Advies gezocht voor goede beginnershelicopter (zoals Blade mSR) en zender

Goed gedaan ophalen ..dus dan krijg je nog wat advies ook en een leuke dag want er staat genoeg moois in de winkel.
 
Yep.... brushed motortjes blijf je kopen. Is een beetje een loterij. Als je NIET crasht :rolleyes: en het motortje laat afkoelen voor de volgende vlucht, gaat hij langer mee.
En F5 faderlube doet wonderen in de servo's.
 
Ik heb ze binnen :)

Wat ik al direct niet begrijp is dat in de winkel de heli in de lucht gewoon netjes min of meer stil bleef hangen zonder verdere stick input en nu ik het thuis probeer hij dat helemaal niet doet :(

Ook maken de servo's een voortdurend geluid al direct nadat ik de accu erin heb gestopt en het lampje blauw wordt. Dat had ik bij de oude mSR niet. Is dat normaal bij de mSR S?
 
Als er Safe of AS3X in zit moet je na het aansluiten van de accu de heli een paar seconde stil op de grond zetten.
Dan weet hij dat hij vlak staat.
 
Ik heb dat inderdaad ook al gelezen in de handleiding. Vind het wel een stomme calibratie sorry dat ik het zeg. Het is een helicopter voor beginners en hoe moet je hem caliberen... door hem te laten hoveren en zo stil mogelijk te houden. Als er één ding is dat je als beginner nog niet kunt... :eek:

Maar... in de winkel hebben we hem geprobeerd en daar ging het allemaal prima. Daarom ga ik er nu niet vanuit dat calibratie opeens nodig is? Hij heeft de zender voor me ingesteld en er daar ook mee gevlogen.

En dat geluid dat hij maakt als je hem aanzet? Is dat normaal dat de servo's constant geluid maken? Dat deed de oude mSR niet namelijk.
 
Hoe hoog hover je ?
Tot ongeveer een meter boven de grond gaan deze heli's driften door hun eigen "wind"
Grond effect heet dat.
 
Ik doe het ongeveer op ooghoogte (1.75 m). De panic knop heeft ook totaal geen effect. Hij vertoont hetzelfde water-in-afvoerputje-gedrag als de oude mSR terwijl dat juist flybarless veel minder zou moeten zijn?
 
Kap zit er vrij op. Zonder aanlooppunten. Heb hem nu dat ie redelijk stil kan hangen maar dan is de trim van aileron bijna helemaal naar rechts en elevator bijna helemaal naar achter. Dat lijkt me toch niet de bedoeling zeker gezien de manual zegt dat je niet moet trimmen.
 
Trim op nul zetten ook de subtrim.
Zender uit, accu aansluiten blauw lampje gaat knipperen. Bind knop indrukken (links achter op de zender) zender aan zetten op een afstand van meer dan 2 meter van de heli. Zo bind je opnieuw en reset je de heli.
 
En dat de panic-knop niks doet als je hovert, lijkt me correct. Er valt dan ook niks te panikeren :) Is bij mijn 230S net zo.
Vergelijkbaar met remmen als je toch al stilstaat.
 
Dit is exact het gedrag dat mijn Nano CPS ook vertoont in de 'blauwe' mode zonder forse subtrim. Een bug bij de nieuwere typen?
Met een grote dosis subtrim is alles prima. Schakel je dan door naar de rode mode, gaat hij meteen op z'n kant.
Ik heb in 'blauw' wel tien keer zo'n calibratie vlucht gemaakt, maar de controller onthoudt die setting niet.
Omdat ik die CPS juist heb om het CP vliegen te leren, heb ik die blauwe mode maar gelaten voor wat het is.
Als ik het wil, even door de indoorhal heen en weer scheuren :yes::p , pak ik de MSR wel...

Dat 'toilet bowl' effect onstaat bij die kleintjes al snel als de bladen niet vrij genoeg kunnen bewegen of er juist teveel speling in de hele aansturing zit.
Daarom was ik bij mijn MSR zo blij met m'n aluminium swashplate en de flybar met een veel beter kogel-lager dan de originele van Blade, maar je moet dan niet meer voortdurend overal full speed tegenaan vliegen.
Zou ik sowieso een beetje proberen te vermijden.....:D;)
 
Back
Top