Advies over aanschaf eerste speedboot.

Hoi allemaal,

Ik ben al n paar weken aan het snuffelen naar n leuk bootje, maar om eerlijk te zijn.. Ik zie door de boten de haven nietmeer. :D Er zijn ongelofelijk veel mooie speedboten, maar er een verkoper bij vinden, is n behoorlijk probleem.

Mijn budget is 100 a 125 euro, maar ik heb al wel zelf een zender, onrvanger, ESC (45amp cont), en een heel assortiment servos. Ik zoek een bootje wat toch behoorlijk snelheid kan maken, en redelijk strak bochtjes kan maken. Dus niet perse zon hydro snelheids monster, maar meer iets van een flink gegroeide zigzag racer ofzo. :P

Wie kan mij (liefst met verkoop adres) een bootje aanraden?

Wat voor snelheid en formaat heb je in gedachten. IK zelf heb wel iets in mijn hoofd, maar weet niet of dat in je straatje past.

Tipje: misschien ook handig om je vraag eventjes in het gevraagt gedeelte van het tekoop topic hier op het forum te zetten. Probeer dan nog iets specifieker uit te leggen wat je precies zoekt. Ook of het een Deep vee, cat of hydro moet zijn.
Succes....

Snelheid, ach, hoe druk ik dat uit. :P Hard fietsen? In ieder geval moet ie echt de indruk geven dat t n speedbootje is, en niet n snelle sloep ofzo. :)

Ik zoek iets wat lekker makkelijk stuurd en niet zomaar omslaat, dus ik denk dat dat per difinitie V-hull zal zijn? Tunnel en hydro hebben geloof ik n hele kluif aan golven int water.

Afmeting mag bijna alles, maar dat wordt door het budget denk ik wel beperkt tot onder de 100cm.

Owja, iets wat heel belangrijk is om te melden: GEEN verbrandings motor. :P Alleen Electro. Tenzij je n leuke boot weet met outboard motor voor onder de 125 euro. :P Maar dat denk ik niet. Ik HAAT olie en vettigheid, dat heb ik van mijn poging tot nitro auto rijden, daar ben ik dan ook meteen mee gestopt. :P

Ik heb t trouwens niet zo op 2ehands spul. Daar heb ik tot nu toe alleen nog teleurstelling van gehad.

EDIT:
Ik heb n filmpje gevonden van hoe ik graag een bootje wil hebben: *Robbe San Remo*
Deze wordt helaas niet meer gemaakt, en ik heb ook geen idee welk bootje zich zo gedraagt als deze. Kan iemand me hiermee helpen?

Weet echt niemand iets? :cry: Is iedereen dan meteen begonnen met n boot van 300 euro?

Uitzoeken welk bootje nou et beste is, is nog n stuk moeilijker dan ik dacht.. Info los krijgen op forums gaat jammergenoeg extreem moeizaam. Ik heb de afgelopen 2 maanden al verschillende keren vragen gesteld op 3 verschillende forums, en nogsteeds heb ik nergens een antwoord gekregen. Ik weet nietmeer wat ik nu moet beginnen. Zoveel bootjes, zo weinig volk dat erover praat..

Ik was eerst vanplan om een aquacraft Hammer te kopen, maar schijnbaar heeft europa dat model weer eens niet... :? En uit de USA zon joekel van n doos laten komen, daar betaal je je ook scheel aan..

Dus nu mijn laatse kreet om hulp, als echt niemand weet wat n goed bootje is, zal ik me dr maar bij neerleggen dat dit gewoon niet voor mij is weg gelegt.. :(

zowiezo zijn de bootjes duur en zeker als je naar een beetje merk gaat zoeken .
zoals Hydro&marine , mhz , hopf enz.

als je het een beetje goedkoop wil houden moet je meer zoeken ik graupner en robbe.

en als je het nog een stuk goedkoper wil hebben moet je h et 2e hands nemen vanaf marktplaats of www.ebay.de .

greetz jaimy

Deze 'miní' Speed 400 klasse speedboot http://www.mhz-engines.com/index.ph...=1742&X[par4]=2&X[par5]=1&X[par6]=test5 * 2 1de MHZ "Gecko" is voor je budget geschikt ....

Vaart leuk op rustig water ..
  • De mijne (gekocht bij de twee broers in Bussum) heeft een MEGA 16/7/8 brushless en als accu 3 lipo's .... gaat wel hard (voor zijn romplengte) maar is zo eigenlijk wat te licht ....
De originele aandrijving:
  • € 10,-- SP480 + 7 - 8 500AR formaat Ni-XX accuutjes geeft net zoveel lol ....

