Aerotex

Discussie in '3D Printen' gestart door mig 3, 9 nov 2019.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.548
    En ook al bezig met de warmteontwikkeling van het staartstuk.
    Die ik eerst heb laten zakken en uitgeprint.(foto nog plaatsen)
    D8D168AE-C0BD-4756-9D0D-88290A50B959.jpeg
    Maar door het uitgetekend ontwerp nog steeds flink “trekt”.
    Volgende stap,nog ietsjes meer laten zakken, klein beetje infill.Meer gewicht,daarna uitprinten met LW PLA/ABS etc,al of niet met 5% infill........
    8D89EA67-E196-4A45-906E-AB45052BB837.jpeg
    Onderling Aerotex kleurverschil door 5 graden warmte verschil,nozzle grootte en printomgeving

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2020
  2. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.548
    Geen problemen met het vervangen van het 150% staartstuk.
    Voor het SAN(Aerotex) filament zit ik nu ‘gemiddeld’ op een bed temperatuur van:90/95 C nozzle:260/265 met 40mm/sec.
    01DDBA96-2A10-447A-955D-DE0753A330E2.jpeg
    En de rest van de week verder met een vergroting van 200%.

    Omdat ik de acht rollen Aerotex filament ook voor de toekomstige MiG-3 van Victor Bakharev wil gebruiken zit er bij het 200 procents La-5 proefkonijn nu ook
    het CarbonFil (Formfutura) bij tussen.Ik laat het gele enkelwandige ABS even voor wat het is.
    659AF76F-50B7-45BB-B328-2EF2788DA678.jpeg
    In principe passen alle 200 procents delen op m’n grote 3D printer en kunnen in één keer uitgeprint worden.
    Maakt niet uit,ik wil even kijken naar tussenschotten,geprinte en verlijmde balsa tussenschotten/bulkheads.

    Groet:Robin (waar is mijn figuurzaag)
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2020
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.548
    Weer een stukje verder,

    Bestreken met Aceton opgeschuurd,en aan het verfen.Elke dag een beetje verf hier en daar.Niet te veel nadenken,verf er op en elke keer corrigeren met een zoete inval.
    D44C800E-357A-4630-A122-22AB123F6222.jpeg
    Ook al de vleugels geprint met verschillende diktes Aerotex filament.......Verhipster,wat valt dat tegen zeg.
    Het Aerotex filament komt dan echt tekort qua sterkte,brosheid,stevigheid,ook met infill een groot drama!
    Ik moet dan haast wel met 3 wanden gaan printen,alleen te zwaar,ook al is het filament 20/30% lichter dan PLA.
    Wel ben ik tevreden over de ronde motorkap die ik ook al meerdere keren heb uitgeprint op 200% van het origineel.
    Door de nette ronde vorm,3 wanden+ krimp voelt de motorkap niet slecht aan die ik bijvoorbeeld ook heb uitgeprint met driewandig LW PLA.

    Binnenkort even naar Rusland mailen en vragen of men het SAN,Aerotex filament nog iets beter kan/wil voorbewerken.(weekmakers en zuiveringszout)

    Groet:Robin
     
  4. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.548
    Antwoord terug gekregen van Tatiana Gorkon,

    Hi, Robin!
    I'm glad you got our plastic! On your question about the production of less fragile thread:
    We tried to make Aerotex more flexible, but it didn't work out. When adding another plastic, the adhesion of the layers deteriorated. We will be thinking about adding a foamer to another type of plastic. Maybe this will help. But experiments take time!

    Groet:Robin
     
    Q Brand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina