Ten eerste, ik beschouw mijzelf nog steeds als een helibeginner. Dus alles wat ik zeg moet altijd gerelativeerd worden.
Ik zou die CPS nooit onder controle hebben kunnen krijgen als ik niet al met de MSR had kunnen sturen.
De gestabiliseerde mode van de CPS heb ik nooit goed aan de gang gekregen. Ding ging meteen op z'n kant.
Er is een manier om de 'neutraalstelling' te resetten, maar wat ik ook probeerde, ik heb dat nooit voor elkaar gekregen.
Heb een keer een aparte mode in mijn zender aangemaakt met de tuimelschijf trims zover verschoven dat deze op het oog vlak stond en toen lukte de SAFE mode wel. Al vliegt het dan nog tammer dan een MSR, heb ik dus meteen maar weer weggehaald.
Maar de 'agility mode' reageert goed. Alleen helpt alles loslaten, zoals bij een MSR dan niet.
Je vliegt dan een echte CP heli en die moet je constant corrigeren. Daar oefen ik dus NIET mee in de huiskamer.
Ik zou hoe dan ook kiezen voor een zender, waar je zowel DSM2 als DSMX mee kunt aansturen.
En voor buiten FrSky....

We hebben hier al iemand die de nieuwste FrSky kent, maak gebruik van die kennis......