Af bouwen van de Smit Nederland 1:33

prachtige vorderingen .
Ook al heb je vanaf nu wat minder tijd, een groot werk heb je nu toch achter de rug.
succes met de verdere afwerking.

freek-johan, die smit tekentjes op je schoorstenen: heb je die zelf gemaakt of ergens besteld??
ik zou het zelf ook wel op m'n schoorstenen willen hebben, kheb bij modelbouwshopnederland gekeken en daar was alleen een heel vel met tekentjes te koop

freek-johan, die smit tekentjes op je schoorstenen: heb je die zelf gemaakt of ergens besteld??
ik zou het zelf ook wel op m'n schoorstenen willen hebben, kheb bij modelbouwshopnederland gekeken en daar was alleen een heel vel met tekentjes te koop
f43239777ca35db3028cc63442a0326c.jpg

Ze staan nog gewoon op de site Sjaakie, je gaat naar het gedeelte maritiem en dan scrol je naar beneden en kom je op een gegeven moment smit tegen. Daar staan ze bij moet je nog wel even kijken welke maat je nodig hebt. Ik heb nu gewoon even een voorbeeld er bij gepakt, voor het idee.

Mooi dat je het gevonden hebt. Als je nog iets wilt weten over materialen en de bouw van het schip dan kun je me altijd vragen. Volg jou bouwverslag trouwens ook ga zo door

Even een kort vraagje. Heeft iemand ervaring met dit soort voltmeters? Wil er graag 2 in mijn boot bouwen voor het aflezen van de accu spanning.
9cbb59ee1a60bbd78f54d38396cde341.jpg

Freek, Voor die prijs kun je je er geen buil aan vallen. Wil je hem van buitenaf zichtbaar monteren? De voltage van een accu in rust zegt niet zoveel v.w.b. de nog aanwezige capaciteit. Maar met meter zie je meer dan zonder. Gr. Klaas.

Ik wil ze in het schip monteren. Ik hoef ze van buiten af niet te zien. Weet er ook geen plek voor om zo te monteren dat ik ze van buiten zie.

Waarom zou je een constante spanningsmeting op je lood batterij wensen?
Persoonlijk laad ik de nacht voor ik ga varen alle batterijen netjes vol , en ik heb deze nog nooit leeg gevaren op een namiddag.
Maar als je je er goed bij voelt moet je het voor de prijs zeker niet laten.

Vind het wel een prettig idee, om te zien wat de accu's doen, en de binnen kant probeer ik ook wat netjes te maken en deze meters lijken mij wel een leuke toe voeging. Beetje op pimpen zeg maar.

Voor een Lipo zou het nuttig kunnen zijn om je te behoeden voor het te ver leegtrekken; voor een loodaccu zijn deze dingen tamelijk onzin.
Je ziet vanzelf aan je model of de puf in een loodaccu er een beetje uit is; het ding vaart langzamer. En op een gegeven moment reageert je ontvanger niet meer als je vol gas wilt geven. Dat is overigens geen reden voor paniek; even het gas met rust laten, de accu komt dan weer wat op adem en je kunt (rustig) naar de kant varen.

Bovendien: als je model op de kant stilstaat speelt zo'n voltmetertje vrolijk voor Pinokkio; als de accu niet belast wordt geeft zo'n metertje braaf 6 of 12V aan. Maar er zit vrijwel geen puf meer in de accu!

Back