Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zoals Lexo al aangaf is de Accucell6 een 50W lader, wil je vlotter kunnen laden, dan moet je voor 6S toch minstens een 200W lader hebben (met bijbehorende voeding).
Ach ja, zo simpel is het inderdaad. Ik had wel gezien dat ie 6A kan leveren, maar dat is natuurlijk niet bij 25V.
Maar eens even nadenken of ik een dikkere lader nodig heb. Zolang ik maar minimaal een dag van tevoren weet dat ik ga varen, lukt het ook hier nog wel mee.
Kan je easy 2x 6s lipo's in parallel laden, gaat dus tegen 8-9A maar verschil is wel dat je lipo's maar voor de helft belast worden, ik laad er 4x 3s 35C 3700mAh zippy compacts mee tegen 16A en dat gaat prima. Als je nog een betere voeding koopt kan je de volle 400W uit de lader halen maar voor mij is dat eigenlijk niet nodig.
Met welke 6s lipo's vaar je? Ik moet er binnenkort ook eens gaan kopen daarmee...
Ha Roy, bedankt voor de tips. Ik hou het in gedachte mocht ik wat nieuws gaan kopen. Voorlopig houd ik het wel bij laden met 2A, daarmee red ik me wel.
Ik gebruik nu de Turnigy 5000mAh, 40-50C, 6 cellen. Bevalt me goed tot nu toe.
Daar was mijn eerste gedacht ook op gevallen, twijfel nog tussen 4x 3700mAh 35C 6s zippy compacts of 2x 5000mAh 40C 6s Turnigy's voor 12s in totaal dan. Niet makkelijk kiezen
Ja, ik weet het. Ik heb ook een 12v power supply die 15a levert, dus net voldoende. Maar een nieuwe lader heeft niet echt prio. Is eigenlijk alleen van belang als ik in de ochtend 4 accu's leeg vaar en er in de middag weer 4 leeg wil varen. Dat gebeurt niet vaak.
vanavond voer ik in ondiep water iets te ver naar de kant toe. Gevolg is dat de waterpickup onder in het roer nu vol zand zit. Blazen aan de bovenkant helpt niet echt.
Enig idee hoe ik het zand er weer uit krijg? Nachtje laten staan in water? Of moet ik het juist helemaal laten drogen?
misschien met zo'n doktersspuit zonder naald weetjewel, (word volgensmij ook gebruikt als melkvoedingsspuitje voor baby's) vol met water doen en dan een siliconenslangetje op de roernippel en op het spuitje en dan er zo water door proberen te persen. zo kan je wellicht wat meer (genoeg) druk uitoefenen op het zand.
anders misschien proberen door te steken met een naald ofso?