Er zijn voldoende leuke bootjes voor 130 euro, ik weet alleen niet wat ik moet kiezen. :P Quartel heeft een hoop, maar hun produkt omschrijvingen zijn om te janken.

Ik ben nu iets aan het bedenken hoe ik mijn bestelling over de 200 dollar kan krijgen bij towerhobbies, want dan krijg je 30 dollar korting, en verdien je in een lel de verzendkosten terug. Zijn er hier nog mensen die onderdelen nodig hebben van towerhobbies? :D

Vergeet niet dat ik niet opzoek ben naar een sprinter, maar naar iets wat lekker vlot stuurd.

En 2ehands begin ik niet meer aan. Daar heb ik de afgelope keren alleen maar ellende mee gehad.

Enne Dirk, Je linkje werkt niet helemaal, ik kom op de frontpage van MHZ. Ik heb zoiso (nog) niet zon behoefte aan volledig zelfbouw.

keertje in de auto/trein stappen en naar het speedbootmekka komen ???

aangezien je gericht wilt zoeken kunnen we (mario en ik) vast wel helpen..
opties zijn oa
http://www.shop.graupner.de/webapp/...uctDisplay?prrfnbr=18704&prmenbr=1081&lang=de

http://www.shop.graupner.de/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=6744&prmenbr=1081&lang=de

http://data.robbe-online.net/robbe_pdf_en/1066.pdf

http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P1101_1-1018.pdf

is misschien een beetje in de richting....
ook bij kyosho is wel wat te vinden, en anders als je niet bang bent om wat meer te bouwen, bij www.hydromarine.de

.............................Peet...........................8)

Wat is et speedbootmekka? Klinkt heftig. :P

De B24 Ziet er op filmpjes niet zo florisant uit. Stockversie bedoel ik dan. Maarja, met n dikke motor kan alles. :P Ik ben alleen niet zo kapot van de manier van sturen. Hij gooit zn caddilac vleugel als n ho-ijzer int water als ie n bocht maakt, en dat vind ik niet zo sierlijk.

De Key West ziet er bijzonder leuk uit, de offshore cat romp spreekt me erg aan. En de snelheid van 25km\u. lijkt me ook behoorlijk, das denk ik zoiets als n beetje doortrappen op omas fiets? Maar volgens mij zit er nieteens n motor of iets dergelijks bij. (Hoe weten ze dan dattie 25km\u doet??) Dus dan moet ik dat allemaal bij elkaar gaan zoeken. Mischien als je me de goeie spulletjes aanwijst? :) Ik zag dattie een veiligheids rudder systeem heeft die opklapt als ie iets raakt. das wel handig lijkt me. Hij is overgens wel enorm goedkoop bij de modelwinkel op de hoek, 59 euro.

De Seajet vind ik ook wel n leuk model, en door zn platte romp zal ie vast erg lekker sturen. Weet je zeker dattie lekker vaart? Ik kan me een programma op Discovery channel herinneren (RC mania geloof ik) En daar moesten ze een race doen met bootjes. Daar had ook iemand zon ding, en dat zag er erg bedroevend uit, et ding wilde maar niet "planen" (Zo noemen ze dat toch? :P )
, waardoor die als n keukendeur door et water sleurde. Ik vind em eigenlijk wel n beetje kinderachtig aandoen. :)

De Lightning ziet er erg vlot uit, en ik denk dat die stuurbare propellorshaft garant staat voor een bliksemsnelle (punn intended) stuurbeweging. En ik vind em nog mooi ook. :P

Samengevat vind ik de key west, en de lightning allebij prachtig. Ik zit alleen nog wel met n probleempje. Ik heb een budget van 130 euro. Ik heb zelf nog wel n zender met ontvanger en servo, maar ik weet niet of mijn ESC sterk genoeg is. Ik heb de Conrad Top-60C. 45A continue met achteruit (Ik weet niet of achteruit wel kan bij deze bootjes, ivm. de aandrijf as.)

In ieder geval, bedankt voor je hulp. :P Ik had bijna de moed al opgegeven om met dit type RC te beginnen, maar deze modelletjes zijn toch vrij smaakvol. (Die lightning met zn specialle rudder spreekt me enorm aan)

Ik ga nog n beetje verder snuffelen op die 2 modellen. Als je mischien nog tips hebt voor die 2, vooral laten horen. :P

EDIT:
Ik zie dat ze voor de robbr lightning een speed controller aanraden die maar 20a continues kan doen. Ik denk dat ik wel safe zit met mijn eigen ESC dan?

Als eens gekeken op het xtremercboats forum???
Daar valt nog van alles te bekijken en kun je misschien door veel te lezen en leren je keuze gemakkelijker maken.
Jij ziet door de boten de haven niet meer dus ik zou zeggen ga dan eerst eens opzoek naar de haven en bekijk vanaf daar al die mooie snelle boten :lol: :lol: :lol:

www.xtremercboats.com

Groet Wilco

Is dat et boot mekka? :P Waar zit jullie thuishaven? Dan kan ik eens komen kijken. :) Mischien mijn eigen bootje eens komen laten zien.

Ik denk dat t de lightning wordt. Simpelweg omdat ik zn rudder erg bijzonder vind, en omdat ik mijn eigen spul er zo in kan droppen. Ik wil eigenlijk alleen nog graag even zien hoe die zich gedraagt in het water. Heeft iemand er nog n verhaal over, of n video mischein?

Wel weer barweinig info over WAT voor aandrijf set. :P Dat is een trand bij die modelbouw winkels denk ik.. Quartel is daar ook al zo goed in.

Bovendien issie daar net n beetje boven mijn budget. En n beetje duur, aangezien dr vast geen zender kit bij zit. Los kost zon key west 59 euro, dus 100 euro voor n motor en n speedo? Allemachtig. :P

Is de keywest beter dan de lightning denk je?

EDIT:
Ik kan geen enkel plaatje vinden van de binnenkant van de lightning. Heeft iemand daar mischien n plaatje van? Ik wil graag weten hoe de mogenlijkheden zijn voor opfokken. :D

Freakazoid zei:
Wel weer barweinig info over WAT voor aandrijf set. :P Dat is een trand bij die modelbouw winkels denk ik.. Quartel is daar ook al zo goed in.

EDIT:
Ik kan geen enkel plaatje vinden van de binnenkant van de lightning. Heeft iemand daar mischien n plaatje van? Ik wil graag weten hoe de mogenlijkheden zijn voor opfokken. :D

Bovendien issie daar net n beetje boven mijn budget. En n beetje duur, aangezien dr vast geen zender kit bij zit. Los kost zon key west 59 euro, dus 100 euro voor n motor en n speedo? Allemachtig. :P

Is de keywest beter dan de lightning denk je?

Hoi Freakazoid,
Wat je aangeeft: wel weer bar weinig info over wat voor aandrijfset betreft: Aangezien 2br de grootst gespecialeerde winkel op dit gebied van nederland is kunnen zij niet bij ieder model precies vertellen hoe, wat en waar. Aangezien zij dat helemaal af stemmen op de wensen van de klant. Je kunt dus op een hele low budget manier beginnen of zo als sommige doen honderden euro's uitgeven om zo het dikste van het dikste op een model te zetten. (Moet ook toe geven....wie echt snel wil zijn zal in de buidel moeten tasten) Ook die 100 euro voor een motor (zeker borstelloos) is larie koek. Met een 700 BB torbo (Borstel) gaat byv. de Key west al als een speer. Koste 24,-.
Wat persoonlijk de Key west betreft vind ik inderdaad dat ie beter is dan de Robbe Lighning.

Verdere ideeën over een leuke beginners boot die aardig van hun plek komen zijn persoonlijk de:
Robbe Magin One. Heeft als voordeel dat hij een vloed kanaal ingebouwd heeft. (zorgt er voor dat mocht hij onverhoopt op zijn dak komen hij weer overeind komt en je weer verder kan varen.)
Of anders:
een graupner Systems. (Is ook standaard redelijk snel en mocht je de smaak te pakken weten te krijgen...in de toekomst eventueel te veranderen voor nog meer snelheid.)
Ik zit ook een beetje in mijn gedavhten met dat je het lieft een outboard wil, en dank daarom anders aan een :
Graupner Red rocket. Leuk...redelijk snel....en betaalbaar. (prijs weet ik zo eventjes niet uit mijn hoofd)
Aangezien je ongeveer maar 125,- euro wil besteden aan een beginners bootje die redelijk van zijn plek komt denk ik toch dat je het dan beter in het tweede hands moet gaan zoeken. (zelf ben ik daar eigenlijk niet zo'n voor stander van omdat je vaak ander mans elende over neemt.)
Of toch anders eventjes door sparen.

Ik wil je graag helpen met het beginnen van de Hobbie boating, dus breek los wat je gedachten zijn, of kom eens langs in Bussum. Zie link Pete.

