(Af)bouwverslag Herr Engineering Scout door De GooF

Zolang me moeder er niks van merkt vind ik alles best :wink:
M'n vader zei dat je ook aluminium folie eromheen (om de strijkbout) kon doen zodat de lijm er niet aankleeft.

Als ik het modelletje zo zie (en ik neem aan dat de staart al volledig vastgeplakt zit :-( ) lukt het met een "echte" grote strijkbout nooit ...... zelfs met een folieboutje wordt het tricky ...... een Charter kan je rustig met een (stoom)strijker foliën maar dit soort modelletjes echt niet ....

De stoomfunctie zet ik dan uit.

@Dirk
De staart zit nog niet volledig vastgeplakt :)

Eerst ga ik het kielvlak en stabilo bespannen,daarna de romp en dan pas alles aan elkaar lijmen.
Een soort ARF er van maken :P

Het gewicht van The Scout onder de 100 gram te houden isbijna onmogelijk.
Heb de motor en servo's er nu in zitten en hij weegt al 115 gram!!

kan inderdaad lastig worden, maar kan je echt neit nog ergens een paar gram kwijt?
welke servo's heb je nu? (het houten frame zou volgens de verhalen minder moeten wegen dan 60 gram dus, motortje van 25 gram, prop van een paar gram, en de rest is dus servo's? ik zou zeggen, tijd voor 3 grams of nog minder servo's ;)

Alexander zei:
kan inderdaad lastig worden, maar kan je echt neit nog ergens een paar gram kwijt?
welke servo's heb je nu? (het houten frame zou volgens de verhalen minder moeten wegen dan 60 gram dus, motortje van 25 gram, prop van een paar gram, en de rest is dus servo's? ik zou zeggen, tijd voor 3 grams of nog minder servo's ;)

servo's zijn 6 Grammers.
Ik heb nog wel een paar plekken waar ik nog wat behoorlijke gaten kan maken.
Misschien dat de weegschaal het ook niet goed deed.
Tijd voor een digitale :)

ik leen zo vaak de digitale weegschaal van mn ouders dat ik er zelf maar een gekocht heb :) er komt nog wel een dag dat ook jij daar genoeg budget voor hebt :) (ze zijn niet duur, (15 euro voor die van mij) en het is wel handig om er altijd een onder bereik te hebben staan zonder dat je ouders voortdurend vragen waar *hun* weegschaal is :))

Aangezien ik de wielen van me Scout vanochtend gesloopt heb.(vraag me niet hoe :oops:)
Lijkt het me logisch dat er nieuwe op moeten.

Dit zal wel vet staan lijkt me:
29pvnuc.jpg

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=189

Hier dan de beloofde foto's :

Servo mount getekend.
4htl8vc.jpg

Uitgesneden.
3yd4tvo.jpg

Servo mount in de romp gelijmd.
2v36j60.jpg

Servo's erin gemonteerd.
2aeo4dt.jpg

Stuurstangen erin gemonteerd.
2qkuich.jpg

Demontable motorsteun.
Mocht de motor eruit gehaald moeten worden.
Dan kan ik via het rc-ruim een schroevendraaier erin steken,de schroeven van de motor mount losmaken,en zo het motorschot er uit halen.Dit simpele maar ingenieuse systeem is bedacht door m'n vader. 8)
2qu55id.jpg

:banana: :banana: :banana: :banana:
Het model is nu klaar om bespannen te worden. :banana: :banana: :banana: :banana:

ga je in dat licht model van die zware stuurstangen gebruiken? vervang die als dat nog lukt door enkele stukjes koolstof staaf van 1,5 mm met hooguit op enkele plaatsen een stukje buis als ondersteuning.

inderdaad, zat ik ook al op te kijken....
gewoon 1,5 mm koolstof staaf, en bij de spantjes een stukje van een rietje afknippen, die erop lijmen en daar de staaf doorheen :wink:

Op de servo kun je zoe een tonnetje gebruiken zoals danny aangeeft en bij het roer kun je een heel kort stukje van een kleine paperclip gebruiken, hier buig je dan zo een z-tje in en met een kort stukje kripkous en secondenlijm zet je dit vast aan de koolstof.

Ok
Maar kan ik dan niet gewoon die stuurstang van 1.5m verenstaal maken?
Dat van dat cilindertje snap ik,dat had ik ook op me skystar,maar waar kan ik die dingen krijgen?

is dat niet nog steeds een beetje een grote? dr zijn als het goed is ook kleinere versie van te krijgen.. net zo stevig, maar lichter, (is beter voor jouw superlichte vliegtuigje :P)

ik zou gaan voor bijvoorbeeld de micro pushrod kit, dan ben je gelijk klaar :) en is allemaal superlicht uitgevoerd :D

Back