advies gevraagd bij beginners keuze

ik begrijp de discussie over gebruikt en nieuw helemaal en dat is ook waar ik mee zit. Geef ik mijn hele budget uit aan een redelijke nieuwe auto met garantie maar zonder extra accu's of snelle oplader (immers geen geld voor) of ga ik 2e hands een misschien (betere) auto kopen en een stukje budget overhouden voor reparaties en onverziene omstandigheden. Een HPI Trophy kan in nieuw niet kopen. Als ik een stukje budget reserveer voor reparaties en ik koop het via mp kan het wel.

250 euro voor Hpi trophy flux truggy - Modelbouw | Radiografisch | Auto's - Marktplaats.nl is dat reeel?

Inderdaad is het heel jammer dat ik in mijn omgeving weinig (lees geen) kennis heb die hier mee bezig zijn. Dus als er mensen in de buurt van lisse (in dit geval) zijn die mij willen helpen bij een eventuele proefrit dan hoor ik dat graag

Het eerste wat me op valt is dat er een aluminium profiel op de wagen is gefrommeld en dat het ding een beetje raar op z'n pootjes staat.... Lijkt mij een typisch geval van wat ik eerder al besproken heb ;)

Daarnaast zal er waarschijnlijk ook niet op een bod van 250,- ingegaan worden. De vraagprijs zal eerder richting de 300 gaan gok ik zo.

Maar een brushless motor is anders. Er zijn geen slijtage onderdelen. Die doet het of doet het niet.

Niet helemaal. Hij kan te heet zijn geworden, en daardoor kunnen de magneten minder zijn geworden. Dat zie je aan de buitenkant er niet aan af, maar de motor heeft daardoor wel minder koppel, en zal nog sneller warm worden. Maar hij kan het nog best wel lijken te doen.

En de lagers hebben ook niet het eeuwige leven, zeker niet als de auto regelmatig mag "zandhappen".

Het eerste wat me op valt is dat er een aluminium profiel op de wagen is gefrommeld en dat het ding een beetje raar op z'n pootjes staat.... Lijkt mij een typisch geval van wat ik eerder al besproken heb ;)

Daarnaast zal er waarschijnlijk ook niet op een bod van 250,- ingegaan worden. De vraagprijs zal eerder richting de 300 gaan gok ik zo.
Helder antwoord dank je wel

Niet helemaal. Hij kan te heet zijn geworden, en daardoor kunnen de magneten minder zijn geworden. Dat zie je aan de buitenkant er niet aan af, maar de motor heeft daardoor wel minder koppel, en zal nog sneller warm worden. Maar hij kan het nog best wel lijken te doen.

En de lagers hebben ook niet het eeuwige leven, zeker niet als de auto regelmatig mag "zandhappen".

Dat is ook iets wat je tijdens test rijden wel merkt. Als je na 1 min rijden de motor al niet eens meer kan aanraken, dan klopt er iets niet.
Inderdaad, die 2 lagertjes hebben geen eeuwige leven, maar zoalsik zei, 2de hands kopen moet je niet zeuren over een zanderige lagertje. Daar betaal je immers naar.

Complete troghy bv kost in nl incl 2lipos en lader ong 600-650 euro. 2de hands rond 300. Je kan niet verwachten dat je 300-350 euro korting krijgt en alles als nieuw is.
Veel mensen denken van, ik heb betaald, dus alles moet goed zijn. Maar dat geldt alleen voor de mensen die de hoofdprijs betalen in de winkel. Alle anderen die een 2de hands iets kopen, mag gewoon verwachten dat de slijtage delen, ook gewoon al versleten zijn. En van die 300-350 euro korting, een gedeelte naar nieuwe slijtage onderdelen gaat.

Soms is het 2e hands kopen gewoonweg geluk hebben. Ik heb mn Apache sc ook 2e hands gekocht als roller voor 125 euro. Voor die prijs kun je er al bijna van uitgaan dat er wat aan mankeert. Maar het viel mee! Er waren een paar slechte lagers bij, maar voor een tientje heb je ook zo weer een nieuw setje en er zat aardig wat roest op sommige plekken, maar dat is ook makkelijk opgelost met een staalborstel. Verder heb ik alle schroeven nog vervangen door Rvs versies. Er was verder niks mis mee.

Soms moet je gewoon een gokje wagen ;) en als je geluk hebt scheelt het zo weer 150 euro tov. een nieuwe

Dit is al een vrij oude versie van de Savage, die waarschijnlijk het brushless geweld van nu niet leuk gaat vinden.
Deze is al een tijd voor de Savage Flux gemaakt.

Laatst bewerkt:
Deze auto's hebben hetzelfde chassis, alleen andere draagarmen en assen, kap en wielen.
De sc is meestal wat langer door de bumpers en de kap, ook zitten dood de grote kap en de korte draagarmen de wielen eronder :)
Dat maakt het een Short Course

Als het nu een buggy was versus een truggy, dan is de truggy soms kwetsbaarder als er verder niets aan het ontwerp is veranderd, behalve langere draagarmen. Dit vanwege de grotere hefboomwerking van de langere draagarmen, waardoor het bevestigingspunt meer te verduren krijgt.

Laatst bewerkt:
Heldere antwoorden. Ik zal bij Raco2000 eens na vragen hoe het wedstrijden zit. Als ik besluit daar lid te worden is het natuurlijk zonde als ik een keuze gemaakt heb die geen wedstrijden kan/mag rijden :)

Hoe zit het eigenlijk met kwaliteitsverschil tussen ecx en kyosho.

Back