Advies gezocht voor goede beginnershelicopter (zoals Blade mSR) en zender

Het is wel zo dat elke heli bij het opstijgen naar links gaat dat moet je corrigeren.
Maar daarna moet hij redelijk kunnen hoveren. Sturen moet je altijd echter niet alleen naar een kant.
Staat de swashplate helemaal vlak ?

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen Onno. Ik ben absoluut onervaren dat geef ik direct toe. Maar inmiddels kan ik mijn oude mSR redelijk laten hoveren zonder al te veel input. Met deze nieuwe lukt het gewoon niet.

Van onervaren wordt je door dit soort dingen vanzelf ervaren.:)

Er zijn een aantal heli vliegers bij jouw in de buurt voor zover ik weet.
Dus bij deze een oproep aan heli vliegers in de regio Rotterdam neem even de moeite om Peter om weg te helpen.

Zelf woon ik wat ver weg nu, vroeger niet heb een paar jaar in C. ad IJssel gewoond.

Tegen beter weten in heb ik hem zojuist opnieuw gekalibreerd na even het hoveren te hebben geoefend, en het lukt me nu zowaar om hem redelijk stil te houden voor 15 seconden. Misschien omdat ik nu weer even fris ben.

En gelukkig de kalibratie lijkt gelukt te zijn :) Het toilet-bowl effect lijkt verdwenen te zijn.

Dus nu weer verder oefenen. Gelukkig kreeg ik ook een PB van iemand die me wel wilde helpen. Dus daar hoop ik binnenkort een keer heen te gaan. Hij geeft ook les :)

Allemaal dank voor het meedenken.

Ik begrijp er nog steeds geen bal van dat de heli de kalibratie kwijtgeraakt is puur in de autorit naar huis. Dat zal wel een klein mysterie blijven :cool:

Nog even een update voor de geïnteresseerde sterveling.

Gisteren bij iemand langs geweest (die me mailde via het forum). Fijne hulp gehad. Hij heeft de heli afgesteld en gekalibreerd. Ook fijne tips en adviezen gehad. Afijn de heli vloog daar weer prima. En ik blij.

Thuis aangekomen..... weer hetzelfde verhaal en weer in de toiletbowl modus. Waarschijnlijk ligt het aan mijn huis. De verkeerde aardstralen of zo :rolleyes:

Anyways ik heb de heli dan maar in flight mode 3 gezet. Daarmee schakel ik de autolevel uit. Voor een beginner al direct verrekte lastig met een steep learning curve. Maar het hoveren gaat uiteindelijk beter dan in de veiligere flight modes. Opstijgen is wel erg lastig, omdat de heli direct een paar meter wegdrijft. Maar eenmaal in de lucht kan ik hem nu met hoveren beter controleren dan in de lagere flight mode. Natuurlijk is het lastig omdat er nu geen autolevel meer inzit. Maar het lukt me best aardig met zeer frequente korte 'rukjes' aan de knuppels. Het is heel erg wennen om niet te overcompenseren. Gelukkig heeft Arno ook mijn zender goed ingesteld (juist geen dual rate, wel expo).

In ieder geval kan ik nu weer verder oefenen. En de oorzaak waarom het bij Arno thuis wel lukte, maar na vervoer naar huis niet, zal wel een klein mysterie blijven ben ik bang...

Ik zou er vandaag heen gaan, maar omdat ik gisteren al geholpen werd met afstellen heb ik dat nog niet gedaan

Het is ook een lastig verhaal. Want in de winkel vloog het allemaal prima. Bij de persoon die me hielp vloog het uiteindelijk ook weer prima. Alleen bij mij thuis niet. Wat moet je met zo'n vaag verhaal?

Back