wat dat betreft al lang genoeg actief om te weten hoe of wat ;)

En als beginner is dat nou niet direct het meest handige wat je kunt doen. Je bent er nog niet in thuis dus alle kleine problemen worden heel groot omdat je simpelweg niet weet waar je op moet letten en hoe het origineel hoort te wezen.

Gevolg daarvan is dat de irritatie al heeeeel snel toeslaat en de "nieuwe" hobby binnen de kortste keren weer op marktplaats te koop staat...

2dehands is leuk als je er in thuis bent of weet van wie je het koopt zoals hier op het forum b.v. Als beginner en als eerste auto meteen iets van marktplaats halen is vragen om moeilijkheden.

2dehands kost die zender via marktplaats ook geen 100,-....
Dan betaal je ook maar een paar tientjes ;)

Er zijn er genoeg die een rtr HPI kopen en vervolgens met hun eigen zender gaan rijden...

De leeftijd van een dergelijke auto is altijd een gok en leeftijd zegt heel plat gezegd geen zak over hoe dr mee om is gegaan en in wat voor staat een auto verkeerd...

In een paar dagen tijd kan je zelfs een splinternieuwe auto dusdanig verneuken dat het ding 2dehands aanschaffen op z'n zachtst gezegd onverstandig is...

Een 2dehands aanschaf op marktplaats is gewoon altijd een gok , 9 van de 10 keer koop je gewoon de ellende van een ander... Ben er wat dat betreft al lang genoeg actief om te weten hoe of wat ;)

En als beginner is dat nou niet direct het meest handige wat je kunt doen. Je bent er nog niet in thuis dus alle kleine problemen worden heel groot omdat je simpelweg niet weet waar je op moet letten en hoe het origineel hoort te wezen.

Gevolg daarvan is dat de irritatie al heeeeel snel toeslaat en de "nieuwe" hobby binnen de kortste keren weer op marktplaats te koop staat...

2dehands is leuk als je er in thuis bent of weet van wie je het koopt zoals hier op het forum b.v. Als beginner en als eerste auto meteen iets van marktplaats halen is vragen om moeilijkheden.

Daar heb je wel gelijk in hoor. 2de hands kopen kan je ook beter iemand meenemen die wel verstand van heeft.
Maar goed, aan de andere kant gezien, zijn er ook veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Koopt een 2de handse auto voor een prikkie, vervolgens gaan ze zeuren over een paar zanderige lagers en een beetje speling op de wielen.

2de hands kopen is altijd gebruikte spullen. Dus je moet niet verwachten dat alles als nieuw is, want daar is de prijs ook naar.
Wil je alles als nieuw, dan betaal je de hoofdprijs in de winkel. Neem je genoeg met extra speling en een paar lagers die je moet vervangen, dan kan 2de hands je veel geld besparen.

Het jammer is alleen dat het meestal niet alleen om een paar lagertjes gaat.... Meestal zijn de problemen bij marktplaats auto's wel wat erger.

"Even goed afstellen" in het geval van een brandstofauto bijvoorbeeld betekend meestal gewoon een versleten of verkrachte motor die je af kan schrijven ;)

En zo zijn er nog een heleboel "kleine" mankementjes die afgedaan worden op marktplaats als iets heel simpel maar die je ondertussen gewoon klauwen met geld gaan kosten.

Het jammer is alleen dat het meestal niet alleen om een paar lagertjes gaat.... Meestal zijn de problemen bij marktplaats auto's wel wat erger.

"Even goed afstellen" in het geval van een brandstofauto bijvoorbeeld betekend meestal gewoon een versleten of verkrachte motor die je af kan schrijven ;)

En zo zijn er nog een heleboel "kleine" mankementjes die afgedaan worden op marktplaats als iets heel simpel maar die je ondertussen gewoon klauwen met geld gaan kosten.

Haha ja, brandstof motoren moet je ook niet 2de hands kopen. Die zijn vaak afgetrapt. Maar een brushless motor is anders. Er zijn geen slijtage onderdelen. Die doet het of doet het niet. Zo kan een regelaar na 2 ritten in de fik gaan, of gewoon jaren blijven doen. Daar is geen zekerheid over.
Kwa andere kleine dingen, zoals diff ofzo, die kan je tijdens testrit al weten of die nog goed is. Enige bij elektro wat je als miskoop kan opvatten zijn de bijgelverde accus. Die weet je niet of ze nog goed zijn en moeilijk te testen, of je moet een test rit van minimaal 15min gaan maken.
Andere dingen zoals speling, pivots en lagers die moet je gewoon accepteren dat het versleten zijn, want zoals ik zei, daar betaal je ook naar.

Back