Weer een update van een avondje bouwen. Er is nu echt wat vooruitgang te zien!
Ik heb de houder waar de brandstoftank in komt te liggen verder verstevigd en de brandstoftank kan er in principe nu in.
Brandstoftank wordt gewoon met tie-rips vastgesnoerd. Dat blijft wel liggen. Hier heb ik helaas geen foto's van.
Wat heb ik nog meer gedaan? Vier gaatjes geboord in beide stabilo-helften om de servo's vast te kunnen schroeven.
Vanaf de andere kant?
Nou, dan moet er ook nog een GAT! gemaakt worden om de servokabel en het stekkertje doorheen te halen.
Het stabilo is net dik genoeg zodat er onder de servo nog een klein beetje ruimte is om de servokabel onder de servo door te halen.
Zou ik het allemaal goed hebben uitgemeten? Ja, prima!
En de servo's zitten op hun plaats.
Helaas geen foto gemaakt van de zijkant, zodat je over het stabilo langs de servo's kijkt, maar de servo's sluiten precies aan met de bovenkant van het stabilo (ok ok. technisch de onderkant).
Zit er echt netjes in al zeg ik het zelf. Heel tevreden over.
De servo's meteen even op de ontvanger aangesloten en even de zender aangezet. Uitslag genoeg op die servohoorntjes.
Terwijl ik de bijna de hele avond bezig ben geweest met een paar gaatjes boren en twee servo's vastschroeven, heeft Mark zich wel echt nuttig gemaakt..
De motor zit op zijn plaats!
De motor hangt mooi in vier rubbers. Geen hydromounts, maar toch net iets flexibeler dan een starre ophanging. Ik hoop dat dit een beetje stiller is dan starre montage en, belangrijker nog, dat het helpt om te voorkomen dat er allerlei electronica kapot-trilt. Aan de andere kant het is een 43cc motor (die voor een 1-cylinder van zichzelf al vrij trillingsvrij loopt) en geen dikke 80cc ofzo.
Zoals ik in een voorgaande post al zei: Het brandschot en motorschot worden nog met carbon gelamineerd (het oog wil ook wat!)
Maar er moet eerst nog een uitlaat gekocht en ingebouwd worden. Daarvoor zal ook weer een hap uit het brandschot en in het motorschot gehaald worden.
Motorkap erop en even een spinner backplate en een prop erop om te zien hoe het er uit komt te zien. Stoer hoor. Foto is niet helemaal recht genomen dus het lijkt alsof de motor niet recht staat tov het kielvlak, maar dat is gezichtsbedrog! Motor zit echt strak in het midden.
Zo'n carbon prop is wel ontzettend mooi om te zien, maar een houten prop is iets 'rechter' gevormd. Dus even gewisseld om te kijken of die prop niet tegen de motorkap aan komt.
Wat zal dat zijn? Een halve cm speling tussen de prop en de kap?
Daarnaast heeft Mark nog wat triplex verstevigingen in de romp gelijmd om de cockpitkap aan vast te schroeven en om die pennetjes die vanuit de vleugel in de romp steken (niet de wingtube, maar die 'kleine' pennetjes die de vleugel recht houden en voorkomen dat je vleugel rondjes gaat draaien om je wingtube, je weet wel, hoe heten die dingen?)
Helaas (ook) geen foto's van gemaakt. Komt de volgende keer wel.