Beste Mario,

Ik vind dat een modelbouw zaak, groot of niet, best een beetje info moet geven over een combo die ze zelf samen hebben gesteld. Een aandrijf set wordt standaard niet door robbe bij de keywest geleverd, dus kan ik toch ook niet ruiken wat ik voor mijn geld zal krijgen? :P

Over aandrijfsets gesproken, de magin one gaat ruim over mijn budget heen denk ik, want ik heb op RCU gelezen dat je bij de magin one van 80 euro schijnbaar ook nog een aandrijf/beslag set van 70 euro speciaal voor die boot bij MOET kopen, omdat daar onmisbare onderdelen in zitten om je magin af te maken? (Lekker vaag, maar et schijnt zo te zijn?) Ik vind de rudder alleen niet zo mooi.

De Graupner Systems, Prachtige offshore cat. Behoorlijk forse jongen, maar komt zonder motor en kost al 120 euro. Wederom helaas net buiten mijn budget denk ik.

De redrocket, een HELE gave boot, persoonlijk mijn aller eerste keus, maar ik heb gelezen dat die tunnel hull bootjes erg gemakkelijk water happen of stijl achterover klappen, al bij de kleinste rimpels in het water. En al helemaal bij zon kleintje als de red rocket denk ik.

Mischien is er nog wat te doen met mijn hardware. Ik heb nog een ESC met reverse die 45A cont. kan (Mischien kan die n BB 700 turbo net aan?), een picoline 40Mhz 4/5 ontvanger, En n redelijk handje vol verschillende servos.

Wat accus betreft, maak t niet tegek. :P Ik heb boten gezien, die hebben accus bij, daar kan mijn auto (Opel Frontiera) een jaar lang zonder dynamo op rijden. :D Dat hoeft voor mij dus niet. Ik wil graag bij 6,7 of mischien 8 cells blijven voorlopig. Owja, ze hoeven niet bij mijn budget gerekend te worden, ik ben volgende maand jarig, dus dat gaat helemaal goed komen hoop ik. :wink:

Bussum is trouwens wel een t***ng eind weg zeg. :P Mischien als ik de smaak eens tepakken heb, dat ik nog wel eens gek genoeg ben om eens te komen hangen voor n dagje. (Dat zei ik toen ik begon met vliegtuigen ook, ik ben inmiddels al n keer naar achterin duitsland gereden voor n grote beurs. ;) Dus wieweet.)

dat zei ik ook de eerste keer bussem wat een pokke end..
heb een zaterdagje ingeplant en ben gewoon gegaan en heb alles lekker rustig aan gedaan.
en geloof mij op gebied van boten jah het is net mekka.
en op gebied van uitleg in de winkel is het net als de boten mekka.

dus probeer een keer een zaterdag lekker vrij te houden en maak er een uitstapje van.

greetz jaimy

Helaas moet ik op zaterdagen altijd werken. :cry: Maar als et varen me echt bevalt, kom ik zeker nog wel eens die kant op. :)

Ik heb trouwens n video van die keywest gezien. Er schijnt n rottige design fout in te zitten waardoor die steeds uit t water springt? Iets met schuine hoekjes op de acherste helft van de sponsons zeggen ze.

Die link had ik al gezien, maar ik heb alleen plaatjes gekeken. :D
Hmm, heeft ie nieteens standaard waterkoeling? Ik moet t niet te moeilijk hebben met m'n eerste bootje. Ik heb eigenlijk liever iets waar de motor al ingebouwd is.

volgens mij ben je beter met brandstof niets dan miserie met die electros die kl*tebatterijen kosten 70 euro per stuk en na een jaar zijn ze kapot (als je een snellader gebruikt anders mag je 7 uur w8ten en heb je maar 10 min gevaren) en na 20 uren varen mag je al een andere snelheidsregelaar steken want de mechanische is kapotgebrand dan steek je een electronische regelaar weer 80 euro en bij het minste druppeltje water dat erin vliegt begint ie te flippen en heb je veel sjanse dat hij niet de kant op vaart en dat je romp naar de haaien is ik heb er al bijna 400 euro kosten aan gehad en hij heeft 600 euro gekost ik heb een potofino van graupner goede romp en motor enz maar die batterijen zijn echt klote.heb al 2 batterijen gekocht die nu kapot zijn,snelheidslader en nieuwe as die mag je dan gaan aanpassen omdat het dezelfde niet is en je de originele niet meer vind dan nog een snellader omdat je anders 7 uur moet w8ten met een snellader een halfuurtje maar dan zijn ze na een jaar zijn ze kapot ik ken niets van brandstof maar met een electro ben je ook niet veel beter af op vlak van prijs

Back