Afbouw S2G Minimoa 3,4m

ik ga deze uitprinten , als mijn vrouw ongesteld is heb ik tenminste iets anders mooi's om naar te kijken :D

je hebt hetzelfde geredschap als wat ik gebruik voor de scharnieren , als je dit eenmaal gebruikt hebt ,wil je niks anders meer .

Niet bedoeld om je op te jagen maar wat moet je nog allemaal doen voor dat deze prachtige kist mag vliegen?

Groet,

Jacob

PS @Serge: je vrouw leest zeker niet mee . .

Stuurstangetjes voor de rolroeren, een buisje tussen de achterste vleugelpennetjes en uitbalanceren. Gaat wel lukken vandaag denk ik

Rolroeren aangesloten en afgesteld...

110702_Minimoa001.jpg

En dan voor het eerst even helemáál in elkaar om te kijken :D

110702_Minimoa002.jpg

110702_Minimoa003.jpg

110702_Minimoa004.jpg

Er moet nog wat lood bij, de accu moet nog vast, haakje erin schroeven en dan kan het gaan gebeuren.

Nou...ik weet nou hoe het weer bij jou is maar hier is het knap klote. En de wind houdt de hele avond aan :(

Ik zou ook ff wachten op windstil weer. Is het beste uitgangspunt om jouw model in te vliegen. Maar ik vertel je nu niets nieuws ben ik bang...;)

Maar man, wat bouw jij snel!

ja morgen is er weer een dag. We zien wel.

Inmiddels heb ik de laatste dingen gedaan.
Van de kap heb ik die witte plaat weggezaagd, zelfs zonder cockpit is dat toch mooier.

110702_Minimoa005.jpg

Van binnen lood, accu, schakelaar en ontvangerantennes vastgezet.

110702_Minimoa006.jpg

Er moest nog wel flink wat lood bij om hem op 115mm te krijgen. Ik heb het niet gewogen maar 300 gram is het zeker. Vliegklaar kom ik nu op 3115 gram, wat een prettige vleugelbelasting van 43 g/dm2 geeft. Ik ben erg benieuwd.

erg mooie kist geworden gefeliciteert arjan :yes:morgen ns kijken hoe ie int echt is:yes: volgensmij vliegt hij formidabel hoor en ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over het toegevoegde lood :wink: ik ben erg benieuwd morgen arjan:yes:

Als blikvanger deed mijn Minimoa het vandaag in Ootmarsum beter dan als vliegend model. De eerste handstart was vlot over en eindigde in een tamelijk davende knal. Nader onderzoek wees uit dat....de ailerons de verkeerde kant op gingen :hammer:
Geen schade, behalve een gestripte servo. Nou wilde ik daar toch eigenlijk al HS-82MG's in hebben dus dat wordt nu iets versneld (heb ze uit mijn para gehaald).
Aan Serge z'n werpkunst lag het niet, hij ging echt vliegend uit zijn handen :)

Dinsdag achter een sleper opnieuw proberen.

Laatst bewerkt:
ja idd ook ik had hem graag zien vliegen aan jou worp lag het zeker niet hoor serge:nooo: de schade bleef gelukig beperkt tot n kapotte eleron servo :yes: van wat ik zag en gezien heb ben ik er van overtuigt dat deze kis geweldig zal vliegen en hopelijk zien we hem terug op het vgt in hoorn/enkhuizen zet m op arjan!!

ps ook de k8 was genieten gister:grin:

Als blikvanger deed mijn Minimoa het vandaag in Ootmarsum beter dan als vliegend model. De eerste handstart was vlot over en eindigde in een tamelijk davende knal. Nader onderzoek wees uit dat....de ailerons de verkeerde kant op gingen :hammer:
Geen schade, behalve een gestripte servo. Nou wilde ik daar toch eigenlijk al HS-82MG's in hebben dus dat wordt nu iets versneld (heb ze uit mijn para gehaald).
Aan Serge z'n werpkunst lag het niet, hij ging echt vliegend uit zijn handen :-)

Dinsdag achter een sleper opnieuw proberen.

en ? (we zijn niet nieuwschierig ,lijkt maar zo )

Laatst bewerkt door een moderator:
Back