(Af)bouwverslag Herr Engineering Scout door De GooF

Bedankt!

@vjete ik denk niet dat het folie zal krimpen als je er houtlijm en water op smeert.

@Dirk

Zou je er dan zoiets op moeten smeren met de bijbehorende verdunner?
2gtneio.jpg

vjete zei:
Eric R zei:
Een mixje maken van 50%water en 50%houtlijm (dope)

ik hoop dat het juist is en dat het dat is.

Nee, met "Dope" bedoelen Engelsen/Amerikanen "Nitrate dope" of "Butyrate dope" hier beter bekend als spanlak, "Airspan" moet normaliter spanlak verdragen (en niet in oplossen), maar een testje kan nooit kwaad ........

Weet iemand misschien hoe en met wat voor lijm je eigenlijk de plastic ruitjes erin moet lijmen?

Heb het nou met sec. lijm en epoxy geprobeerd en beide blijft voor geen ene ^_@)$&)($@&+$9(censuur) zitten :evil:

secondelijm, niet doen, tenzei je witte ruiten wilt..

niet blijven zitten snap ik niet eigenlijk, vooal met epoxy moet het echt wel supervast zitten.. (tenzei het nog neit droog is, epoxy droogt pas goed als het 25 graden (ofzo) is, en anders duurt het lang..)

heb je het plastic voor de ruitjes welk eerst goed afgewassen met warm water en een beetje afwaszeep? (dan zijn ze vet vrij, zonder dat je ze hoeft te behandelen met thinner ofzo, waaroor ze wel eens helemaal zouden kunnen oplossen)

Ruitjes kan je lijmen met cellulose lijm (UHU HART of Bison Balsalijm) .... siliconenkit (héél dun smeren) .... UHU Por of Lero Fotolijm (=niet agresieve contactlijm) of BisonKit (voorzichtig proberen kan het plastic aantasten) ....

Bedankt Dirk,
Met uhu-hart en kleine beetjes sec. lijm gaat het al veeeel beter :D
Alles waar je de lijm zag heb ik gewoon met Edding 3000 overheen gekleurd :P

Nu nog even wachten totdat de lijm een beetje gedroogd is en de andere 2 ruitjes erin lijmen 8)

Hier de foto's van de verrassing van het kleurenschema:

4dqq3ki.jpg

Die arend erop komt me bekend voor van me extra :lol:
extrawb6.png

p1010159fp8.jpg

p1010160rx5.jpg

p1010162cb5.jpg

p1010164kl1.jpg

p1010165va3.jpg

p1010166gl8.jpg

p1010167fz7.jpg

p1010170as7.jpg

Als ik een:
-Lipo
-regelaar
-wielen
-stuurstangen
-kristal

heb,dan kan ie de lucht in :banana:

keep u posted

T ziet er goed uit peter.

Alleen echt heel erg jammer van die rimpels, dat verpest het beeld van dichtbij, maar ik weet zeker dat dat in de lucht niet te zien valt!

Deze week maiden? :D

Mvg jesse

waarschijnlijk niet ;) hij heeft ngo een aantal aanschafen te doen, en ik geloof dat zijn zakgeld nog niet zo veel is om dat gelijk en in een keer te kopen ;)
maar we zien het vanzelf :) en maak alsjeblieft ook een filmpje als je gaat vliegen! :D

goed gedaan. en eenmaal in de lucht zie je niets meer van die rimpels. hopelijk is hij snel af. alvast veel succes.

Bedankt :)

Ik wil nog kijken dat het folie krimpt als ik er van dat spanlak en verdunner op smeer.
En deze week maiden lukt denk ik nét niet :P

Ziet er goed uit op de rimpeltjes na dan :wink: ga vooral zo door :worship:
ik wil ook zon ding aleen met veel mooiere kleuren combo :lol:

off topic: w00t eerste post :banana: :banana: :banana:

Bedankt :D
HOU NOU EENS JE MOND OVER DIE RIMPELS!! :evil:
geintje:wink:

Nu maar wachten tot het geld aan komt aan waaien zodat ik spul kan halen om hem af te maken :wink:

Peter-Jan zei:
HOU NOU EENS JE MOND OVER DIE RIMPELS!! :evil:
Persoonlijk heb ik een leeftijd waarop ik me niet meer druk maak over rimpels... 8)

Klopt die prop wel? Of is dat nog een overblijfsel van de rubbermotor?

Bart Doets

:D

Is inderdaad overblijfsel van rubbermotor.
Heb hem er even op gezet voor de sier, zodat het toch een beetje leek dat ie klaar was :wink:

was iets te langzaam met posten ;)
ik bedoelde dat de vraag, of het al de goede prop was, en of die niet ietwat (veel) te groot was..

maar inderdaad, het ziet er al best leuk uit :) waarmee maak je het zwart? watervaste stift? (want daar lijkt het wel ietsjes op..)

Back